fbpx

Kjære fremtidige arbeidsgiver

0E6A9029

Foto: Fotograf Mats Jensaas ved Trine

I desember 2016 tok jeg et valg om å bli med på Miss Norway. Jeg lurer på hva du kommer til å tenke når du googler meg. Det er nok dette du finner først om du søker meg opp. Kommer du til å dømme meg med en gang, eller vil du bli nysgjerrig? Jeg håper du vil ta deg tid til å finne ut mer. Kanskje du til og med leser dette?

I 2017 er det ikke uvanlig å presse seg over alle kroppens grenser for å oppnå gode karakterer, være en aktiv del av samfunnet, en god datter, en veltrent kropp og opprettholde en god status på sosiale medier. Fler lider av angst, depresjoner, utbrenthet og flink-pike syndrom. Kanskje det alltid har vært sånn, men aldri blitt snakket om før? Nå som det blir snakket om, blir det også mer vanlig, men det betyr ikke at vi ikke kan lære oss hvordan vi lever med presset. Det er ingen skam i å gjøre hva som er best for seg selv! Jeg sier ikke at man ikke skal oppnå gode karakterer, eller ikke være god mot de rundt oss, men jeg vil si at vi må bli flinkere til å lytte på kroppen vår. Lytte til hva magefølelsen vår forteller oss, og i hvert fall ikke gjøre noe den forteller oss at er feil. Vi må ta vare på oss selv, og slutte å hele tiden tenke på hva andre syntes om oss. Det var dette jeg ikke klarte da jeg møtte veggen for under ett år siden.

Jeg hadde lenge hatt det tøft og ville bli med for å teste meg selv. Det hele var til å begynne med ganske spontant, men jeg så med en gang en plattform til å vokse meg sterkere, bli mer selvstendig og selvsikker. Miss Norway gir meg en sjanse til å utfordre meg selv, nå ut til mange mennesker, og muligheten til å bruke ytringsfriheten min på en måte som akkurat nå føles rett for meg. Det fremmer likestilling, sunne holdninger, indre skjønnhet og velvære. Jeg vil snakke høyt om min egen historie, og hjelpe andre som er i samme situasjon som jeg har vært. Det er ikke lett å være ungdom i dag, men om jeg er åpen og ærlig så vil kanskje ungdommen ha det lettere om noen år. Jeg meldte meg aldri på fordi at jeg tror at jeg er Norges vakreste jente. Det jeg viste var at jeg hadde en god magefølelse, og jeg så min mulighet vil være med å gjøre en forskjell i verden.

Som deltaker i Miss Norway er jeg med på å bryte janteloven, og jeg skjønner om du har en del spørsmål til meg. Dette er en periode i livet mitt som jeg ikke ville vært foruten, og til syvende og sist tar jeg ikke et valg jeg ikke står for. Bare hver så snill og ikke trekk til forhastede konklusjoner. Skjønnhetskonkurranser har lenge hatt et dårlig rykte, og det er jeg klar over, men det er bare et rykte. Ja, finalen avsluttes med et show hvor et av antrekkene vi bruker er bikini. Dette er ikke for at dommerne skal bedømme kroppen vår, men for at de virkelig kan se hvor selvsikker man er. Absolutt alle blir sårbare når man skal gå foran mange mennesker så lettkledd, så spørsmålet er mer om hvor trygg du er på deg selv. Jeg representerer sterke og selvsikre jenter, som kanskje ikke føler det slik akkurat nå, men som en dag vil bli det. Jeg er ikke perfekt, men jeg er stolt av den jeg er, og det skal jeg vise i alle de fire antrekkene. Perfekt er et ord som burde forkastes. Tenk hvis alle kunne slutte å måle seg opp mot «det perfekte». Man kan ikke alltid gjøre alle fornøyd, men så lenge du kan si at du er fornøyd med deg selv er det alt som betyr noe. Jeg har troen på meg selv, og hva jeg har oppnådd og vil oppnå i livet mitt. Hvis jeg gjør en forskjell for selv kun én person, at én person vil tenke «ja, hvis hun kan være stolt av seg selv, så kan vel jeg det også», så har jeg oppnådd målet mitt.

"Kjære fremtidige arbeidsgiver" kan du også lese i på Aftenposten sine meninger side her

Stem gjerne på meg ved å sende MISSU 14 til 1963! 
Tusen takk!

Drøm deg bort med Pikant Under

//SPONSET//

Hei alle!
For knapt en uke siden var jeg så heldig å fikk med meg en ny sponsor på laget, Pikant Under. Pikant under er en kjede som har et bredt utvalg i undertøy, badetøy og nattøy til damer i alle aldre. Den første butikken deres ble åpnet for omtrent 20 år siden, og har i dag totalt seks butikker i Asker, Trondheim, Drammen, Gjøvik og på Lier.

Pikant Under er en privateid kjede, og en av fordelene med dette er at de selv bestemmer hvilke produkter de ønsker å selge i butikkene. Butikken deres på Sirkus Shopping hadde utrolig mye fint og det var vanskelig å velge ut noen favoritter. De fører flere kjente kvalitetsmerker som Primadonna, Marie Jo, Fantasie, Wolford, Stella McCartney Lingerie, Heidi Klum Intimates, Michael Kors Swim og Calvin Klein Underwear. På bildet under har jeg på meg en badedrakt fra Stella McCartney. 


Pikant Under jobber kontinuerlig med å finne nye og spennende varer slik at det alltid skal være inspirerende å komme inn i en Pikant Under-Butikk. De har flere innkjøpsperioder i året og holder seg alltid oppdatert på nye og spennende produkter.


For Pikant Under er det viktig at du skal føle deg velkommen når du kommer inn i deres butikker og deres ansatte ønsker alltid å levere et høyt servicenivå. Dette merket jeg selv da jeg kom innom butikken deres. Jeg ble tatt imot av ei blid hyggelig jente som fikk meg til å føle meg velkommen. Vi fikk pratet litt før hun hjalp meg inn i prøverommet og fant frem flere produkter jeg skulle prøve. Noe jeg likte spesielt godt med hjelpen jeg fikk var at jeg fikk ærlige meninger om det jeg prøvde. Var det en bikini som ikke satt helt som den skulle sa hun ifra og jeg prøvde heller en annen. Er det noe jeg setter stor pris på når jeg er ute å handler er det at de ansatte er ærlige om man er litt i tvil om et produkt.

Bikini fra Calvin Klein 

Hos Pikant Under får du god hjelp med å finne riktige farger, fasonger og riktig BH-størrelse. Service er noe de brenner for, og som deres kunde skal du ha en god kjøpsopplevelse når du handler i en av deres butikker. Du skal ikke bare være fornøyd med produktet, du skal være fornøyd med hele opplevelsen. Butikken på Sirkus Shopping er en liten butikk, men med ett stort hjerte. Ta turen innom for en hyggelig handelsopplevelse.

Besøk Facebook siden til Pikant Under her
Følg meg gjerne på Instagram: Caroline_Birkelund for å se bildene jeg poster fra ferien
Gi meg også gjerne din stemme ved å sende Missu 3 til 1963 ( 10 kr per stemme) 

- Ha en fin dag videre 

PRO BONO

20045877_1788759717816001_1240733441_n

Frivillig arbeid for det offentlige gode

I dag tok jeg rett og slett en frivillighetsdag. Røde Kors, UFF og Pannekakejentene. Dagen startet tidlig, med 06.30 vakten min hos Røde kors, akuttovernatting for fattige tilreisende. Jeg har jobbet som frivillig på akuttovernattingen før, men aldri som morgenvakt. Som morgen vakt, fikk jeg ansvar for å ta imot brukt sengetøy, brette sammen tepper og samle sammen senger. 

Dette lokalet er kun for menn og tar imot 50 overnattingsgjester, men noen ganger er de fleksible, så denne gangen var det 55 gjester. Mens jeg gjorde jobben min, hilste jeg på hver og en og så hadet bra. Etter siste gjest var gått, vår skiftet ferdig og jeg sa hadet bra til de andre tre jentene som var på jobb.

På veien hjem kjøpte jeg ingredienser til å lage pannekaker. Da jeg kom hjem, gikk jeg gjennom hele garderoben min for å finne hvilke klær jeg ikke trengte lenger og kunne tenke meg å gi bort til trengende. Tok meg noen timer å gå gjennom alt, og jeg endte opp med fire fulle poser.

Etter en liten hvil og tur med hundene mine. Begynte kaffe, te koking og pannekake laging. Når jeg var ferdig kom en kompis over og sammen dro vi ut for å dele ut mat og drikke. Alltid mye koseligere med litt selskap synes jeg. Det er veldig få som sulter her i Norge, men det er ikke alle som har råd til mat eller vet når neste måltid vil bli, og det er akkurat de personene vi pannekakejentene søker. Vi delte ut til norsk ungdom som vi fant sittende på bakken, rusmisbrukere og romfolket.

Vi fikk matet alle vi møtte, så fornøyd med det. På hjemveien, fikk jeg endelig gitt fra meg en haug med klar. Har hatt litt dårlig samvittighet fordi jeg har hatt så mye tøy hjemme som jeg aldri brukte, men nå fikk lettet litt på samvittigheten. Det med UFF var faktisk vinn vinn, jeg fikk bedre plass hjemme og klærne gikk til noen som virkelig hadde behov for litt nye klær!

 

Sommer? Nye SKO!

Fotograf: Lise Mette Eidet (alle bildene i innlegget) 

 

Hei alle sammen!                                                                              /// Sponset innlegg

Det er full sommer, og med strålende sol som kommer frem, varme og ferie i vente…

Er det sesong for nye sko!

Om dere skal gå til stranden eller ta en promenadetur, en shopping tur i byen eller en elegant middag…uansett hva du skal, så har jeg noe som passer til enhver anledning!

La meg presentere dere sommer kolleksjonen som dere finner hos STORE SKO!

 

Disse flotte Gabor sandalene med lav hæl er på salg nå! 

Kjøp herhttps://www.storesko.no/collections/store-damesko/products/gabor-samt-jupiter-snake-ocean

En annen flott Gabor modell, som også er på salg!

Kjøp her: https://www.storesko.no/collections/store-damesko/products/gabor-dreamvelour-jeans

 

Disse flotte ballerina sko fra HÖGL finner dere i to nydelige farger, blå lakk skinn og pudder rosa skinn!

Blå kan kjøpes her: https://www.storesko.no/collections/store-damesko/products/hogl-3-10-1085-blue

Pudder rosa kan kjøpes her: https://www.storesko.no/collections/store-damesko/products/hogl-3-10-1080-rose

 

Alle disse flotte modellene og mye mer finner dere hos Store Sko i Rathkesgate 1 (ved Schous plass) i Oslo.

Her finn dere også mine blogg innlegg med detaljert informasjon om STORE SKO:

  1. http://www.missnorway.org/blogg/missublogg/entry/look-at-my-shoes-ny-sponsor.html
  2. http://www.missnorway.org/blogg/missublogg/entry/shoe-heaven-store-sko.html

Unn deg det beste, velg STORE SKO!

Husk at du kan både kjøpe i butikk og bestille på nett!

Kjøp hele kolleksjonen her:

https://www.storesko.no/

Følg Store Sko på sosiale medier!

Facebook: Store Sko

Instagram: Store Sko

Stem på meg!

Send MISSU 7 til 1963 (kr. 10 ,- per stemme)

 

Følg meg gjerne på sosiale medier!

Instagram: https://www.instagram.com/idae_b/

Facebook: https://www.facebook.com/IdaEmilieVeientilMissNorway2017/?fref=ts

 

Vil dere bli med på denne reisen, og bli min Sponsor?

Kontakt meg på mail!

Email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Som alltid håper jeg verden smiler til deg!

Klem

Ida-Emilie

 

 

Miss Norway - Endelig liker jeg meg selv igjen

Printing-Quality_Headshot_Richard-Rosario-Photography_5DM41939ee

Hei alle sammen !

 

I dag tenkte jeg at jeg ville dele noen ord om mine opplevelser fra det å delta i denne konkurransen. Den begynner jo å nærme seg slutten, og vi er 15 super spendte jenter som nå står ovenfor to uker med knall hard jobbing.

 

Alle har opp og nedturer, og jeg må innrømme at mitt forrige semester i New York var tøft. Jeg hadde lite motivasjon og treningen og kosten funket ikke som det skulle. Jeg syntes synd på meg selv og "håpet at Gud skulle hjelpe meg". Jeg hadde jo i noen år tenkt på å delta i Miss Norway, men aldri tatt steget. Men da jeg så en annonse for det i fjor, tenkte jeg "why not?".

 

Men aldri hadde jeg trodd at jeg skulle utvikle meg så mye som person som det jeg faktisk har gjort. Mange tenker kanskje at det høres merkelig ut da dette er en skjønnhets konkurranse, men jo visst. Allerede etter første Skype møte med organisasjonen hadde jeg et nytt GO i meg. Jeg begynte sakte men sikkert å sette opp mål og legge planer for hvordan jeg skulle kunne bli den neste Miss Universe Norway.

 

Jeg endret kosten, treningen og kuttet ut negative energier fra livet mitt. Og dette er noe av det beste jeg kunne gjort. Mange lurer på om jeg ikke blir sliten av all treningen og ting jeg skal gjøre men langt derifra. Deltaglsen i Miss Norway har nok vært en av de beste tingene jeg har gjort i livet mitt. Jeg har mye mer energi enn jeg hadde før, og jeg trives bedre enn noen gang med kropp og helse. Jeg har funnet en ny glede i hverdagen, og jeg har aldri vært så frisk som det jeg er nå.

 

Jeg har også virkelig lært viktigheten av å være forsiktig med det man poster på sosiale medier og at man skal tenke på hvordan man fremstår. Det kan trots alt være din neste arbeidsgiver eller kollega som ser profilen din. Ikke minst har jeg fått nye venner og erfaringer for livet. Er livet en dans på roser? Nei, men jeg har definitivt lært meg hvordan jeg skal takle ting på en mer optimal måte og at jeg er min egen lykkes smed.

 

Ønsker du også å utfordre og utvikle deg selv? Du kan melde deg på Miss Norway 2018 på hjemmesiden NÅ !

 

Ønsker med dette alle en fin torsdag videre !:)

 

 

 

 

 

 

Vil du ha luksus? Jeg har svaret!

Fotograf: Andreas Eriksson 

 

Hei alle sammen!                                                           /// Sponset innlegg

Hver dag er det noe nytt som står på planen, og alt faller på plass til finalen i Miss Norway 2017!

I dag vil jeg gi dere masse sko nyheter!

Som dere vet har FENRIR, som er det rene norske sko luksusmerket…et stort utvalg av flotte håndlagde herre sko!

Skinnet som brukes er helt spesielt og er av den beste kvaliteten!

Se på disse detaljene, her ligger det flere timer med håndverk og så mye kunnskap!

En helt ny modell! Rålekker kombinasjon...

Alt dette produseres og kan kjøpes i Norge, hos Fenrir Skofabrikk som holder til i Nedre Eiker vei 14 i Drammen.

Se her:

 

Eleganse, kvalitet og luksus…det er FENRIR.     

Hva venter dere på?

Kjøp et eller flere par, unn en flott, helt unik og spesiell gave til deg selv eller din kjære, din far eller hele familien og dine venner…ta på disse flotte skoene og kom til Miss Norway FINALEN 2017!

Sikre deg billetter her:

https://www.deltager.no/miss_norway_2017

 

Her finner dere også mine blogg innlegg med detaljert informasjon om FENRIR:

1. http://www.missnorway.org/blogg/missublogg/entry/ny-uke-ny-start.html

2. http://www.missnorway.org/blogg/missublogg/entry/gammelt-og-godt-handverk.html

 

Damer, ikke tro at jeg har glemt dere!

I neste innlegg, som kommer klokken 12:00 i dag...skal jeg vise dere den nye sommer kolleksjonen som dere finner hos Store Sko!

 

Følg FENRIR SKOFABRIKK på sosiale medier!

Facebook: Fenrir Skofabrikk

Instagram: Fenrir Shoes

Stem på meg!

Send MISSU 7 til 1963 (kr. 10 ,- per stemme)

 

Følg meg gjerne på sosiale medier!

Instagram: https://www.instagram.com/idae_b/

Facebook: https://www.facebook.com/IdaEmilieVeientilMissNorway2017/?fref=ts

 

Vil dere bli med på denne reisen, og bli min Sponsor?

Kontakt meg på mail!

Email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Som alltid håper jeg verden smiler til deg! <3

Klem

Ida-Emilie

 

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på