fbpx

Ja til utdanning, Nei til barneekteskap!

Skjermbilde-2021-04-19-kl.-14.27.01

Hei!

Utdanning og likestilling for kvinner er jo hjertesakene mine, og en av underkatergoriene i det er jo barne/tvangsekteskap. Jeg synes dette er et veldig viktig tema og ta opp og noe jeg brenner sikkelig for. Det er ingenting mere jeg vil enn at alle - i dette tilfelle kvinner, skal ha muligheten til å leve selvstendige og ikke minst følge alle ambisjoner og drømmer de har. Ikke bare at de skal få det på sølvfat for slik er det desverre ikke i verden MEN det jeg mener er at de skal ha muligheten til det.

Ei jente med akkurat samme drømmer som meg som hadde jobbet like hardt for det, kan bli begrenset pga. tvangsekteskap - da blir de fratatt muligheten til å prøve og muligheten til å være fri.

PlanNorge er en organisasjon jeg har veldig lyst til å jobbe tett med, og her har samarbeidet begynt smått men viktig! Jeg har laget en innsamlingsaksjon hos de der pengene går til å stoppe barneekteskap i Malawi. Dette tilbudet forebygger barneekteskap ved å gi de mange muligheter som de ikke hadde hatt pga av penger.

Jeg respekterer arbeidet til plan Norge fullt ut, og ser opp til hva de kan få til! Nå kan både jeg og du bidra til å hjelpe jenter i denne situasjonen!

Her kan du bidra:

https://www.plan-norge.no/innsamling/ja-til-utdanning-nei-til-barneekteskap

Målet er 5000kr!

Tusen takk på forhånd <3

Vil du samarbeide med meg? Ikke nøl med å ta kontakt!

tlf: 97435364

instagram: stephanylarosa

email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Tips for å unngå slitt hår

Hei!

 

 

 

 

Jeg har hatt litt slitt hår over en periode nå, men hver gang det begynner å bli litt bedre, begynner jeg å stripe det igjen. Lærer aldri. MEN på veien har jeg tatt med meg noen gode tips til hvordan man kan ta bedre vare på håret sitt. Håper dere kan dra nytte av det! <3

 

 

Okay tips 1 dere, haha hold dere fast – ikke blek eller strip håret ditt! Det blir veldig slitt, og det krever mye mer fukt enn hva man er vant til å bruke, for å holde det ved like.

 

Bruk varmebeskyttende når du eksponerer håret for varme. Også når skal ut i solen! Jeg tror og mener at håret også kan bli «solbrent» og mer ødelagt av sol, på samme måten som huden vår kan bli.

 

Børst tuppene av håret først, og børst deg oppover. På denne måten tar du bedre vare på tuppene av håret ditt. Det er jo disse som brekker først.

 

Unngå hårstrikk og hårspray. Begge deler sliter på håret ditt. Bruker du mye hårstrikk og samme frisyre sliter du på «hele» håret, siden håret vokser og strikken er på den samme plassen. Håret må på en måte vokse seg gjennom strikket i en tidlig fase av hårstråets levetid. So don´t do this. Forandre på frisyrene dine i stede.

 

Legg håret over puta når du sover, slik at du ikke ligger oppå det. Eller legg håret frem over skulderen din om du sitter inntil noe. Slik unngår du å gnisse unødvendig mye på håret.

 

 

Håper dere fikk noen nye tips så snakkes vi <3

 

 

 

XX Nora Emilie

Sommervibber

For et nydelig vær! Trondheim, i dag er du ekstra vakker! Så i dag har morgenen gått med til å spise frokost, et møte, lunch også sitter jeg nå og prepper en pitch til neste møte. Så blir det vel å bruke resten av dagen på å rydde sammen litt klær før man må komme seg ut og nyte litt finvær. Det er jo hele 18 grader her – noe som er sinnsykt bra til å være Trondheim i begynnelsen av mai! Trøndere, dere vet hva jeg snakker om. Så håper dere får en super dag videre så snakkes vi!

 

Bilde tatt av Bjørn Christiansen for en stund tilbake <3 

 

 

Og om dere ønsker å jobbe sammen (eller lurer på noe) må dere gjerne sende en mail til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller til @noraemilien på Instagram <3

 

 

Se yaaa!

Massetesting på skolen!

Skjermbilde-2021-05-11-kl.-12.33.50

God dag!

I dag når jeg kom til skolen så kom jeg til noe uventet. Jeg har ikke vært så flink til å følge me på nettsiden vi har på skolen der alt bli lagt ut. Jeg hadde jo fått med meg at skolen hadde fått massetesting tilbudet. Men jeg fikk ikke med meg at klassen vår skulle testet i dag. Så når jeg så alt testeutstyret så ble jeg overrasket og litt redd med engang.

Det virket ekkelt å putte den testepinnen i nesen selv haha! Men vi fikk en god gjennomgang om hvordan ting skulle gjøres og det gikk jo utrolig bra. Selv om hele klassen ledde, naus og fikk tårer haha! Det var litt ekkelt men slik er det. Vi har massetesting hver tirsdag. Dette er jo selvfølgelig et frivillig valg, men til flere som er med til bedre er det.

Jeg synes det er veldig bra at skolen vår har fått det tiltaket nå. Byene i rundt har jo hatt det tilbudet ei stund. Nå som vi har massetesting er det enklere å holde styr på smitteutbrudd. Spesielt nå som russetid for mange VG3 elever normer seg, da er det best å være sikker!

Vil du samarbeide med meg? Ikke nøl med å ta kontakt!

tlf: 97435364

instagram: stephanylarosa

email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Da er vi i gang!

Skjermbilde-2021-05-11-kl.-12.16.18

Heisann dere!

Nå er jeg på skolen i gjen og vi har smått begynt å filme inn filmen jeg skal lage om kroppspress og spiseforstyrrelser! Vi har laget manus, storyboard og i dag begynte vi å filme.

Ei vennene av meg i klassen skulle spille "reporter". Jeg synes hun var ganske flink, og klippene ble veldig bra. Jeg synes det var veldiggøy å redigere klippene etterpå som en nyhetssending, og det så jo faktisk veldig ekte ut:

Vi har ikke kommet veldig langt i dag da de i gruppen min ikke var her, og noen av de skal være skuespillere. Men jeg har planlagt godt de dagene vi skal filme inn og jeg tror det kommer til å gå kjempe bra! Jeg synes det er veldig gøy å lage film , spesielt når alt går etter plana. Det som er viktig å tenke over er jo at dette blir en film med et veldig viktig budskap.  Jeg tenker jo å dele filmen med dere når jeg er ferdig slik dere for sett den! 

Jeg gleder meg utrolig mye til å se resultatene av det vi jobber med nå i en måned, ønsk meg lykke til!

Vil du samarbeide med meg? Ikke nøl med å ta kontakt!

tlf: 97435364

instagram: stephanylarosa

email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Dette skjer nå

Hei dere, nå er jeg øyeblikk på vei ut dørene for å kjøre til Stavanger fra Haugesund. Der har jeg et par ærender i forhold til Miss Norway så det blir egentlig bare en arbeidstur.

Jeg skal blant annet hente en kjole som jeg gleder meg veldig mye til å vise dere senere her på bloggen. Senere i dag skal jeg endelig få fikset håret mitt, noe jeg har ventet kjempe lenge på!

Gleder meg virkelig til å få det frest og fint igjen nå. Det passer jo også veldig bra siden jeg skal begynne å spille inn presentasjonsvideoen nå til uken og også ha et par shoots med bikini og med vanlige klær.

Det blir mest fokus på kjolebilder og bikinibilder nå siden jeg allerede har ganske mange i sportstøy.

Vi snakkes senere og takk for at du tar turen innom.♡♡

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på