Nå er det ikke lenge til det braker løs i Rotterdam og finalen i Eurovision Song Contest sparkes i gang. Jeg gleder meg masse til å se på finalen. I og med at det ikke ble noen finale i fjor blir det ekstra gøy med årets finale. Eurovison er alltid show og god stemning, og det er jeg helt sikker på at det blir i år også.
I forbindelse med finalen har jeg skrevet en kronikk i Extraavisen med mine tanker rundt finalen. Den kan dere lese ved å klikke dere inn her. Foto: Tiril Lunaas
Det er mange gode bidrag med i år, men jeg heier selvfølgelig på Norge. Har troa på at vi gjør det bra i år, og at Europa kommer til å like bidraget vårt. Heia TIX!
Hvis du eller din bedrift ønsker å samarbeide med meg, så send meg gjerne en mail påDenne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
I dette blogginnlegget skal dere få bli enda mer kjent med meg ♥
Mitt navn er Madeleine Denice Olsen, jeg er 27 år og kommer fra Vinterbro.
Jeg er en jente som er utrolig glad i å trene, tilbringe tid med venner og familie og å synge. Sang er en veldig stor del av meg. Som mammaen min sa til meg, jeg startet å synge før jeg kunne prate! Hehe..! Det å kunne gjøre det som får meg ordentlig glad, og som jeg kan glede andre med er virkelig noe helt magisk. Det å få æren til å synge i et bryllup, begravelse, store scener etc betyr mer enn ord kan beskrive. Det og kunne glede andre, og å se de smile er den beste følelsen jeg kan sitte igjen med ♥
Hvorfor jeg meldte meg på Miss Norway:
Jeg meldte meg på Miss Norway fordi jeg synes det er veldig gøy med nye utfordringer som jeg kan mestre og å vokse som person. Reisen så langt har vært en utrolig lærerik opplevelse og håper så inderlig at jeg kommer videre til finalen, da jeg har så mye mer å gi ♥
Jeg ønsker å kunne hjelpe andre med å bruke min stemme og denne plattformen til å få personer til og virkelig få troen på seg selv og være motiverende for andre! Da jeg var yngre hadde jeg ikke troen på at jeg kunne klare det jeg ønsket å få til. Jeg var kanskje ikke var tøff nok, engstelig for hva folk ville tenke og synes om meg, redd for å bli dømt. Men livet er for kort til å ikke gjøre ting man ønsker her i livet og gå etter sine mål og drømmer ♥
Klarer jeg det, VET jeg du klarer det også ♥
De jeg virkelig skal takke også som har hjulpet meg utrolig mye på denne veien, er familien min! Eldste broren min og moren min er jeg virkelig så ubeskrivelig takknemlig for at jeg har i livet. De har alltid pushet meg, støttet meg, hatt troen på meg når jeg selv ikke hadde det.. Jeg merker jeg får tårer i øynene mens jeg skriver dette fordi uten dem hadde jeg ALDRI vært her jeg er i dag ♥
Min hjertesak er å kunne hjelpe rusavhengig og hjemløse mennesker.
Et mål jeg virkelig ønsker å jobbe mot, er å kunne holde en veldedighetskonsert for å kunne samle inn inntekt sånn at jeg kan hjelpe dem med ting de behøver, som klær, masse mat og et trygt og varmt sted å være.
De få gangene jeg går ute i gatene i Oslo og går forbi en som er hjemløs er virkelig hjerteskjærende for meg. Det at de har dessverre kommet dit er noe som kan skje hvem som helst. Men det er aldri for sent til å hjelpe dem med å endre retning i livet sitt. Derfor ønsker jeg også å bruke stemmen min og denne plattformen nettopp for å kunne gjøre så godt jeg kan for at de skal få en bedre hverdag og en ny retning i livet sitt. Litt er mye bedre enn ingenting ♥
Så må jeg avslutte innlegget meg å si tusen tusen hjertelig takk til alle mine venner, familie og alle som har følger meg på denne fantastiske reisen! ♥ Ord kan virkelig IKKE beskrive hvor mye jeg setter pris på hver og enkelt av deres gode kommentarer, støtte, motivasjon og som heier på meg! Tusen takk dere herlige mennesker! ♥
Kjenner du noen eller kunne du tenkt deg et samarbeid med meg? Så gjerne ta kontakt på e-mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. så svarer jeg så fort jeg har mulighet ♥
Kjenner du noen eller kunne du tenkt deg et samarbeid med meg? Så gjerne ta kontakt på e-mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. så svarer jeg så fort jeg har mulighet ♥
Ønsker dere en super fin dag!
God klem fra meg ♥
Dagens quote: Never give up, cause great things take time ♥
I dette innlegget skal dere få bli litt mer kjent med meg, hvorfor jeg meldte meg på Miss Norway og hva jeg har gjort i konkurransen til nå.
Foto: Adrian Kirkerud
Jeg heter Julie Dahlen Børresen. Er 21 år gammel og kommer fra Bjørkelangen. Nå er jeg straks ferdig med bachelorgraden min i creative industrien management som jeg har tatt ved Handelshøyskolen BI i Oslo. Drømmen min er å en dag jobbe i underholdningsbransjen, slik at jeg kan få være med på å gi mennesker underholdning og glede i hverdagen.
Foto: André Stang Erlingsen
Grunnen til at jeg meldte meg på Miss Norway er fordi det er en gyllen mulighet til å skape en stemme og en plattform der jeg kan nå ut til mennesker med det som betyr noe for meg. Jeg har alltid vært glad i å både skrive og prate med andre, og begge deler er noe jeg får muligheten til gjennom Miss Norway. Gjennom konkurransen kommer jeg i kontakt med mange nye mennesker, og jeg får muligheten til å hjelpe andre opp og frem. Det betyr mye for meg. Jeg har også skrevet en kronikk om hvorfor jeg mener vi trenger missekonkurranser, og at det på ingen måte er utradert i 2021. Den kan dere lese her. Også har jeg alltid likt meg godt foran kameraet.
Foto: André Stang Erlingsen
På fritiden er jeg glad i å trene for å holde kroppen sterk og fungerende i hverdagen. Svømming har vært en stor del av livet mitt, og jeg har svømt aktivt i 18 år. Nå er jeg styremedlem og PR-ansvarlig for BSF svømmegruppe. I en vanlig hverdag er jeg også veldig glad i å være med venner, gå på konserter og reise. Håper på bedre tider der det blir mer av det igjen veldig snart.
Foto: Tiril Lunaas
Det som treffer hjertet mitt litt ekstra er mobbing og ensomhet. Det er temaer som kan ramme alle, uavhengig av hvor i verden du er, og om du er rik eller fattig. Alle kan kjenne på ensomhet, eller bli utsatt for mobbing. Det er så viktig at man kan snakke om det. På den måten kan man skape både bevissthet og forståelse. Dette kan være med på å gjøre situasjonen bedre for den det gjelder, og kanskje kan du være en som tar steget og hjelper en person som føler seg utenfor til å få det bedre.
Foto: Inge Strømseng
En ting jeg synes er veldig bra med Miss Norway er at konkurransen oppfordrer til veldedighet og frivillig arbeid. Følelsen av å hjelpe andre er helt spesiell, og jeg koser meg med frivillig arbeid. Visste dere at mennesker som jobber frivillig ofte føler at de har mer tid enn andre? Det er fordi det å gjøre noe for andre gir både glede og overskudd. Derfor føles det meningsfullt å fylle tiden sin med nettopp det.
Foto: Inge Strømseng
I løpet av konkurransen har jeg hatt flere presseoppslag. Her legger jeg ut et lite utvalg fra noen av presseoppslagene jeg har hatt. Jeg har vært i Indre Akershus Blad og Romerikes Blad hvor jeg har snakket om deltagelsen, og det finner dere her. I forbindelse med hjertesaken min, ensomhet, har jeg skrevet en kronikk om å sitte alene på 17. mai og at det ikke er like lett for alle. Den kan leses her. Jeg hadde faktisk et radiointervju 18. mai der jeg ble spurt om hvordan det var for meg å være alene på 17. mai. Hva jeg svarte på det kan dere høre her. Nordre Aker Budstikke intervjuet meg da jeg kom til semifinalen om hva jeg har gjort i konkurransen, og drømmen om en finale. Trykk her for å lese.
Foto: Inge Strømseng
Så langt i konkurransen har jeg fått fem flotte sponsorer. Disse er NB Trafikkskole, Lenaz - Løken klær og sport, Flaski, Ametyst frisør og velvære, og Hannes hud, fot og spa. At jeg har fått jobbe med så mange ulike samarbeidspartnere som alle har troa på meg setter jeg veldig stor pris på. Det er spennende å få teste ut alt jeg har lært opp igjennom årene på skolen om markedsføring i praksis, og jeg gjør mitt beste for å utforme interessant innhold for samarbeidspartnere og lesere.
Om du gikk glipp av innlegget med bikinibildene finner du det her.
Video: Javier Berrocal
Hvis du eller din bedrift ønsker å samarbeide med meg, så send meg gjerne en mail påDenne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Stor klem! Så er det bare å krysse fingrene for min del. Denne reisen har vært helt fantastisk! Jeg har lært utrolig mye og håper veldig på å kunne fortsette med dette i månedene fremover. Reisen har lært meg mer om hvem jeg er og hvordan man kan bruke sin stemme. Den har lært meg å bli litt tryggere på meg selv.
Vakten i dag har vært super hyggelig med mange gode kunder og sola som skinner gjennom vinduene. Det er en stund siden NRK artikkelen kom ut, og den er fortsatt på forsiden!
Jeg har snakket med vennina til mamma som skal ha podcast episoden om temaet vi skulle snakke om som jeg fortalte om tidligere. Dette blir veldig spennende og gøy ser jeg for meg. Ettermiddagen og kveld går egen tlig ganske mye til Miss Norway prosjekter, mailer og samtaler. Men det er bare gøy!
Selv om det er syden vær ute er det noen dager man må bare prioritere andre ting, men man kan jo også møtes på midta! Jeg kan jo site ute i finværet å gjøre disse tingene, det er jo fullt mulig! Jeg må bare ikke glemme å skrive presentasjonsbloggen min i dag selv om jeg har mange andre ting å gjøre. Det blogginnleget er nemlig utrolig viktig.
Jeg håper det fortsetter å komme slike fine dager framover nå, og hele sommeren. Da vi ikke får dratt til syden på grunn av corona så kan vi jo like så godt ha syden her hjemme haha!
Vil du samarbeide med meg? Ikke nøl med å ta kontakt!
tlf: 97435364
instagram: stephanylarosa
email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!