fbpx

Pass på synet

 

Heia!

 

Vet dere at om man sitter og ser mye ned på mobilen, i en bok eller på PCn så kan man bli nærsynt? Snakket med en optiker som fortalte meg dette for en stund tilbake. Så om man skal sitte over en lengre periode å se på noe, bør du løfte blikket ditt med jevne mellomrom og fokusere på noe som er langt unna deg i rommet. Hun forklarte at 30 sekunder er nok, men at jo lengere du kikker ut og jo oftere, dess mer beskytter du synet ditt fra å bli dårligere over tid. Så å huske på dette om du skal sitte med for eksempel jobb eller skole, kan være med å hjelpe. <3

 

 

Klem <3

 

 

Trippelbooket

Hei dere. Nå er jeg akkurat ferdig med å ha nettundervisning på Zoom med klassen min på fashion schoolen.

Jeg fikk akkurat vite at vi skal ha oppmøte i Oslo nå til Onsdagen!

Dette fikk jeg vite 48timer før og jeg bor helt i Haugesund!

I tillegg så skal jeg egentlig på dagstur for å hente en kjole i Stavanger imorgen og fikse håret mitt senere på dagen hjemme.

 

Dessuten har jeg opprinnelig en stor avtale i Haugesund med et viktig arrangement på onsdag! Ved siden av dette har jeg flere avtaler med veldedige organisasjoner, videoinnspilling og fotoshoots. 

Dette betyr at jeg er mer enn trippeltbooket akkurat på tyvefire timer.

I kveld har jeg virkelig mye tenking å gjøre, om jeg skal avlyse alt av avtaler jeg har resten av uken.

Hadde jeg visst skolen skulle være en uke i forveien hadde valget vært soleklart!

Det blåser mye i Haugesund i dag, så nå skal jeg ut å lufte meg mens jeg kommer frem til hva som er det rette å gjøre.

Tusen takk for at dere stikker innom bloggen min. Vi snakkes♡♡

#StoppVoldOgOvergrep

Hei dere!

 

Tenkte å starte en hashtagg-kampanje med dere og håper dere vil ta dere tid til å lese innlegget. 

 

 

Kunnskap gjør barn tryggere!

 

 

For la oss ta opp et viktig tema i kveld! Vold og overgrep mot barn... Hele 1 av 5 barn i Norge har opplevd vold i hjemmet, og 1 av 20 har blitt utsatt for seksuelle overgrep av en voksen i følge Redd Barna. Og det som er like ille – HALVPARTEN av disse barna har aldri fortalt det til noen! Så når barn får lære om overgrep og vold tørr flere å si ifra!

 

Alle barn har rett til å være trygge. Det er voksnes ansvar å beskytte barn mot vold og overgrep. Men for at det skal være mulig, må barn få kunnskap. Barn må få lære hva vold og overgrep er, at det aldri er barn sin skyld, og hvordan de kan få hjelp om de eller noen de kjenner opplever dette. Tenkte vi kunne lage en egen hashtagg for Redd Barnas arbeid for dette, og spre budskapet i sosiale medier ved å bruke hash-taggen #StoppVoldOgOvergrep. Bruk den gjerne i bildene dine, så får vi spredt budskapet videre til ennå flere mennesker! Slik kan vi hjelpe Redd Barna med å få ennå flere signeringer. 

 

Vi kan sammen kreve forandring og endring!

 

 

Redd Barna har som mål å få 10.000 signeringer, som skal overleveres til kunnskapsministeren. Underskriftene skal brukes opp mot landets ordførere, statsforvaltere (fylkesmenn) og kommunepolitikere. Vi er derfor avhenge av din underskrift! På denne måten kan vi sammen kreve at alle barn skal lære om kropp, grenser, vold og seksuelle overgrep gjennom undervisningen i barnehage og skole. Ved å normalisere temaene og snakke om det kan vi kanskje belære barn og de kommende generasjonene.

 

  

 

 

 

 

 

Du kan signere kampanjen til Redd Barna ved å klikke deg inn på linken under! Og del taggen videre i bildene dine <3 

https://www.reddbarna.no/opprop/stopp-vold-og-overgrep-mot-barn/

 

 

 

 

 

 

 

Intense dager

Etter nesten tre år på BI er medstudentene mine og jeg på oppløpet av bachelorgraden vår. Denne uka har gruppa mi og jeg bestemt oss for at nå skal vi virkelig sette inn støtet på bacheloroppgaven. Vi starta forrige uke med en ni timers økt på torsdag og halvannen time lørdag kveld. Nå skal vi bli ferdige, og vi har derfor satt av hele denne uka også. På fredag er det nemlig aller siste mulighet til å få veiledning. Da gjelder det å få ferdig mest mulig så vi får størst mulig utbytte av veiledningen. Det går framover for hver dag som går, og jeg har troa på at vi har det meste på plass innen veiledningen.

Ser frem til nydelige sommerdager med gode venner og forhåpentligvis masse fint vær etter at eksamensperioden er overstått. Foto: Daniel Millan

Nå er det lange og intense dager, men det er det alltid når man står midt oppi eksamensperioden. Man vil jo så gjerne gjøre det bra, og da går det mye tid til øving og oppgaveskriving. Med ferie om under en måned og en fullført utdanning som motivasjon går det fint, og det bidrar til at man yter litt ekstra nå i sluttspurten.

Hvis du eller din bedrift ønsker å samarbeide med meg, så send meg gjerne en mail på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne på Facebook og Instagram @juliedborresen

Julie 

Ting endrer seg

semi-trening-4 @asimmonsphotography

Ting endrer seg

 

Hei igjen flotte mennesker!♥ 

Det har vært en litt stressende start på uka for min del. Jeg har hatt liten tid til planlegge alt til finale uttaket 21. mai. I tillegg til liten tid har vi også 1 ekstra fridag i uka med helligdager. Så mindre tid, mer styr haha. 

Men nå har jeg endelig fått litt kontroll tingene, så takk gud for det! Jeg har planlagt bikini shooten med Anthony på onsdag. Så nå krysser jeg alle fingrer og tær for at det skal bli fint vær og ikke regn. 

Jeg har også blitt satt i kontakt med noen av reklamebyrået som egentlig skulle gjøre filmen min, så ting er i gang der også. Må bare få alt gjort så fort som mulig så jeg kan få alt klart til 21. ♥

I morgen skal jeg være frivillig for Stavanger Sanitetsforening, så planen nå i kveld er og gjøre alt klart til i morgen så jeg slipper minst mulig stress. I dag kjenner jeg at jeg må legge meg tidlig,  hvis ikke kommer nok kroppen til å stritte litt i mot i morgen. 

Ha en fin kveld! 


Håper dette falt i smak hos dere ♥ I mellomtiden til neste blogg innlegg følg meg gjerne på mine sosiale medier: Instagram & Facebook

 Ønsker du eller din bedrift og samarbeide med meg? Kontakt meg gjerne på: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Ny jobb!!

Hello alle fine! ♥


Nå er det en stund siden sist jeg skrev et blogg innlegg så nå var det virkelig på tide! ♥ 

Håper alt er bra med dere, selvom det er en litt grå start på uken! Snart er heldig hvis finværet tilbake og varmere temperaturer og det skal bli veldig deilig!! 

MEN jeg har fått meg en ny deltids jobb og det blir veldig spennende og begynne der! Jeg gleder meg utrolig mye til å lære om produktene og å jobbe i butikk igjen!! ♥ De som jobber der er fantastiske mennesker som jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med og å jobbe med 

Butikken jeg har fått jobb på er nemlig The Body Shop! Det er helt fantastiske produkter der og de har virkelig ALT for en hver person! Body lotion, make-up, skrubber, parfyme etc og det som også er veldig bra er at de har mye produkter til herrer også! 

Starter med opplæring i morgen og gleder meg veldig til det! 




Gjerne følg meg på instagram: Madeleinedenice
Facebook side: MadeleineDeniceOlsen

Kjenner du noen eller kunne du tenkt deg et samarbeid med meg? Så gjerne ta kontakt på e-mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. så svarer jeg så fort jeg har mulighet ♥



Ønsker dere en super fin dag!


God klem fra meg ♥

Dagens quote: Do more of what makes you happy 


Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på