fbpx

17 Mai Gledens Dag?

17-mai

17 Mai Gledens dag?

Hei♥ Jeg har tenkt og skrive dette innlegget noen dager nå, men det har blitt litt utsatt. Men her kommer det endelig!

Glansbildet

Store feiringer som har masse forventningen og et glansbilde både i det virkelige liv og på sosiale medier. Hele 17 mai og 18 mai er sosiale medier fullt av bunader, latter og alkohol.  Mange føler presset til å oppleve denne perfekte 17 mai feiringen som man ser rundt seg, alt skal være perfekt! 

Virkeligheten 

I virkeligheten er det ikke sånt det fungerer, de fleste stiller seg opp tidlig for å ta det perfekte bildet på champagne frokosten. Hva skjer hvis du ikke har blitt invitert i år? Du har ingen og være sammen med på selveste 17 mai? Dette er virkeligheten til mange hundre personer i Norge. I tillegg er det korona med begrensninger på antall personer, da gjør det ekstra vondt og ikke bli invitert. Alle i vennegjengen møtes men det er ikke plass til deg grunnet korona restriksjonene fra regeringen. Flere og flere opplever ensomhet på helligdager, dette inkluderer også 17 mai. 

Så har du ledig plass på en helligdag ta gjerne noen telefoner til vennene dine og spør om de har en plass og feire denne helligdagen. Det er ikke flaut og spør! Den ene vennen som ikke har plass blir kjempeglad for den telefonen fra deg! 

Min 17 mai

Jeg hadde gledet meg til 17 mai i år! Endelig kunne vi være litt flere sammen og feire bursdagen til Norge. Jeg hadde heldigvis en plass som jeg hadde blitt invitert, så alt i alt hadde jeg en koselig og hyggelig frokost og morgen.

Men midt i feiringen måtte jeg gå hjem og sove, fordi jeg slet med vondt i hodet og muskelsmerter. Så 50% av hele dagen ble tilbrakt i sengen. Tross for omstendighetene hadde jeg en fin dag! Jeg mener det er viktig og sette fokus på de tingene du får til og ikke hva du ikke klarer. 

For et lite eksperiment la jeg ut en menighets måling på min instagram hele 12% svarte at de ikke hadde hatt en spesiell fin 17 mai feiring. Dette er noe jeg virkelig ønsker og endre! Ta vare på hverandre og spør om hva vennene dine skal gjøre på denne dagen. ♥


Håper dette falt i smak hos dere ♥ I mellomtiden til neste blogg innlegg følg meg gjerne på mine sosiale medier: Instagram & Facebook

 Ønsker du eller din bedrift og samarbeide med meg? Kontakt meg gjerne på: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Hør radiointervjuet mitt her

Hei alle sammen! Nå driver jeg med finpussen på bacheloroppgaven sammen med gruppa mi og vi har en liten middagspause akkurat nå. Jeg ville bare kjapt titte innom her for å fortelle at jeg har fått tilsendt klippet fra intervjuet mitt med Radio Riks Oslo. Så hvis du ikke fikk hørt det da det gikk direkte på radio, eller i reprise har du muligheten til å høre på det her. Jeg synes det var så stas å få bli intervjuet på radio og tiden gikk kjempefort under intervjuet. Livlig programleder som gjorde at praten fløyt fint underveis.

Prater blant annet om hva som er min største utfordring i konkurransen i intervjuet. Foto: Adrian Kirkerud

 

I morgen skal vi legge ut bikinibildene og presentasjonsvideoen vi har laget til finaleuttaket. Dette blir spennende!

Hvis du eller din bedrift ønsker å samarbeide med meg, så send meg gjerne en mail på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne på Facebook og Instagram @juliedborresen

Julie  

 

Siste Innspurt

bhinde-the-sceen Photoshoot for Sans Mote og filming. Foto @fotopiken

Siste innspurt

Wææ, i dag er det siste dagen før finalen innleveringen. Da skal jeg endelig levere inn mine bikini bilder som ble tatt av @asimmonsphotography og presentasjons videoen som jeg venter på å få se selv. Dette blir så spennende! Jeg gleder meg sånt til å se hvordan de andre jentene har løst oppgaven. ♥

På tirsdag hadde jeg videoinnspilling og photoshoot med samarbeidspartneren min Sans Mote! Jeg har fått bildene og de ble kjempefine♥ Planen er at på Lørdag skal det komme ut med et blogginnlegg om shooten og de ferdige bildene. 

 

Vi snakkes i morgen ved finale innleveringen! ♥


Håper dette falt i smak hos dere ♥ I mellomtiden til neste blogg innlegg følg meg gjerne på mine sosiale medier: Instagram & Facebook

 Ønsker du eller din bedrift og samarbeide med meg? Kontakt meg gjerne på: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Jeg skal lage kroppspress video til en nettavis for unge!

Skjermbilde-2021-05-20-kl.-18.30.33

Hei dere!

Så nå har jeg blitt en del av et sikkelig kult prosjekt! I går når artikkelen "kroppspress" kom ut om meg på extraavisen så fikk jeg mange gode tilbakemeldinger! Blant annet fikk jeg en god tilbakemelding fra en student redaksjon! Og det var ikke bare tilbakemelding jeg fikk, jeg fikk også et oppdrag!

De har følgt med på meg siden jeg var med på debatten. Det synes jeg er super koselig da de har en nettavis som jeg synes er utrolig inspirerende der viktige mennesker får tale og si meningen sin! De har flere innslag der enkelte kan skrive kronikker, noen blir ukas forbilde og får et helt oppslag fra de, de har også en podcast og mye mere.

Men til meg så spurte de meg om jeg kunne lage en vlog/video til de om temaet kroppspress og bilderetusjerinhg! Det synes jeg er utrolig spennende og ikke minst kjempe gøy! Jeg tenker å lage en kul og viktig ide som jeg filmer inn i helgen!

Dette gleder jeg meg super til å lage og ikke minst dele med dere og andre! Jeg elsker å kunne gjøre sånne ting og tale til mennesker, og være et forbilde!

:)

 

Vil du samarbeide med meg? Ikke nøl med å ta kontakt!

tlf: 97435364

instagram: stephanylarosa

email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Siste fotoshoot før Finale uttaket!

Hei!

I morgen så er det torsdag, og på fredag er det den viktige dagen! Nemlig fristen for Finale bildene! I den anledning så skal jeg ha en siste shoot med Inge! Jeg trives godt ilag med han, og føler vi får skikkelig fine bilder! 

Foto: INGE STRØMSENG

Jeg har egentlig alle bildene klare, men følte for noen bilder til da jeg ikke klarte helt å bli komfortabel med bikinibildene. Og på grunn av jobben så fikk jeg ikke fri før i morgen! Hihi siste liten, men om vi ikke rekker å fikse bildene klare, så skal det gå fint også?☺️ Gleder meg masse til shoot!

Om du vil følge med på dagen så følg meg gjerne på min snap-kanal : storrod2000, der får dere følge mer gjennom mine dager! 

Nå skal jeg legge meg, skal opp å trene før shoot☺️ hihi i morgen er det bare 1 dag til bursdagen min??

Klem❤️

 

Q&A del 2

Heii❤️

Som lovet, her kommer Q&A del 2☺️

FOTO:Pineapple Papi (Kash Chohan)  

1. VIL DU BO I NORGE HELE LIVET DITT?

Hvis du hadde spurt meg for ett halvt år siden så hadde jeg svart «JA» med en gang. Etter jeg startet på denne reisen så føler jeg at jeg har fått så smaken på livet, og jeg vil gjerne oppleve alt jeg. Så nei, kunne tenke meg å bo i utlandet i en periode! Vil så klart hjem til venner og familie etter hvert!

2. HAR DU LÆRT MYE SÅ LANGT I MISS NORWAY ?

JA! Når jeg meldte meg på Miss Norway så visste jeg ikke hva jeg gikk til. Jeg har lært så mye innenfor markedsføring, sosiale medier og det å være et sundt og godt forbilde. Jeg har lært hvor viktig det er å tenke på andre enn seg selv, og at frivillig arbeid er noe flere burde engasjere seg i. Jeg har lært at en opplevelse kan flere ha opplevd, og det kan være godt å snakke ut om det, både om det er positivt eller vondt.

3. HVA ENGASJERTE DEG TIL Å DELTA I KONKURRANSEN?

Det var en veninne av meg som sendte meg en link om at jeg burde melde meg på. Tenkte bare at dette ikke var noe for meg, men så ga hun seg ikke og jeg tenkte "Hvorfor ikke, jeg kan jo bare sende inn en søknad, hvis ikke jeg kommer med så er det jo ingen som vet at jeg prøvde"! Jeg leste meg opp, og ble bare mer og mer motivert til å vinne. Dette er en reise jeg er så glad jeg ble med på! Minne for livet! anbefaler alle å melde seg på neste år!

4.ER DU MODELL? I TILFELLE SYNES DU DET ER GØY Å VÆRE MODELL?

Nei, jeg jobber ikke som modell. Jeg har et helt vanlig liv, med jobb, trening og vanlige hverdagsproblemer. Men etter jeg fikk vite at jeg var deltaker i missnorway, så har jeg hatt ganske mange shoots, fotografer har kontaktet meg og ønsker samarbeid, og det synes jeg er utrolig gøy! Jeg trives foran kamera! Så kunne tenke meg å jobbe som modell, hvis jeg kunne levd av det hadde jeg garantert gjort det!

5. HOW FLEXIBLE ARE YOU TO DO SKATING? 

Oversetter dette, så god som jeg er i engelsk til "Hvor myk jeg er?" Jeg er ganske myk faktisk. Kan komme med ned i alle 3 spagatene om jeg er varm. Har alltid vært myk, og jeg har hypermobile ledd og åpne hofter, og har hørt at det er lettere å trene seg myk da! hihi

6. HVA ER DEN KLEINESTE OPPLEVELSEN DU HAR HATT I MISSNORWAY SÅ LANGT?

Jeg er heldigvis ikke en jente som synes ting er spesielt kleint. Jeg er jo veldig utadvendt, og glad i oppmerksomhet. Men kan synes ting er litt ubehagelig, men sjeldent kleint. Kanskje å ha fotoshoot i bikini foran mannlige fotografer? Det er jo veldig nytt for meg. Men som sagt så er jeg ikke så sjenert. 

7. VIL DU FORTELLE MERE OM OVERGREPS HISTORIEN NDIN? TROR DET HADDE HJULPET MANGE.

Jeg har også fått ganske mange spørsmål angående min hjertesak, og jeg kommer til å snakke mere om det om jeg føler meg klar for det. Jeg har mest lyst til å kunne være der for andre, og svarer gjerne på spørsmål hvis dere sender meg privat! Jeg vil kjempe om samtykkelov, og fortelle om min historie. Men om jeg kommer til å gå i detalj på hva som skjedde er jeg usikker på om jeg ønsker å gjøre. Men skal tenke over det! Hele poenget med å snakke høyt om det er for å kunne hjelpe andre, så hvis det vil hjelpe så skal jeg selvsagt vurdere det!

8. HVA ER DET KULESTE MINNET DU HAR?

Hva definerer vi som et kult minne? Noe som er "kult" for meg er kanskje ikke det for andre, men jeg har veldig mange minnerike og fine minner! De årlige treningsleirene til Tsjekkia med min kjære venninne Nina er minner for livet. Få prisen som Østfolds beste kunstløper 3 ganger er stolt øyeblikk! Og selvsagt å få vite at jeg gikk videre i missekonkurransen! Har opplevd så utrolig mye, så utrolig vanskelig å finne ut av det. Hvert minnet er unikt, og har formet meg til den jeg er idag.

9. HVORDAN LIGGER DU AN I MISSNORWAY KONKURRANSEN?

Jeg er veldig usikker på hvordan jeg ligger ann i konkurransen. Jeg er ikke helt sikker på hva dommerene ser etter. Jeg tenker det viktigste er å være meg selv, og vise hvordan forbilde jeg ønsker å være, også får det være opptil dommerene å velge de som de mener er den riktige til å være representant for Norge i MissUniverse! Jeg håper selvsagt jeg er det, hehe! Men på poeng listen så endrer den seg nesten ukentlig, så på 1. siden kan dere se hvordan jeg ligger an der!

10. HVA VILLE DU ENDRET MED DEG SELV OM DU KUNNE DET?

Hmm. altså vanskelig spørsmål! Jeg er jo ikke perfekt, og har jo komplekser jeg som sikkert andre. Men personlighetsmessig så kan jeg overtenke litt mye, og det kan gå utover hvordan jeg reagerer. Jeg tilgir også veldig raskt! Jeg synes det egentlig er veldig bra hehe, men kan være dumt til tider også. Utseende så er det nok ingen tvil om hva jeg vil endret på. Mine venner og familie vet hvor mye jeg har slitt med det. Jeg har 2 arr på kroppen etter operasjon av føflekker som har blitt veldig stygge. Har ett på brystet og et på ryggen. 

 

Håper dere likte del 2 av Spørsmål fra venner og følgere! Fikk inn så sinnsykt mange spørsmål! Så utrolig gøy! Jeg synes dette var veldig morsomme innlegg å lage, så håper dere også syntes det❤️ 

Klem

 

 

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på