fbpx

Nettsiden som hjelper deg, med å hjelpe andre

Skjermbilde-2021-06-08-kl.-22.54.51

Hei dere!

Nå som det normer seg sommerferie så har en del av oss mye mere fri! Dette er kjekt av mange grunner, og det er selvfølgelig utrolig masse forskjellig man kan gjøre! Det som gir glede i min hverdag er å være frivillig. Ja det er godt å slappe av og henge med venner, men den fantastiske følelsen man får av å ha gjort en forskjell selv om den er stor eller liten - er ubeskrivelig!

I sommer så har jeg planer om å være en del frivillig, og jeg gleder meg. Det er så gøy å kunne jobbe med mennesker og for forskjellige saker. Jeg tenkte å dele med dere hvordan dere kan finne organisasjoner å være frivillige for, da dette ikke alltid er like synlig! 

Det du kan gjøre først er å sjekke på kommunen din sine nettsider. De har som oftes en egen fane for frivillige organisasjoner i kommunen som du kan hjelpe til og bidra med. Det er ikke alle som oppdaterer dette men det er verdt forsøket! 

Neste du kan gjøre er å gå inn på frivillig.no! Det er en nettside der organisasjoner kan dele oppdrag og forespørsel om hjelp. Her kan du skrive hvor du bor så vil det poppe opp oppdrag og organisasjoner! Det er en veldig god nettside som hjelper mye.

En annen ting du kan gjør er å foreksempel søke en organisasjon med kommunen din bak. F.eks.: Kreftforeningen Molde eller Kreftforeningen Møre og Romsdal. Da kan det hende det popper opp Facebooksider osv om du ikke fant de via andre kanaler. Her kan du sende de en melding og ta kontakt!

På grunn av pandemien så er det noen store organisasjoner som ikke har fysiske ting du kan gjøre som f.eks. PlanNorge. Men da kan du uansett sende de en mail og spørre om du kan bidra og hva du kan bidra med. En del organisasjoner har også "slik kan du hjelpe til" fane på nettsiden din.

Lykke til!

For samarbeid eller kontakt:

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

97435364

Instagram; Stephanylarosa

Pakking og shooting-tips

 

Hei dere!

 

 

Det er søndag, og ikke mange dager igjen til Oslo! Spennende altså! Så, er nå i gang med pakking og holder på å lete frem tingene man må ha med til turen. Selv om det fremdeles er mange dager til reisen, er bestandig greit å være ute i god tid når man skal pakke for å være borte i flere dager. For det er mye man må huske på, på en slik tur. Utover det har jeg brukt dagen på å planlegge uken, og spikret noen avtaler. Generelt har vel egentlig hele dagen gått med til planlegging, pakking og strukturering. Pluss en del mailer hit og dit. Det skjer en del fremover og vi har mye planer i forhold til konkurransen, så det blir en spennende tid i vente nå.

 

Tenke forresten å dele noen tips med dere om hvordan man kan posere på bilder. Har faktisk sittet foran speilet i dag, og bare trent på litt poseringer før morgendagen. Merker det er utrolig lenge siden sist man var på shoot og poserte foran kamera, så litt oppfriskning på egenhånd kommer godt med. Men ja, heeere we go med noen tips:

 

Tips 1:

Vær avslappet i hele kroppen. Om du er anspent kan det vises godt på bilder. Så prøv å slapp av etter beste evne når du står foran kamera.

 

Tips 2:

Tilpass ansiktsuttrykket ditt ut ifra hva du shooter for, eller det som er målet med bildene. Om dere skal ta noen sommerlige fine bilder kan det være fint å smile masse, men om du er i studio og shooter med for eksempel et klesmerke, kan det være mer naturlig å være mer nøytralt utrykk.

 

Tips 3:

Husk å puste! Selv om man holder en pose, og fotografen sier «hold poseringen der», så ikke glem og puste! Og pust dypt ned i magen.

 

Tips 4:

Ikke knip øynene. Mange tenker at modeller holder øynene litt smalt igjen, og det faller naturlig for veldig mange på shoot å holde øyene litt igjen. Men jeg kan låve deg at bildene blir mye finere om du åpner øynene, og forsøker å heve brynene litt.

 

Tips 5:

Tenk at du rokker det mens du står der. Selv om en posering eller et utrykk føles merkelig, kan det bli superfine bilder utav det!

 

 

 

Håper dere kan tenke dere å følge med videre på reisen så snakkes vi i neste innlegg <3

 

Klem <3

Ukens planer

ssa

Ukens planer

Hei dere! <3 Håper dere har hatt en fin helg og er en klar for en ny uke! Det er iallefall jeg!  Nå sitter jeg nydusja og klar for sengen, men tenkte jeg skulle oppdatere dere litt først. Det blir en travel uke fremover med beauty camp på lørdag i Oslo. 

Mandag skal jeg på sykehuset for utredning, for å finne en bedre forklaring på hvorfor jeg er så sliten hele tiden. Så håper jeg får et svar der! På tirsdag skal jeg være frivillig for Hjertet for Sandnes, dette gleder jeg meg veldig til. Dette blir en gøy og unik opplevelse for å se hvordan de hjelper andre.

Torsdag skal jeg ha opplæring i et chatrom om psykisk helse, så dette blir også utrolig spennende. 18.juli skal jeg ha et foredrag om mental og psykisk helse for dem! Mye spennendes i vente! ♥

Fredag reiser jeg til Oslo for beauty camp! Jeg blir i Oslo til Søndags kveld da jeg tar flyet hjem kl 20.

Dere får ha en fin kveld så snakkes vi senere! Good natt♥


♥ I mellomtiden til neste blogg innlegg følg meg gjerne på mine sosiale medier: Instagram & Facebook

 Ønsker du eller din bedrift og samarbeide med meg? Kontakt meg gjerne på: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 





Avlyst modelloppdrag - for å være frivillig

Skjermbilde-2021-06-08-kl.-22.55.03

God kveld!

Nå ligger jeg og ser på serie, noe som er veldig avslappende hehe. Jeg lagde meg god mat først og så la jeg meg i sengen. Storkoser meg altså! Dagen i dag ble litt mere uproduktiv enn jeg hadde sett for meg, men jeg trengte egentlig denne pausen for min egen helse. Tidligere i dag så var jeg på joggetur og hadde møte med kjoledesigneren min, jeg hjalp mamma med noe greier og ellers har jeg slappet av.

I sta så fikk jeg en mail fra Oslo Pride, og jeg har endelig fått tildelt de vaktene jeg skal være frivillig! Men de vaktene kræsjet med en del andre plater jeg hadde deg dagen så det er jo litt dumt. Jeg måtte ta et valg og jeg angrer ikke! Jeg avlyste modelloppdraget mitt. Jeg tenker at det kan jeg alltids gjøre senere, og det er på en måte mere noe jeg gjør for meg selv. Men å være frivillig er fantastisk for da får du oppleve, få erfaringer og ikke minst sjansen til å hjelpe andre! Så valget var ganske lett, selv om det også var kjipt. 

Å være frivillig i Oslo Pride var jeg sikkelig heldig med at det klaffet den tiden jeg skulle til Oslo. Jeg har aldri vært med på det før men det kommer til å bli utrolig spennende! Og jeg vil selvfølgelig oppdatere dere<3

Sov godt mine lesere!

For samarbeid eller kontakt:

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

97435364

Instagram; Stephanylarosa

Shoot i morgen

Kjenner jeg er såå spent på morgendagen! Har sett frem til dette en stund nå, og endelig er dagen her allerede i morgen. Vi skal ha med oss pressen på shoot, slik som jeg allerede har fortalt dere litt om. <3 Så planen er å møte kjoledesigneren i 3 tiden, før pressen kommer og møter oss litt senere. Vi tenker også å filme og ta bildene ute i en fin fjære her i Trondheim. Målet med bildene er å få med mye natur, hvor fokuset ligger på å skape en helhet mellom landskapet, kjolene og poseringene. Også skal vi lage en litt mer personlig video som skal publiseres i avisen, hvor vi viser litt behind the scenes og mer til. Gleder oss veldig masse til dette!

 

 

Meeen, så er det jo Trondheim da ... været. Vi har jo sett en del på ulike dager, og forsøkt å finne en fin dag hvor været er med oss, noe vi kanskje til og med tenkte vi hadde fått til. Men slik ser det altså ikke ut til at det blir. Nå ligger det an til at dette kan bli en veldig våt shoot, da det er meldt 100% sjanse for nedbør. Må nesten bare le litt av dette, siden været her i byen er som en sprettball man bare pælmer av sted. Man vet aldri hvor den lander. MEN vi kjører på! <3

 

Er både litt nervøs og spent på dette, men dette blir nok bare moro!

 

Håper dere alle har hatt en fin helg, og er klare for en ny uke!

 

Stor klem

Nytt intervju om finaleplassen

Jeg har vært så heldig at jeg har fått et nytt presseoppslag i forbindelse med at jeg er med i finalen i Miss Norway. Denne gangen har jeg blitt intervjuet av Nordre Aker Budstikke, som har fulgt meg gjennom hele konkurransen. At de velger å gjøre et intervju og skrive om meg enda en gang setter jeg veldig pris på.

Øverst på forsiden og siste nytt i Nordre Aker Budstikke i dag tidlig

Hvis du vil lese intervjuet kan du klikke deg inn her. Foto: Tiril Lunaas

Denne gangen snakket vi om hvordan det er å være i finalen, hva som har vært utfordrende i konkurransen og også svømming. Det ble altså en fin blanding, og saken er åpen for alle som vil lese.

Hvis du eller din bedrift ønsker å samarbeide med meg, så send meg gjerne en mail på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne på Facebook og Instagram @juliedborresen

Julie

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på