fbpx

For en fantastisk opplevelse

For en fantastisk opplevelse Foto: Miss Norway Organization

Hei mine fantastiske lesere! Den siste uken har vært travel og spenningsfull. Uken har vært fylt med eksamener og siste innspurt på skolen. Nå er alle eksamener vell gjennomført og jeg kan endelig si at jeg har sommerferie.

 

Sist helg var jeg på Beauty camp med Miss Norway. For en herlig gjeng! Både menneskene i Miss Norway teamet og de andre deltakerne var helt fantastiske alle sammen. Jeg hadde en utrolig flott og lærerik opplevelse, og jeg kommer til å ta med meg erfaringene og opplevelsene for resten av livet.

 

Alle deltakerne, fjorårets vinner Susanne Næss Guttorm, Runway coach Klara Szalai og Hoveddommer Fred Hamelten.

Foto: Daniel Millan

 

 

Foto: Miss Norway Organization 

Vi startet dagen ved Grilleriet i Oslo, her spiste vi en fyldig og god frokost for å få nok energi til mange timer øving. Deretter flyttet vi oss over til åpen scene hvor finaleshowet vil finne sted 9. August. Her øvde vi i mange timer med den dyktige runway coachen Klara Szalai på alle performancene og de ulike catwalkene for de forskjellige antrekkene i konkurransen. Dette var utrolig gøy og jeg lærte masse. Her fikk vi også besøk av Hoveddommer i Miss Norway, Fred Hamelten, dette var veldig moro.

Fantastiske sponset produkter fra Asea og Cosmo Mineral Makeup.

Foto: Daniel Millan

 

Etter mange timer med trening på høye hæler hele dagen, gjorde vi oss klare for fotograferinger og transport til Grand cafè for en bedre middag. Vi skulle egentlig ha gått i en parade, men det kunne dessverre ikke bli gjennomført på grunn av det dårlige været. Det ble derfor transport med taxi, men det satte absolutt ingen demper på dagen. Jeg må si at det var et helt fantastisk opplegg hele dagen og at jeg opplevde at alle møtte oss med engasjement, og med et ønske om å veilede og lære oss til å vise oss som kommende misser.

 

 

Trening på catwalk.

Foto: Miss Norway organization.

 

Både fjorårets vinner Susanne Næss Guttorm, og 2016-vinner Christina Waage var tilstede under dagen. Susanne kom med tips, tok bilder og filmet, hun gav også gode råd til oss Miss Universe Norway deltakere. Deretter var hun med på fotograferinger og middagen. Christina filmet og skal lage film fra hele dagen. Dette har hun gjennomført med glans tidligere år også. Jeg gleder meg utrolig mye til å se resultatet av filmen hun setter sammen. Det var veldig hyggelig at Susanne og Christina kunne være der og dele sine erfaringer, komme med råd og svare på spørsmål vi hadde som miss universe Norway-deltakere. Det gjør virkelig inntrykk å få treffe disse kvinnene som selv har erfaringer både med hvordan det var å delta i konkurransen her i Norge og at de kunne fortelle om sitt år som Miss Universe Norway.

Foto: Daniel Millan

 

2018 vinner Susanne Næss Guttorm

Foto: Miss Norway Organization

 

Hjelp meg gjerne til topps i konkurransen ved å stemme "MISSU 4" på SMS til 1963

 

Om din bedrift eller firma søker promotering i sosiale medier, kontakt meg gjerne på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Følg meg gjerne på sosiale medier for flere oppdateringer:

Instagram:https://www.instagram.com/henriettejhauge/

 

Facebook side: https://www.facebook.com/Miss-Universe-Norway-finalist-2019-Henriette-720438501705002/?modal=admin_todo_tour

 

 

 

Bli med å forby pelsimport

forsid_20190607-181130_1

Hei alle sammen! håper det går bra med dere. Jeg har lyst til og informere dere om en viktig underskriftskampanje som NOAH har lansert. Torsdag 13 Juni skal stortinget vedta loven om pelsdyroppdrett og derfor håper jeg du ønsker å gi din signatur, slik at pelsdyr i utlandet ikke må lide. Dyrene fortjener og leve i det friet, ikke leve for å bli en merkevare.

Jeg føler dette bilde nesten er for drøyt til å dele, men det er slik dyrene blir behandlet i denne forferdelige industrien.
 
Jeg synes det er forferdelig tragisk at dette skjer med de forsvarsløse dyrene, men dette er noe vi faktisk kan gjøre noe med! Med en enkel underskrift er du med å støtter dyrenes rettigheter om at pelsdyroppdrett i Norge skal bli ulovlig.
 
https://www.change.org/p/forby-pelsimport?recruiter=861878854&utm_source=share_petition&utm_medium=facebook&utm_campaign=psf_combo_share_initial&recruited_by_id=ab046dd0-22fb-11e8-97e4-ef66c722c78d&utm_content=fht-15946450-en-us%3Av2&use_react=false
Jeg mener på lik linje med NOAH at det er på sin plass at Norge også vedtar et importforbruk av pels. Per i dag er det kun India som har pelsforbud og nå er det på tide at Norge også får det.
 
Om du er enig, vær så snill og skriv under på denne kampanjen og spre ordet videre! Husk at hver eneste stemme teller og vi må stå opp for dyrene som ikke kan gjøre det selv.
 
Har du lyst å stemme meg frem som folkets favoritt? Send "MISSU 3" til 1963! 
 
 
Følg meg gjerne på andre sosiale medier:
Instagram: helene_abildsnes
 
Foto lånt av Noah - dyrenes rettigheter
 
Ønsker du et samarbeid med meg som kan være med å øke din virksomhet? Gjerne kontakt meg på mail for å høre hva jeg kan tilby: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

For en opplevelse!

Post-cover

Hei mine fantastiske lesere! Denne helgen var ikke en vanlig helg, men en helg hvor oss deltakere skulle på beauty camp i Miss Norway. Dette har jeg gledet meg til siden jeg fikk vite at jeg var finalist. Det er nesten litt trist at den allerede er over, for det var så gøy!

Har du lyst å stemme meg frem som folkets favoritt? Send "MISSU 3" til 1963!

Vi begynte dagen allerede åtte på morgningen, hvor vi spiste frokost på Grilleriet i Oslo. Det var god mat, og vi fikk hilst på flere i Miss Norway styret. Videre så gikk vi til Åpen scene, hvor vi skulle øve på catwalk. Hvor dyktlige Klara Szalai lærer oss å prestere best mulig på scenen. Det er ikke å å legge skjul på at catwalk er utrolig vanskelig, og krever masse trening. Her fikk vi også litt nye produkter som skal testes, og jeg gleder meg til å fortelle dere om disse! Vi fikk tid til og style oss før vi tok noen bilder og gikk videre til Grand Cafe.
 
Dessverre var ikke været med oss i år, så vi fikk ikke gått i Misse paraden på Karl Johan som vi gjorde i fjord. Men jeg koste meg hele dagen og vi avsluttet med å spise på Grand Cafe som hadde fantastisk mat. Ikke ofte jeg blir så positivt overrasket over vegansk mat! Anbefales virkelig om du skal spise et sted i Oslo.
Hele beautycampen ble filmet, så jeg gleder meg til å se videoen og dele den med dere! Nå er det bare å øve, jobbe med aktivitets poenglisten og gjøre mitt beste for å bli neste Miss Norway!
Jeg vil også fortelle dere at nå er påmelding for Miss Norway 2019 i gang og jeg vil anbefale å melde deg på om dette er noe du ønsker. Uansett om man ikke tør eller om dette er utenfor din komfortsone, så vil du komme over dette. Det er virkelig en opplevelse for livet som er verd og oppleve.
 
Så håper jeg alle har en fantastisk dag videre!
 
Har du lyst å stemme meg frem som folkets favoritt? Send "MISSU 3" til 1963! 
 
 
Følg meg gjerne på andre sosiale medier:
Instagram: helene_abildsnes
 
Fotograf: Knut Yrvin, Nisse Norberg og Daniel Millan, Miss Norway Org
 
Ønsker du et samarbeid med meg som kan være med å øke din virksomhet? Gjerne kontakt meg på mail for å høre hva jeg kan tilby: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Introduserer min sponsor: Yo-Thai restaurant, Drammen มาทำความรู้จักผู้สนับสนุนหลักของเอรินค่ะ Review

 

(Photo: Yo-Thai Norway Facebook)

*Inneholder reklamer*

 

Norwegian language: 

Hei, kjære lesere. Nå er jeg ferdig med alle eksamener dette semesteret (har de to siste pasientene i morgen). Jeg er nå ferdig med mitt 3.år på odontologi. Jeg hadde praktisk eksamen som tilsvarer 20 studiepoeng og en samfunnsodontologi-eksamen tilsvarende 10 studiepoeng. 

 

I dag skal jeg tar dere med meg til Drammen by. Hvor  det ligger en restaurant som heter Yo-Thai. Yo-Thai tilbyr både thaimat, sushi og dessert. De er veldig gode på sushi. Hver gang vi besøker dem, får vi alltid ekstra sushibiter. Vi er som en familie. Det er jeg veldig takknemlig for. 

 

Jeg har planlagt dette samarbeidet siden juleferien. Tidligere har jeg lagd en video på Youtube om restauranten. Du finner linken nedenfor. Der får du se hvor koselig min familie er. 

 

Lenken til restaurantens facebook-side: https://www.facebook.com/yothaidrammen/

(Photo: Yo-Thai Norway facebook)

Besøksadresse er: Rådhusgata 2, 3016 Drammen, Norway. 

 

Telefon: 401 89 826 

Åpningstid: 10:00-20:00. 

 

Tilbake til restauranten.  

(Photo: Yo-Thai restauranten)

 

Restauranten har en veldig sentral plassering i byen. Rett ved Bragernes torg. Her får du servert sushi og førsteklasses mat fra Asia. Grade A premium-kvalitet, pluss 5-stjerners kvalitet. Det serveres eksotiske retter til enhver smak. Det er mulighet for å tilpasse rettene. 

 

For å lage en god sushi er det viktig med riktig valg av råvarer og ferdigheter hos kokken. Det velges de beste fiskeslagene hver dag og kombinasjoner av retter. Det er mulighet for å kjøpe filtrert sushi for dem som kanskje ikke vil spise rå. Det er viktig for alle medarbeidere å skape en hyggelig og behagelig opplevelse for kundene. 

 

Det er også en mulighet for å skreddersy menyer til selskaper. Det er mulighet for bedriftsarrangementer eller til private arrangementer. Alle er hjertelig velkomne i hjertet av Drammen sentrum. 

 

Litt info om team Yo-Thai. 

Det har alltid vært mangel på eksotiske og asiatiske opplevelser i Drammen. 2017 gikk en gruppe av folk fra ulike nasjonaliteter sammen for å starte opp en restaurant. Det viktigste i en restaurant er en kokk som virkelig brenner og har lidenskap for å lage mat. Derfor var utfordringen å skaffe seg en kokk med et talent. Alle detaljer var viktige i oppbyggingen av bransjen. 

Introduksjon til sjef: 

Chief Sakda er en av de beste sushikokkene vi har hørt om. Vedkommende har lenge jobbet på 5-stjerners hoteller omkring i verden. Chief Sakda har startet en rekke bedrifter i utlandet og i Norge. Helt fra valg av ressurser til servering av retter er viktig.Takket være chief Sakda som valgte å samarbeide med Yo-Thai, har vi kommet veldig langt. Det tar alle i restauranten hensyn til. Den første sushibiten du spiser her skal endre hele sushiopplevelsen din for resten av livet. 

 

Eksempel på meny 

  • Chef’s Menu (20) biter) 499 NOK
  • Chef’s Menu (35 biter) 749 NOK

 

There are all from 59 NOK like Nigiri laks 2 biter. Restauranten også tar hensyn til allergener. 

 

Sjekk restaurantens webside: www.yo-thai.com

 

Jeg var innom butikken i januar. Jeg må være ærlig å si at jeg elsker den opplevelsen jeg har der. Lidenskap for sushi har jeg lenge hatt siden første gang jeg ble introdusert for den japanske retten. 

 

Smak: 5 stjerner

Utseende: 5 stjerner

Plassering. 5 stjerner

Service: 5 stjerner

 

Total 5 stjerner gir jeg til restauranten. 

 

På JUST EAT har restauranten fått en score på 5.7 av 6 poeng, og ikke minst på Facebook-siden deres har de fått  5 stjerner. Dette innebærer et veldig godt inntrykk av besøkende. 

 

Thai-Language: 

กราบสวัสดีท่านผู้อ่านทุกท่าน 

 

ตัองขอขอบคุณสปอนเซอร์หลักของเอรินนะคะ ร้าน Yo-Thai ที่ Drammen ค่ะ สำหรับร้าน Yo-Thai นี้ได้ตั้งใจสร้างสรรค์อาหารประเภทซูชิและอาหารจากเอเชียที่นับว่ามีรสชาติที่น่าลิ้มลอง 

เมนูแนะนำก็มี ซูชิ 35ชิ้น 749kr และ 20ชิ้น 499kr. อยากจะบอกว่าเยอะและจุกมากๆค่ะอาหาร มีความตั่งอย่างแรง ใครอยู่แถว Drammen หรือปริมณฑลข้างเคียงเชิญมาลิ้มรสอาหารได้ค่ะ ไม่แพง มีตั้งแต่ Nigiri 2ชิ้น 59kr เครื่องดื่ม จองหวาน อาหารไทย ก๋วยเตี๋ยว ไทยจีน เกาหลี มีหมด ตามแต่ใจลูกค้าเลยค่ะ ร้านให้ความสำคัญกับความสด ความสะอาด และรสชาติมากๆ ที่สำคัญคือพนักงานใจดี ยิ้มแย้มแจ่มใส ทุกคนใส่ใจกับรายละเอียด หุ้นส่วนทุกคนตั้งใจที่สร้างร้านขึ้นมาเพื่อตอบโจทย์อาหารในปัจจุบัน รสชาติปรับให้เผ็ดน้อยเผ็กมากได้ค่ะ อย่าลืมแวะมานะคะ 

 

เอรินต้องขอขอบคุณผู้ใหญ่ใจดีมากๆค่ะ ร้าน Yo-Thai Norway ที่ Drammen นะคะ ผู้สนับสนุนหลักของเอรินในการประกวดมิสนอร์เวย์ 2019 การเข้าร่วมการประกวดจะเกิดไม่ได้เลยหากไม่มีสปอนเซอร์หลัก กราบขอบพระคุณอีกครั้งแบบแบมือด้วยค่ะ เปิดกรวยงามๆ ?? เกี๋ยววันหลังมารีวิวให้อ่านอีกค่ะ วันนี้พึ่งสอบเสร็จมาสดๆร้อนๆเลยค่ะ จบปี3แล้ว สาขาทันตแพทย์ ว่าที่หมอฟันคนนี้เรียนอีก2ปีจะจบหมอฟันแล้วค่ะ 

 

จึงเรียนมาเพื่อทราบ

เอริน กรินเดอร์ ทูลแฮล์ม 

(photo: Aksel Jahre Mustaparta)

 

Send "MISSU 1" til 1963 for å stemme på meg.

_____________________________________

Med vennlig hilsen

Eirin Grinde Tunheim

 ________________________________________

Ønsker du samarbeid med meg? Kontakt meg gjerne på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg på facebook:https://www.facebook.com/eirintunheimveientilmissnorway2019/

Følg meg på instagram: https://www.instagram.com/eirin_tunheim/

 

En dag på Beauty Camp

P1670400

På søndag var jeg på Beauty Camp med alle finalistene i Miss Norway. Jeg tok flyet til Oslo lørdag kveld og sjekket inn på hotellet for å forberede meg til søndagens Camp. Vi startet tidlig søndag morgen da det var mye vi skulle få gjennomført og øvd på. Vi øvde på scenekoreografi til den store finaledagen som er 9. august. Dette tok rundt syv timer, med små pauser innimellom. Koreografien skal sitte, så mye øving trengs. Sommerferien for meg kommer til å bestå av veldig hard trening på å gå catwalk!

Etter mange timer med øving fikk vi en pause til å fikse hår, sminke og skifting av klær for fotografering.

Jeg tok bilde med Susanne som ble kåret til Miss Universe Norway 2018.

 

På bildet over er meg og finalist Eirin.

Alle finalistene med Master Runway Coach Klara, hoveddommer Fred Hamelten og Susanne Miss Universe Norway 2018.

Reaching for the crown^

Alle finalistene fikk utdelt sin egen sash med navn, og noen produkter fra Miss Norway sine sponsorer for 2019.

Etter fotografering ble klokken syv, og vi dro til Grand Cafe for å spise en bedre middag. Litt fotografering utenfor inngangen og inni lokale måtte selvfølgelig til det også.

På bildet over er Miss Norways egen sikkerhetsvakt i midten.

Vi avsluttet søndagen ganske seint etter en deilig tre-retters middag. Jeg koste meg veldig mye og det var en ekstremt lærerik dag. Det var første gangen jeg hilste på alle finalistene, de er utrolig hyggelige, snille og pene jenter alle sammen. Gleder meg masse til å treffe dere igjen!

 

Foto: Knut Yrvin.

 

Vil du stemme på meg som folkets favoritt? Send SMS "MISSU 9" til 1963! (20,- pr stemme).

Jeg har plass til flere sponsorer, send meg en mail for å høre hva jeg har å tilby deg: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne på Instagram, og lik Facebooksiden min.

Bak Kameraet

Bak Kameraet Foto: Aj-angelsphotography

Hei, 

I dette innlegget har jeg lyst til å hedre de bak kameraene, som er nesten viktigere i mine øyne enn oss foran.

Når man ser på bilderesultater fra en photoshoot, er det lett å glemme hvilken jobb som ligger bak det endelige produktet. Jeg ønsker å gi æren for de flotte bildene jeg bruker i Miss Univers Norge konkurransen, til hun som har stått bak kameraet, AJ-Angels Photography - fotograf Anette. Hun er enestående og evner å få meg trygg foran kameraet og ser hva som skal til for å få fram det ene blinkskuddet etter det andre. Det er hun som med sin kreativitet og kunnskap får meg til å skinne.

 

Foto: Privat

Anette har selv lang erfaring fra å stå foran kameraet, og denne erfaringen drar hun med seg som fotograf. Hun vet hva som fungere og hva som ikke fungerer. Når man skal ut på photoshoot med henne, er alt godt gjennomtenkt… location ift. antrekk og tema, men også eventuelle detaljer som er viktige.

Anette er ikke bare fotograf, hun er også stylist, hun ordner både hår og sminke, og kommer med forslag om tilbehør til antrekk.

Anette tar alle sine bilder ute, med bruk av naturen som atelier. Hun benytter seg av det naturlige lyset ute og velger naturlige kulisser. Dette kan for eksempel være frostrøyk/tåke, trær i blomstring eller fulle av snø. Hennes bilder er ofte gjenkjennelige med sitt romantiske preg, hvor hun gjør mye bruk av blomster som effekter i bildene.

Foto: Aj-angelsphotography

En photoshoot med Anette bak kameraet er aldri kjedelig, vi skravler og koser oss, slik at selv en bikinishoot ute i 2 grader blir en positiv opplevelse. Tusen takk Anette for alt du gjør for meg og for den kvaliteten du leverer på dine bilder.

 

Foto: Aj-angelsphotography

 

Hjelp meg gjerne til topps i konkurransen ved å stemme "MISSU 4" på SMS til 1963

 

Om din bedrift eller firma søker promotering i sosiale medier, kontakt meg gjerne på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Følg meg gjerne på sosiale medier for flere oppdateringer:

Instagram:https://www.instagram.com/henriettejhauge/

 

Facebook side: https://www.facebook.com/Miss-Universe-Norway-finalist-2019-Henriette-720438501705002/?modal=admin_todo_tour

 

 

 

 

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på