fbpx

Utrolig stolt

Utrolig stolt

Jeg har nå vært med i ett prosjekt med den gamle ungdomsskolen min, hvor jeg var danselærer for et stort forestilling som foregår på Linderud barne- og ungdomskole. Skolen har hatt dette prosjektet som en tradisjon gjennom mange år nå. De er veldig opptatt av å fremme elevenes ferdigheter i fag, ved og bruke kreative verktøy som denne forestillingen. Denne forestillingen blir kalt "LFD" eller Linderud fest i dalen. Jeg har utrolig stor respekt for hva skolen driver med for å kunne bringe skoleferdighetene til et høyere nivå for barn som går på denne grunnskolen. Jeg selv har vært tidligere deltaker i showet når jeg gikk på denne grunnskolen.  

 I år ble jeg spurt om å være danselærer for elevene i dette prosjektet, jeg sa jo selvfølgelig ja !! :D 

Jeg jobbet med disse elvene i tykt og tynt, der jeg fikk en blanding av en erfaring og et langvarig opplevelse av glede og samvær. Etter å ha jobbet med disse elevene i snart to måneder, har jeg blitt utrolig glad i dem. Igår hadde de sitt første forestilling som jeg dessverre ikke fikk sett, men idag kom de i Dagsavisen!!! Jeg er utrolig stolt av dem alle sammen.

Dagsavisen innlegget til "LFD" 

 

Jeg gleder meg så fryktelig mye til imorgen, når jeg skal dra for og se dem opptre. Hvis dere bor i nærmiljøet Bjerke, anbefaler jeg dere og stikke innom showet. Det ligger på Linderud skole. Det starter kl 18.00-20.00 enkelt billett koster 50 kr og familiebillett koster 150 kr.

Til neste gang xoxo - Pegah  

Photoshoot og intervju

Photoshoot og intervju

I går var jeg på photoshoot i studio hos en kjempe hyggelig fotograf jeg har jobbet med for mange år siden da jeg først begynte å bygge min portifølje. Koste meg i studio i forskjellige klær og settinger. Hadde med meg veldig lite klær og jeg hadde visst glemt noe av det jeg skulle ha med meg hjemme fordi selvfølgelig gikk jeg hjemmefra i full fart, typisk meg. Et tips til de som nylig har begynt å samle på bilder fra photoshoots, når det kommer til klær, bør du velge helt random outfits som egentlig ikke kan brukes ute på en vanlig dag i det hele tatt men ser veldig high-fashion og kult ut på bilder. Jeg fokuserte mest på portrett bilder så dette var jo ikke målet mitt. Men for dere som skal ta helfigur bilder bør absolutt velge klær som ikke korrelerer og ikke kan brukes vanligvis. Sett sammen random og kule outfits og jo mer awkward poseringer jo bedre. Et tips jeg fikk fra fotografen som jeg husker var det samme han sa på vår første shoot i 2011 var at jeg burde ha bena lukket som om jeg er tissetrengt hehe. Dette er et kjempe godt tips! Fordi det ser automatisk så mye mer high fashion ut enn bilder hvor man står med ene benet ut eller stort mellomrom mellom bena, ikke kult på modell bilder! 

Ble kjempe fine resultater! Jeg sminket meg selv selvfølgelig for jeg er veldig kresen på sminke og jeg kjenner jo trekkene mine best og har jo gjennom årene skjønt hvordan jeg skal jobbe med dem og fremheve dem. I morgen blir det jobbintervju og på fredag blir det intervju med et nettsted i forbindelse med konkurransen. Må forebrede meg godt til begge intervjuene for å få frem mine beste sider og ha klare svar. Ingen nøling på et intervju!

Noen av portrett bildene fra shooten i går passer fint å bruke på cv'en min så det er jeg også veldig glad for!

Ser at jentene står på og det er ikke bare rutinen min som er forandret. Gleder meg til å se resten av jentene mer! Tenker på å planlegge noe kult som jentene fra Oslo og de som bor i nærheten ihvertfall kan være med på.

Ønsker alle de vakre kandidatene lykke til videre!

b2ap3_thumbnail_10406362_10155211862740364_4052864598406576464_n.jpg

 

Fotograf: Ketil Sætnan

MUA: MEG!

 

:D

Ikke den samme rutinen

Hei dere!

b2ap3_thumbnail_11043031_10206187168109221_6127642603321542132_n.jpg

I dag hadde jeg kjøretime noe som gikk ganske greit. Jeg fyller nemlig 18 år om bare 28 dager, og tiden flyr når det er så mye som skjer samtidig. Uansett liker jeg at det er mye som skjer, hverdagene blir mer spennende, og ikke bare den samme rutinen.

Det har vært en deilig dag hvor jeg har fått tid til å slappet av, og selvfølgelig trent. Som sagt er det mye innenfor konkurransen, skolen, lappen, trening, venner og familie. Man må ha tid til alt, og det har man også bare man setter av tiden godt nok! Men jeg må også huske på å få slappet av litt jeg også, ellers blir man jo helt utslitt. Det skjer hvertfall ikke ofte at jeg slapper av, da jeg alltid har mye energi, og liker å få noe godt ut av dagen. 

Hadde en bra treningsøkt i dag, og jeg er så heldig som bare bor noen minutter unna treningssenteret.

b2ap3_thumbnail_11025950_10206187167829214_4140985985199345712_n.jpg

Ellers gleder jeg meg masse til helgen hvor jeg skal på Barnas HolmenKolldag, og jobbe i løypene. Håper mange kommer å ser på, eller tar med barna sine til å stå på ski i de forskjellige løypene. Det er ekornløypa, harepusløypa, bamseløypa og elgløypa.
Jeg skal da jobbe innenfor elgløypa, så det blir spennende.

Ha en fin tirsdagskveld videre :)

Dagens måltidstips

Dagens måltidstips

Foto: Karoline Akre

I dag hadde min søster en god idè, nemlig å lage hjemmelagde kjøttboller. Siden Karoline (søs), er jeger, har vi fryseren full av eget rent reinsdyrkjøtt. Det er jo fantastisk godt, og som hun selv sier, er det jo litt morsomt at det er et reinsdyr hun selv har jaktet på.

Vi blandet kjøttet med egg, løk, hvitløk, chili, salt, pepper, estragon og provance. Deretter formet vi de til små rundinger, hvorav vi stekte de i stekepannen på middels varme.

Til kjøttbollene lagde vi spagetti og tomatsaus. Nam nam. 

b2ap3_thumbnail_5.PNG

b2ap3_thumbnail_6.PNG

Nå sitter vi i godsofaen, og gleder oss til å se på premieren til "Frikjent" på Tv2. Det ser ut som en veldig spennende serie :) Igjen har jeg fri mandag-tirsdag, så dette er nå min helg. Prøver derimot å holde meg aktiv :) 

Ønsker deg en fortsatt fin mandagskveld!

-Martine

Første fotoshoot XD

Første fotoshoot XD

 

Utrolig kult og starte dagen med en forfriskende danseøkt, etterfulgt av en hærlig fotoshoot. Du tror vel sikert at det er en stressenede start på dagen, om og måtte våkne ut av skjønnhetssøvnen kl 06.00 om morningen og vidre på skolen til første timen med scenisk dans. Jeg der imot elsker dans, og syntes at ingenting kan føles bedre enn en økt med dans som starten på dagen.

etter og være ferdig med timen, så var det bare og masjere inn til fotostudioet som befinner seg på skolen min. Jeg var så heldig og kunne bli sminket og tatt bilde av, av de flinkeste elvene på skolen min. Frida Sortland er en av de mest erfarenede fotografene jeg skjenner til. kan ikke tro at jeg er så heldig kunne bli fotografert av en som henne. Utrolig gald av og kunne bli fotografert av en så levende skjel!

Enda jeg var bland utrolig flinke folk, så hadde jeg mine to godeste venniner der til og støtte meg gjennom hele shooten. ingenting kan føles bedre en følelsen av trygghet ved en sånn intensjobbeøkt som en  fotoshoot. ja det er ikke noe tvil om at det er GØY, men veldig vanskelig er det og få ut den gløden du vil få ut, i hvert eneste bilde :D

Etter og være ferdig med shooten, sa fant jeg ut at neste fotoshoot skal fåregå i norsknatur, for ingenting kan skriker Norgen mer en en vaker smug av  villmarken. så frem til da.. .. ..

xoxo - Pegah

Miss på sykehjem

Miss på sykehjem

I over fem år har jeg jobbet som pleieassistent vsa studiene. Mange skjønner ikke helt hva jobben går ut på og tror jeg bare skifter på og vasker gamle mennesker. Hvis du er en av dem som tror det skal jeg si deg at du tar veldig feil! Jeg er veldig stolt over å ha jobbet innenfor pleie og omsorgs linjen i såpass lang tid og føler at dette har bidratt til å gjøre meg til den jordnære personen jeg er i dag. Da jeg først begynte på denne jobben som 18 åring var jeg ganske bortskjemt og kunne så vidt re en seng eller koke egg. Her lærte jeg ikke bare alminnelige hus oppgaver som rengjøring og det å holde det ryddig og i orden rundt meg, men jeg lærte også å se enkelt individers behov uten at de trengte å uttrykke det. Jeg begynte å forstå gleden av å være til hjelp for andre mennesker som til visse grader ikke kunne hjelpe seg selv. Jeg skjønte hvor godt det føltes når man fikk ros for å gjøre et ekstra godt arbeid. Hvordan man ble fylt med varme og glede når pasienter kjenner deg igjen og arbeidsdagen starter med kos og klemmer. Jeg har funnet glede i å se forbedringer i pasienters fysiske tilstand for jeg vet at til noen grader har også jeg vært med på å bidra til disse positive resultatene med hjelp av fysisk trening, oppfølging av kosthold og ved å sørge for at pasientene har det godt i mitt nærvær. Jeg setter så stor pris på alle smil og alle klemmer, alle "tusen takk, du er en engel" og "du er en knupp"! 

Det har vært perioder jeg har jobbet veldig mye og sykehjemmet har da blitt til mitt andre hjem. Jeg har ligget i sengen og tenkt på en pasient og noe jeg kan ha glemt. Ofte har jeg sagt god natt til pasienten og samt at vi ses igjen på morgningen. Denne jobben har vært en stor del av mitt liv. Den har fått meg til å forstå viktigheten av å være der for andre mennesker. Vi lever sammen i det samme samfunnet, landet og til slutt på den samme jorden. Det er viktig at vi tar vare på hverandre. Som voksne har passet på oss da vi var barn kan vi også ta vare på eldre når de kommer i en alder hvor de har behov for assistanse.

Om det ikke er jeg som gjør det vil det være en annen som gjør det, så hvorfor ikke meg? Jeg er en Miss Universe Norway Semi-finalist men jeg kan stolt også si at jeg er en pleieassistent.

 b2ap3_thumbnail_skilt.png

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på