fbpx

Ungdom, Rus og Psykisk Helse + Mitt foredrag

stemme @fotothorsen

Foredrag for Ungdom, Rus og Psykisk Helse 

 

Hei dere♥  

Jeg har en stund nå jobbet tett med den frivillige organisasjonen Ungdom, Rus og Psykisk Helse, jeg har fått sett hvordan de jobber som chatverter og hvordan de daglig hjelper personer som har psykiske problemer. Dette samarbeidet har blitt mye større enn jeg hadde sett for meg, jeg har blitt kjent med noen fantastiske personer som virkelig brenner for å sette lys på psykisk helse i hverdagen, noe som jeg synes er utrolig bra. ♥ 

 

Om Ungdom Rus og Psykisk Helse

Ungdom, Rus og Psykisk Helse ble opprettet etter Ari Behn dødsfall som rystet hele Norge. Det startet som en facebook siden som ble opprettet av grunnlegger Halvor V. Kostøl den 4. Januar 2020. Flere ble med og Ungdom, Rus og Psykisk Helse utviklet seg til flere sosiale medier, der de opererer i dag. 

I dag jobber det flere frivillige som stiller opp som chatverter, for å tilfredsstille behovet for anonyme chat for dem som tar kontakt. De som tar kontakt kommer fra hele landet i alle aldre. 

Ungdom, Rus og Psykisk Helse

Sitat fra Ungdom, Rus og Psykisk Helse

Vi i Ungdom, rus og psykisk helse er frivillige med helse utdannede personell på laget.  

Vi har i dag et godt samarbeid med Politiet og AMK.



Psykisk Helse

Dette er en av hjertesakene mine i Miss Norway og noe som jeg virkelig brenner for. De som sliter med Psykisk Helse blir enda den dag i dag sett på som tabu og som outsidere i verden. Noe som er så feil og den verste måten å behandle psykisk syke på. Jeg mener at folk er redd for det de ikke har nok informasjon om, dette gjelder også psykisk helse. 

Du har sikkert hørt om de vanligste og mest omtalte lidelsene innen psykisk helse som er depresjon og angst, men dette er bare en liten brøkdel av ordet psykisk helse. 

Personlighetsforstyrrelser, Psykose, Postrumatisstress osv, dette er også noen diagnoser innen psykisk helse, men disse er mer tabu belagte og vanskelige for personer og dele. 

Ungdom, Rus og psykisk helse holdere alle disse personene uansett om du har en dårlig dag og trenger noen å snakke med eller om du har en stor psykisk historie bak deg. Alle er like mye verdt og betyr like mye! ♥

 

Mitt Foredrag

I går altså søndag hadde jeg et foredrag for medlemmene på Ungdom, Rus og Psykisk Helse om hvordan jeg hadde opplevd mobbing, psykisk helse og hvordan jeg kom jeg gjennom dette. 

Det var litt skummelt og snakke om hva jeg hadde opplevd når jeg snakket foran personer som holder på med dette hver dag! Men det gikk veldig fint. Alle var veldig hyggelige og jeg fikk positive tilbakemeldinger på hvordan jeg hadde delt min historie. 

Uansett om du har mye erfaring innen et tema, så er det bra med nytt påfyll fra et annet perspektiv. Noe jeg følte jeg kunne gi ved foredraget mitt i går. ♥ 

 (Et lite utklipp fra foredraget. Dette forgikk på Teams da flest mulig kunne være med)

Jeg har faktisk blitt så engasjert i Ungdom, Rus og Psykisk Helse at jeg skal starte med flere chatvert timer etter finalen har vært i August. Så dette gleder jeg meg masse til! ♥

 


Kontakt Ungdom Rus og Psykisk Helse

Du finner Ungdom Rus og Psykisk Helse på facebook her 

Du finner nettsiden til Ungdom Rus og Psykisk Helse her

Du finner Instagrammen til Ungdom Rus og Psykisk Helse her 

Vil du stemme på meg for Miss Norway 2021?

Send MISSU 6 til 2401.

20 kr per stemme.

@fotothorsen


Håper dette falt i smak hos dere ♥ I mellomtiden til neste blogg innlegg følg meg gjerne på mine sosiale medier: Instagram & Facebook

 Ønsker du eller din bedrift og samarbeide med meg? Kontakt meg gjerne på: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Snart klar for Haugesund

turid-og-meg

Snart klar for Haugesund!

Hei flotte dere ♥ GOOOOD Mandag og ny uke! I dag startet dagen min med en god del søvn, jeg har hatt en hektisk uke sist uke. Det er viktig for meg å slappe av og lade opp kroppen, når jeg har mulighet.

Snart avreise

Torsdag 22 juli skal jeg besøke Miss Norway finalist Turid i Haugesund, vi skal bo på hotell med deilig frokost og middag så det blir deilig men en liten ferie og work dager. 

Planene for turen er fotoshoot, presse og blogging. ♥ Så dette blir så spennende og koselig! Jeg har mye gode minner fra Haugesund fra tidligere ferier med familien. Vi reiste som oftest 1-2 ganger i året med Mamma, pappa, lillesøster, farmor og farfar. Dette er en del år siden sist vi reiste sammen, men vi har også hatt noen små ferier uten farmor og farfar. 

 

Senere i kveld tenkte jeg og skrive et innlegg om da jeg hadde et foredrag for ungdom, rus og psykisk helse. Så stay tuned ♥



Vil du stemme på meg for Miss Norway 2021?

Send MISSU 6 til 2401.

20 kr per stemme.

@fotothorsen


 

Håper dette falt i smak hos dere ♥ I mellomtiden til neste blogg innlegg følg meg gjerne på mine sosiale medier: Instagram & Facebook

 Ønsker du eller din bedrift og samarbeide med meg? Kontakt meg gjerne på: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Fotoshoot

Hei☺️

Igår hadde jeg fotoshoot, og det var små gøy! Jeg tror bildene kommer til å bli kjempe bra!! Har allerede sett noen, og jeg er super fornøyd ? Inge er så flink, og vi har det kjempe gøy når vi er ute å shooter! 

(Dette var midt i en video, så beklager dårlig kvalitet) Følg meg på snapchat Storrod2000 for å følge litt nærmere på hva jeg driver med nå før finalen?

Foto: Inge Strømseng

Når vi sto på bybroa å shootet så sto det to nydelige jenter på 12 år og fulgte med! De spurte pent om de kunne få være med på et bilde, og det synes jeg var veldig stas! De begynte å følge meg på Instagram, og sendte meg noen meldinger. Jeg startet selvsagt å følge de tilbake! De var kjempe søte! 

Synes dette var en utrolig hyggelig opplevelse! ❤️

Klem

 

Søppelplukking i Moss

Hei❤️

Igår så reiste jeg til Moss for å plukke søppel? Moss Frivillighetssentral har en egen app du kan laste ned på din telefon, så det gjør det enklere for deg å holde oversikt mens du plukker søppel. Appen heter "PELLE".

Hvis du har plukket søppel så kan du sette det fra deg på et bestemt sted sende en melding til 2229 med kodeordet "HENT" og en kort beskrivelse av hvor ryddeavfallet står. Da kommer det noen fra kommunen å henter det! Hvor fantastisk er ikke det! Det gjør det kjempe lett å kunne plukke søppel! Det er genialt!

Så om du bor i Moss så synes jeg du skal laste ned appen☺️ Kanskje du er ute å går tur med hunden, så kan du plukke litt søppel på veien. 

Se alt jeg plukket bare på litt over en time!

Jeg plukket søppel i parken ved lekestativet i sentrum. Jeg fant masse ølflasker og knut glasskår. Det synes jeg er veldig dumt og farlig at skal ligge så lett tilgjengelig for barn. Så det er bra at noen plukker det opp. 

Videre plukket jeg rundt i veikanten og grøfta. 

Viktig å ta litt bilder underveis slik at man kan oppmuntre andre til å plukke opp søppel etter seg, eller å ta i et tak selv❤️

Last ned appen som Moss Frivillighetsentral har lagd, "PELLE" til din telefon? 

Her kan du også lese at jeg endelig ble frisk? Stå gøy at Daniel har satt litt oppmerksomhet rundt meg? Tusen takk❤️

https://www.extraavisen.no/amine-er-frisk-etter-vaksinering/ 

Sommertips og sminketips

Hei dere og takk for at dere kommer innom her og leser i dag <3

Tenkte å dele noen sminketips med dere, og håper dere får noen nye tips! Noen triks som kan gjøre sminken litt annerledes eller enklere å legge! Dette fungerer både til hverdags og fest, og du bestemmer selv om du vil kombinere alle tipsene eller bare prøve noen av gangen.

 Så lets go med noen tips:

Tips 1:

Winged liner. For å få til en perfekt winged lineren kan du sette en tape-bit under øyet ditt, og tegne streken over tapebiten. Da gjør det ikke noe om du tegner på tapen, for lineren vil uansett bli smashing og heeelt rett. Også kan du jo planlegge hvor du ønsker å ha den før du begynner, ved å faste tapen slik du vil ha den.

  

Tips 2:

Når du skal skyggelegge nesen din, kan legge litt rosa på tuppen av nesen. På denne måten får du en søt farge på tippen som gir ekstra glød til fjeset ditt. Dette gir også en sommerlig og fin look som gjør seg såååå fint nå i sommermånedene.

 

Tips 3:

Bruk samme kost i ulike pudder. Så får du en overgang mellom fargene på en naturlig måte. Jeg bruker å blande rosa rouge og solpudder for å få en mer sommerglød i fjeset. Også får man en tone som ikke er så vanlig. Meeen husk å vaske børstene dine innimellom, for etter hvert kan det bli mye farger på avveie. Jeg bruker å vaske børstene en gang i uken. Og dere! Husk å tørk børstene helt før du putter dem i pudderet ditt. Om ikke kan du oppleve at pudderet får harde kanter som er umulig å jobbe med.

 

Tips 4:

Etter du har sminket deg ferdig kan du legge litt lyst pudder over neseroten, i pannen og under øynene. Jeg bruker også å legge litt pudder nederst langs kjeven for å få en klarere kontrast. Dette blir jo på en måte motsatt couture, og noe jeg digger!

  

Håper dere fikk litt ny inspirasjon så snakkes vi i neste innlegg <3

 

Klem!

 

Morgendagen

Skjermbilde-2021-07-18-kl.-22.58.28

Hei dere!

I morgen blir en ganske innholdsrik dag -forhåpentligvis! Jeg tenker å stå opp rundt klokken 10, derfor må jeg legge meg snart haha! Da er planen å ta bussen til en matbutikk der jeg skal hente de nye hælene mine som jeg skal bruke med aftenkjolen! På vei tilbake hjem så skal jeg faktisk jogge - grunnen til dette er et lite samarbeid som jeg vil fortelle dere om senere tihi! 

Når jeg er hjemme igjen så er plana å slappe av og spise før jeg tar bussen videre inn til Molde. Her skal jeg først ha et intervju med en veldig spennende vinkling og avis! Det gleder jeg meg til og gruer meg bittelitt til haha. Så skal jeg trene catwalk i en time ca før jeg må videre på jobb. Jeg tror nok det blir travelt å jobbe da denne uken er Jazz festival i Molde sentrum! Jeg tenker å bruke munnbind siden jeg vet det blir en del folk. 

Nå jeg kommer hjem tenkte jeg å planlegge litt og svare på en del mails jeg har fått. Det blir en spennende dag!

MISSU 12 til 2401!

Heisann! Nå har det endelig åpnet for å stemme på din favoritt av finalistene. Super takknemlig om du velger å stemme på meg. En stemme til meg er også en stemme til arbeidet mitt for utdanning til kvinner, likestilling, bevissthet rundt kroppspress og ikke minst arbeidet mitt mot barneekteskap!

Tusen takk<3

Kontakt:

Hei! Jeg har erfaring som modell men også markedsføring og content creator, om du skulle ønske hjelp fra meg så gjerne ta kontakt

Telefon: 97435364

Email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: https://www.instagram.com/stephanylarosa/

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på