Hei!
Da var min presentasjonsvideo også på plass! Stor takk til Eivind Taksrud som har hjulpet meg med videoen :)
Håper jeg ser dere på finalen,
Caroline :D
Hei!
Da var min presentasjonsvideo også på plass! Stor takk til Eivind Taksrud som har hjulpet meg med videoen :)
Håper jeg ser dere på finalen,
Caroline :D
Hey Dolls!
Inneholde Reklame.
Kjære dommere, Familie, venner,bekjente, sponsor og samarbeidsparter.
Og alle dere andre der ute som følger med og støtter.
Nå vil jeg fortelle dere om den fantastiske opplevesen jeg har hatt gjennom kokurransen.
Nå er det virkelig ikke lenge til finalen i Kragerø Resort. Tiden har gått så fort, husker som det var i går da jeg bestemte meg for å melde meg på denne fantastiske konkurransen.
18 Januar så var jeg på mitt første kurs med Miss Universe Norway.
Jeg husker så godt at jeg grua meg til å møte alle, husker jeg til om med var litt sjenert. Når jeg først kom meg til kurset så gikk egentlig alt bra, alle var så utrolige hyggelig og posetive, og fra den dagen så skjønte jeg at dette skulle være en utrolig opplevelse.
Da var min eventyr endelig i gang , Miss Universe Norway 2014. Vi lærte så utrolig mye fra dag en, og alle ga oss fantastiske råd.
Bilder fra min første shoot for konkurransen. Photograf Ketil Sætnan.
Hurra da var det health. Fitness.beauty messe herog endelig skulle jeg oppleve noe jeg aldri hadde vært med på før.
07-09 februar var jeg så utrolig heldig som fikk være med på årets skjønnhetsmesse sammen med Miss Universe Norway! Ikke bare fikk jeg dratt dit med dem, men jeg skal altså være der som crew.
Photograf - Knut Yrvin
Første dagen var alt nytt og vi visste ikke så mye om hva vi faktisk skulle gjøre. Men når vi fikk all informasjonen så gikk det rett og slett veldig bra. Vår ansvarsoppgave var å dele ut velkomst bager til alle ankommende på arenaen, og representere vår stand på messen.
Jeg lærte endel, og denne flotte opplevelsen er noe jeg kommer til å ta med for alltid. Jeg er så heldig som fikk oppleve dette med så mange flotte mennesker rundt meg. Ingenting er som å ha fantastiske mennesker rundt seg.
Jeg var også med på kurset nr 2.
Photograf - Knut Yrvin
1.Mars var jeg med på kurs nr 2 og der fikk jeg møtt de vakrene jentene som er med i år.
Det var godt å gå gjennom all informasjonen igjen, Dette gjore meg bevisst på ting og tang.
![]()
Photoshoot/ Photografen var Veronica F. Stavik.

Catwalk kurs med Klara i Sandefjord, det var utrolig morro å få dratt på denne kurset. Jeg lærte veldig mye av denne kvinnen.
![]()
Mitt første intervju http://www.op.no/nyheter/article7235377.ece
Plutselig så var jeg i medien og det var utrolig morro. Lærte mye av meg selv.
Tusen takk til Joachim Hellenes gjore en fantastisk jobb. Jeg er utrolig fornøyd med denne intervjuet.
Min første sponsor, http://www.venice.no er min kjole sponsor, jeg var så heldig som fikk sponset kjoler og jeg er veldig takknemelig for at jeg fant denne fantastiske dama som ville hjelpe meg gjennom kokurransen.

Fotoshoot med photograf Stine Raastad www.stineraastad.com Trykk her for å se flere bilder

Photoshoot med Fotograf Dag Olav Nymoen.. Trykk her for flere bilde!r:)
![]()
Jeg såpass heldig å få kunne oppleve enn uforglemmelig We Love The 80´s konsert på Telnor Arena, sammen med noen av de andre herlige Miss Universe Norway finalistene. Jeg fikk oppleve en strålende og energisk 80`s konsert. Vi var heldige som fikk hilst på TNT.
Meg og Martine ble intervjuet av Radio Norge.
Jeg husker jeg var litt nervøs fordi det var min første radio intervju, men det var en lærerlkt og morsom opplevelse. Som jeg gjerne vil oppleve det igjen.
![]()
![]()
Lørdag 10 mai så var vi 10 missefinalister som møttes på Lawo Terrase for å spise lunsj sammen.
![]()
Etter en fantastisk lunsjen dro vi videre, første stop var Grand Hotel.
![]()
Babalu Nordic. er Miss Universer Norway sponsor. Vi har fått fine treningstøy, som jeg er kjempe fornøyd med.
De selger også undertøy og bikinier. Den dagen fikk vi selv muligheten til å velge ut et eget antrekk.

Jeg har også vært såpass heldig å få kunne oppleve enn uforglemmelig Beauty Camp weekend med Miss Universe Norway.
Vi var på Grand Hotel Oslo, som ligger rett ved stortinget med en fantastisk utsikt over Karl Johans gate.
Campen handlet om å forbrede oss til finalen som er den 28 Juni på Kragerø Resort.






Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen!:)

Dig Deep,
Jeg har også gjerne skrive litt om dem.
Jeg veldig takknemelig for å hjelpe dem med mitt.
Je Dig Deep er en kjempe sak og vi kan alle bidra litt.
Min andre sponsor. 
Lashes, Health & Beauty
er min Vippe extensions sponsor. 
Her har Hanne settet på Vippe extensions.
For å se flere bilder av meg, trykk her:)
Dette var en liten opptattering på min lille eventyr gjennom denne fantastiske konkurransen.
Jeg er en av 12 finalistene som fikk muligheten til å oppleve noe helt unikt. Jeg har lært så mye av dere alle, og det skal jeg ta med meg for resten av mitt liv.
Det er så sykt å tenke på at det var ca 130 jenter som var på meldt, og det er kjempe rart å tenke på at er en av de 12 heldige finalistene.
Tusen takk for at dere har vært med på å gjøre denne opplevelsen så utrolig,.
Jeg vil takke dere for all støtte dere har gitt meg gjennom denne konkurransen. Jeg har gjort mitt beste hele veien. Men jeg er så heldig som har hatt dere ved min side..
Tusen takk til mine kjære sponsor, samarbeidsparten, venner, bekjente og alle dere andre som bare har følt med og støtta.
Jeg er virkelig takknemelig for ALT dere har støttet meg med. Alle dere betyr mye for meg.
Jeg føler meg som en vinner allerede pgav jeg har kommet så langt.
TUSEN TAKK!<3
Da er vi kommet så langt at finale bare er tre dager unna! Sommerfuglene danser i magen, og nervene er på plass :)
Jeg har hatt en utrolig tid og sitter igjen med mange gode minner, både etter ulike kurs og beauty campen på Grand hotel.
Fotograf: Knut Yrvin.
På beauty campen så følte jeg meg som Bambi på glattisen, og vår flotte catwalk lærer ,Sara Nicole, gjorde så godt hun kunne med å hjelpe denne Bambien :)
Jeg har virkelig måttet gå utenfor min komfortsone, noe som jeg føler har gjørt meg til en litt sterkere og selvstendig jente.
Jeg har lært utrolig mye som jeg kommer til å ta med meg videre i livet.
![]()
Fotograf: Alexander Schultz.
En av grunnen til at jeg meldte meg på var at jeg ville gjøre noe jeg vanligvis ikke ville ha hatt motet til. Jeg satte meg ned og tenkte:
jeg vil ikke gå igjennom livet å tenke hva hvis?
En annen viktig grunn var at jeg ønsket å få en stemme. For det å kunne være et forbilde og bidra, er en stor mulighet.
Jeg vil takke for at jeg fikk da del i denne utrolige reisen, og ønsker alle de andre flotte finalistene lykke til!
Gleder meg til vi igjen er samlet på Kragerø resort.
-Christine
![]()
Reklamert innlegg/
Tiden har flydd avsted, og jeg kan nesten ikke tro nå at det er 6 mnd siden jeg meldte meg på og begynte dette eventyret. Husker godt når jeg satt på Tenerife og hadde bestemt meg for at det var nå eller aldri at jeg måtte jage etter barndomsdrømmen, og jeg satt i 3 timer og bare skulle trykke publiser når jeg skulle komme ut på facebook at jeg hadde meldt meg på. Visste at hvis jeg kom ut med det, så var det ingen vei tilbake, og jeg måtte virkelig satse på å gjøre mitt aller beste.
Det første begynte med at jeg i Januar dro hjem en helg for å komme på Presse, info og show-walk kurs her i Oslo 19. Januar, da var vi 6 jenter som kom, og vi fikk et fint innblikk i hvordan man kunne komme seg opp og frem i konkurransen.
Siden jeg bodde på Tenerife fra Januar til April, så måtte jeg gjøre mitt beste på å få jobbet med konkurransen derfra. Det resulterte blant annet at min presentasjonsvideo ble laget på Tenerife, og da fikk jeg fantastisk hjelp av Max-Kristian Heiredal, som er min videoprodusent. Veldig glad for at vi i filmen fikk trukket oppmerksomhet rundt organisasjonen http://k9tenerife.com/, som samler inn hjemløse hunder og tar vare på de.
![]()
Bildet er fra K9 mens vi er ute på tur.
Deretter ventet de forskjellige aktivitetene jeg har fått vært så heldig å fått vært med på i forbindelse med konkurransen. Blant annet:
Health- fitness og Beauty Messen på Telenor Arena i Februar
![]()
Foto: Karoline Akre
Her ønsket vi alle velkommen til messen og delte ut velkomstbrosjyrer.
Emma og meg. Foto: Knut Yrvin
Vil du ha en pose? Foto Knut Yrvin
![]()
Foto: Bjørn Isaksen
We love the 80`s konsert
Vi var 4 av jentene som ble valgt ut til å være med på We Love the 80`s konserten i slutten av April. Her hadde jeg nesten akkurat flyttet til Oslo, og dette var en flott måte å starte en ny epoke i livet mitt på. Her jobbet vi på VIP-avdelingen og Thamirys og meg fikk og lurt oss inn på et lite Radio Norge intervju.
![]()
![]()
![]()
Misse-stunt med Babalu Nordic
Vi har fått sponset treningsklær av Babalu Nordic, der vi fikk 3 minutter på å velge et antrekk vi syntes var fint. Jeg liker litt farger, så du kan se mitt antrekk under. Det er også Babalu vi skal ha bikinier fra på finaleshowet. Gleder meg masse til det!
Besøk Babalu sin nettside her for å se på deres kolleksjon: http://babalunordic.no/
Foto: Knut Yrvin - Opp og hopp :)
Beauty Camp på Grand Hotel
Siste helgen i Juni hadde vi Beauty Camp, hvor vi hadde intensiv catwalkøving, og fikk velge ut en finalekjole designet av Nina Naustdal. Fantastisk :)
Foto: Knut Yrvin
Foto: Knut Yrvin
![]()
Fred Hamelten, meg og Elise.
Tøfft for beina å gå på stilker en hel helg, men vi holder ut :)
Etter at jeg endelig kom på plass i storbyen, ville jeg nå og utvikle meg innenfor foto. Her fikk jeg kontakt med flere flinke fotografer, og har lært masse av de om poseringer og små tips til å få et bra bilde. Her var det uvant for meg å plutselig skulle gi et annet uttrykk enn mitt naturlige smil. Det var en real utfordring :)
Isabella Grindahl Sorge
https://www.facebook.com/IsabellaSorgePhotographer
![]()
![]()
Ann Helen Moen Nannestad
https://www.facebook.com/FotografNannestad
![]()
![]()
![]()
![]()
Tom Tande
https://www.facebook.com/pages/Fotograf-Tom-Tande/132252666879526
![]()
![]()
![]()
![]()
Sandra Hjortland
https://www.facebook.com/sandrahjortland
Røde kors
Den frivillighetsorganisasjonen jeg har valgt å støtte, er Røde Kors. Jeg har hatt lyst til å arbeide både på ungdomssenter, og som besøksvenn. Etter å ha vært på et informasjonskurs, har jeg tatt beslutningen om å bli Besøksvenn først, og skal på et omsorgskurs i sommer, og kan få utdelt en venn i August. Det er utrolig mange mennesker som sliter med ensomhet, og på møtet fikk vi også vite at det faktisk er kø for å få en besøksvenn her i Oslo. Det å kunne sette av noen timer i måneden til å være sosial med noen som trenger det, synes jeg ikke er noe problem å sette av tid til.
![]()
Inspirasjon til Ungdomsskolen
Jeg har sagt flere ganger i forbindelse med konkurransen at jeg og ønsker å være til inspirasjon for unge mennesker, og her ønsker jeg også å vise de hvordan jeg valgte å følge min drøm for noen år siden; nemlig det å bli reiseleder. Jeg holdt foredraget for 8. og 9. klasse på Nord-Odal Ungdomsskole, og snakket om hvordan man blir guide, og hvordan en vanlig arbeidsdag ville sett ut.
All støtte som jeg har fått underveis hadde jeg ikke klart meg foruten. Venner og familie har likt og delt innleggene mine, stemt meg frem på SMS, og hjulpet meg på veien. Støttet meg i valget jeg har tatt, og virkelig trodd på at jeg skal få det til. Tusen tusen tusen takk til dere <3
Støtte fra Odalen setter jeg og utrolig stor pris på. Folk har spurt meg om konkurransen på butikken, i banken, på gata, og det er veldig artig å bli gjenkjent og få spørsmål om hvordan det går som deltager. Tilogmed arbeidsgiver har tatt seg tida til å hjelpe meg på veien.
Jeg har fått tilsammen 10 presseoppslag i Glåmdalen, Odalsportalen, Herøynytt og Østlendingen, og jeg takker alle journalistene for hyggelige og fine ord. Du kan lese noen av de her:
Når jeg ser tilbake på alt dette nå, er jeg utrolig glad for at jeg tok det valget i å melde meg på som deltaker. Det føles ut som at uansett hvordan det går i helgen, så går jeg ut av denne konkurransen med mer selvtillit, og en god del erfaringer rikere. Nervøsiteten er nå på topp, men jeg skal gjøre mitt aller beste i helgen, og forsøke å kose meg og være glad over at jeg har kommet så langt <3
"If you never chase your dreams, you will never catch them"
![]()
-Martine
Reklamert blogginnlegg.
Hei alle sammen! Jeg tenkte jeg skulle oppsummere deltakelsen min i årets Miss Universe.
Hmm.. hvor skal man begynne? For det første vil jeg si at dette er noe av det morsomste og mest lærerike halvåret mitt! Jeg føler virkelig jeg har vokst som person. Jeg tror alle ble overrasket da jeg plutselig delte mitt første blogginnlegg på facebook:http://www.missuniversenorway.no/blogg/bloggere/entry/om-meg.html.Denne dagen hadde jeg vært på presse-, blogg- og catwalk-kurs som jeg fikk svært god nytte av. Jeg fikk mer forståelsen av hvordan man skal snakke i intervju, og de gav oss også en veiledning til videre mot finalen. Jeg dro på kurset flere ganger, og synes det hjalp meg mye.
![]()
Foto: Knut Yrvin
Jeg har hatt mange presseoppslag, rundt 10 stykk, i blant annet: Laagendalsposten, Fremover, I narvik, Avisa Vesterålen, Avisa nordland, Nordlys osv. I de første intervjuene var jeg veldig nervøs, spesielt på hvordan dette ville bli tatt imot av leserne. Men det har bare gått bedre og bedre og jeg føler meg mye sikrere ved intervju!
http://www.nordlys.no/nyheter/article7267264.ece
http://www.fremover.no/lokale_nyheter/article7439129.ece
http://www.laagendalsposten.no/nyheter/debuterer-i-missekonkurranse-1.8387120
![]()
![]()
![]()
Jeg har også gjort veldedig arbeid, hvor jeg deltok på arrangementet "Walk and run" i Notodden, dette er en organisasjon som hjelper brannskadde barn i Etiopia! Jeg synes dette er en viktig sak å få fram i media, ettersom dette er en relativ ny organisasjon "Childrens Burn care fondation". Jeg har lyst til å gjøre enda mer veldedig arbeid framover, og da organisasjoner spesielt rettet mot barn. ![]()
Foto: Telen avis
![]()
Jeg dro også til Notodden og filmet inn min presentasjonsvideo, dette var utrolig morsomt, og det ble brukt en "flyvende drone" i deler av filmingen. Presentasjonsvideoen kan du se her: https://www.youtube.com/watch?v=XVrTDTxHFQQ
![]()
![]()
Foto: Tore Hansen
Det har vært mange aktiviteter som følger av deltakelsen i Miss Universe. Ett av våre misse-stunt var når vi skulle levere ut flyers med info om finalen. Vi fikk treningstøy fra vår samarbeidspartner "Babalu Nordic" og vi hadde også en fotoshoot. Dette var en utrolig morsom dag, hvor jeg ble bedre kjent med finalistene.
Foto: Knut Yrvin
Vi har også vært på "Beauty-camp" på Grand Hotell, som var en travel men lærerik helg. Vi fikk virkelig vite betydningen av "killer-heels", og vi ble alle sammen flinke til å gå på disse etterhvert. Ikke nok med at vi hadde en utrolig morsom, sosial men krevende helg: så fikk vi prøve kjoler fra Nina Naustdal som vi skal bruke i finalen. Dette var virkelig ekslusive greier, og jeg gleder meg utrolig mye til å kunne gå i kjolen!
![]()
Foto: Privat
![]()
![]()
Foto: Knut Yrvin
Å skaffe sponsorer og betalte oppdrag var ikke så enkelt som man kanskje kunne trodd. Men det var viktig å ha viljestyrken på plass, og ikke gi opp med det første. Så etter mange telefonsamtaler og møter med kjeder klarte også jeg å skaffe betalte oppdrag. Mitt første betalte oppdrag ble altså på Løiten Lys i Narvik.
Jeg har vært på en rekke photoshoots, og jeg har hatt det kjempegøy. Jeg har blant annet tatt photoshoot i Lofoten med bare 5 grader og bikini, men det var helt klart verdt det.
Foto: Johannes Brendemo
![]()
Foto: Svein Jarle Bamle
![]()
Foto og Makeup: Tom Tande
![]()
![]()
![]()
Foto: Jim Dokken
![]()
Foto: Robert Novak (tatt i Lofoten).
![]()
Foto: Lone Nergaard
![]()
![]()
Foto: Kjell H Rødhammer
Nå er finalen strax her, og ting begynner å falle nogen lunde på plass. Jeg er fornøyd, og synes jeg har gjort mitt aller beste da dette er noe jeg virkelig har lyst til. Det har vært en utrolig morsom reise, og jeg har lært meg å faktisk tørre å stå fram. Det er viktig å kunne skille seg litt ut iblant! Jeg anbefaler dere jenter om å melde dere på, man får masse nyttig erfaring. Dette er noe som jeg kommer til å ta med meg videre i livet! Du møter helt nye mennesker og situasjoner som man bare kan drømme om, jeg vunnet så mange fine opplevelser.
Foto: Fremover
Bloggbilde: Janne Rugland
Lykke til alle finalister! Stor klem fra Solveig <3
Reklamert blogginnlegg.
Nå er finalen rett rundt hjørnet, og jeg gleder meg veldig! Jeg holder på med pakking, og i morgen skal jeg dra å hente min finalekjole, så det blir spennende! Idag har jeg både blitt intervjuet, og vært på bikini-shoot. Jeg har foreløpig fått ett bilde, og er meget fornøyd! Bildene er tatt av Kjell H Rødhammer, og HER er link til hans fotoside på facebook for flere bilder.
Nå minner jeg dere i tillegg på at det er siste sjansen for å stemme på din favoritt-miss! Om du vil stemme på meg sender du: missu 5 til 1963. Dette gjelder fram til i morgen ved midnatt!
Ha en god natt alle sammen!
--------------------------------------------------------
![]()
Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!
Hilsen fra Teamet