fbpx

Fly me to the moon

God dag dere. Så godt det er med en ny uke nå. Min startet i hvert fall veldig fint med å stå opp tidlig og at det er nydelig vær! For de som ikke vet det, er det faktisk en nymåne nå i månefasen vår. fordi månen og jorda står i konjuksjon med sola. Noe som betyr at månen ikke synes i går. Fremover nå kommer månen til å vokse for hver eneste dag, frem til den blir fullmåne.

Bildet fra når det var fullmåne-oppgang ved stranden

Jeg er skikkelig fascinert over månen, og føler meg alltid ny til sinns når det er nymåne, det blir liksom en ny start! 

Eller skal jeg øyeblikk ut på droneshoot! Det er ikke jeg som skal fly med drone, men flying blir det! Gleder meg masse til å skrive om dette til dere og ikke minst til filmen blir klar. Nå skal jeg stelle meg og ut å møte Urrang Drone Film, så vi snakkes senere.

Sjekk ut YouTube kanalen hans her da vell. Han er utrolig flink!

Her kan du kontakte meg:

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Instagram: turidstromfors 

Facebookside: Turid Strømfors for Miss Norway 2021 

LinkedIn: Turid Strømfors

6 ting jeg elsker

Heia dere! Koselig at dere stikker innom!

 

Tenkte det hadde vært koselig og blitt bedre kjent, så tenkte å ha «6 ting man elsker» runde etter tips fra ei god venninne. Så here we go.

 

 

  1. Jeg elsker å reise! Tror det er favoritt-tingen min å gjøre. Bare det å reise og oppleve nye steder i verden og deres kultur og aura. Du vet den følelsen av å bare komme til en helt ny plass og du kjenner alt bare «treffer» deg på en sånn merkelig måte. Jeg elsker det
  2. Tilbringe tid sammen med de man er glade i. Det å bare henge rundt folk som gir deg den sykt gode følelsen. Enkelte mennesker har en helt fantastisk evne til å gi god energi når man er rundt dem.
  3. Være kreativ. Jeg digger å bare drive med kreativt arbeid som videoer, bilder, tegning eller noe annet som bare kan sitte og pusle med i timevis.
  4. Kjøreturer. Når man hører på musikk, prater med folk og bare setter seg i bilen og kjører en tur. Merkelig, men fantastisk godt.
  5. Mørke vinterkvelder. Jeg digger det å være inne på vinteren, og lage en god kopp kakao og ligge som en liten ball under et pledd.
  6. Varme sommerkvelder. Meeen, jeg er også akkurat like glad i kveldene på sommeren. Kvelden generelt er noe jeg elsker, og finner ofte en slags ro i meg på kveldene.

 

Om det er noe dere ønsker å lese om, så gjerne legg igjen en kommentar under dette innlegget, så snakkes vi i neste innlegg.

 

 

Stor klem <3

En rask men god hjemme treningsøkt!

Skjermbilde-2021-04-11-kl.-20.52.19

Hei igjen og god kveld!

I disse (korona) tider er det mange som sitter mer og mer inne - meg selv inkludert. Med treningssentre stengt, og Miss Norway-arrangementer som nærmer seg, må man være kreativ og bruke de mulighetene man har. I forbindelse med dette har jeg satt meg ned, og kommet opp med en kort og effektiv styrkeøkt som jeg ønsker å dele med dere. Vennligst merk: Jeg har ingen profesjonell kompetanse eller utdannelse innenfor trening, kosthold eller ernæring. Tipsene, rådene og informasjonen i dette innlegget brukes på eget ansvar.

Oppvarming:

- Danse-cardio

Denne rutinen får opp pulsen og får blodet til å sirkulere. En god start hvor du får brukt kroppen og komme i gang. Du får også tøyet ut og allerede varmet opp musklene slik at de er klare. Her legger jeg ved en video jeg liker å følge:

 Hoveddel:

- Armer

 

 

- Mage

 

 

 

- bein/rumpe

 

Håper dette ga deg noen gode tips du kan prøve ut hjemme uten nødvendigvis noen apparater<3

Vil du samarbeide med meg? Ikke nøl med å ta kontakt!

Email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Telefon: 97435364

Instagram: https://www.instagram.com/stephanylarosa/

 

 

 

 

 

 

 

 

Eksamensperiode

Heia dere!

 

Denne våren har gått fort! Jeg kan ikke forså at vi allerede snart er i midten av april. Og disse månedene betyr jo bestandig eksamensperiode. Jeg hadde mitt første halvår i fjor med bare jobbing, da jeg ble ferdig med en bachelor i markedsføringsledelse våren 2020. Men det tok akkurat noen måneder, før jeg innså at jeg ville studere litt til. Så jeg meldte meg opp til en del fag etter jul. Jeg hoppet på et halvt årsstudium i medievitenskap pluss et eget fag i entreprenørskap ved siden av. Så å gå fra 0% student til en fagsammensetning som plutselig ble 125%, ble en overgang. Så nå kom eksamensperioden og fokuset på å gjøre skole står for fult på planen. Jeg synes det er så godt når man har mye å gjøre! Målet er jo å bygge på med en master neste år, så vi får se hvordan det går. Kjenner jeg er spent på tiden fremover på flere områder av livet.

 

Hva tenker egentlig dere om at alt av skole går online over nettet? Jeg liker det egentlig veldig godt, selv om jeg ofte savner det å kunne være sammen med venner på skolen og sitte på grupperom og lese til eksamen sammen. Men vi får håpe ting går tilbake til normalen snart, og at vi kan møtes i litt større grad.

 

 

Håper dere har en super dag, så snakkes vi i neste innlegg <3

SOS-barnebyer og Plan Norge

timthumb

Hei!

Den siste tiden så har jeg tenkt litt mere på hvilken mere "store" og "internasjonale" organisasjoner jeg vil jobbe med i forbindelse med mine hjertesaker. Spessielt nå som kvinnedagen var for en måned siden og April er sexual abuse awarness month. Som dere vet er hjertesakene mine Utdanning og likestilling for kvinner i U-land. Men det er mye innenfor den setningen. Det handler om tvangsekteskap, puberteten, psykisk helse, mishandling, objektivisering, menneskerettigheter og så mye mer. Det er bredt, og krevende - men det betyr også at det finnes mange små og store ting vi som enkeltmennesker kan gjøre for å forberede dette.

Jeg har lenge nå ønsket å gjøre noe - starte noe som vil føre til en forandring. Det er dette jeg jobber mot nå. Jeg har lyst til å engasjere flere her i Norge til å gjøre det samme, samtidig som jeg selv gjør noe internasjonalt. Derfor har jeg nå valgt meg to organisasjoner jeg har lyst til å samarbeide litt ekstra med.

Plan Norge

Plan Norge er en organisasjon som jobber for barnas rettigheter i over 50 land. De jobber mot barneekteskap og vold. De vil gi unge en utdanningsmulighet, arbeidsmulighet og et helse tilbud. Plan Norge jobber ekstra rettet mot jenter, fordi dessverre er det slik at de ofte blir rammet mest i disse problemene. Jeg har lyst at Plan Norge skal være organisasjonen jeg jobber mest med. Dette er fordi jeg vil fordype meg og gjøre alt jeg kan for å bidra og fremme denne organisasjonen. De dekker mine hjertesak områder og arbeidet deres er noe jeg virkelig kan stille meg bak. Jeg gleder meg til å få kontakt med de og snakke normere om hvordan vi sammen kan gjøre et godt arbeid for å få til en forskjell!

 

SOS-barnebyer

Samtidig som jeg fokuserer på Plan Norge, så vil jeg også jobbe en del med SOS-barnebyer for å kunne engasjere de i rundt meg til å også kunne bidra på en litt enklere måte. Denne organisasjonen jobber med barn som har mistet den omsorgen de trenger. Dette har jo alt å si for barn, og det kan påvirke mye av fremtiden deres om de ikke får den riktige hjelpen. Jeg har lyst til å engasjere Molde til å danne et eget komiteen der vi kan arrangere aktiviteter der all innsamling av penger går til organisasjonen. De pengene går blant annet til å gi de små barna et trygt og omsorgsfullt hjem.

 

Jeg har allerede vært i kontakt med sos-barnebyer, så jeg gleder meg til å starte arbeidet med de! Plan Norge har jeg ventet litt med å kontakte da jeg vil legge fram en god interesse plan til de. Jeg håper jeg får et godt frivillig samarbeid med begge organisasjonene. Og selv om disse blir hovedfokuset mitt - kommer jeg fortsatt til å også jobbe med andre organisasjoner for å fremme arbeidet deres og gjøre noe bra for mennesker og verden.

 

Vil du samarbeide med meg? Ikke nøl med å ta kontakt!

Email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Telefon: 97435364

Instagram: https://www.instagram.com/stephanylarosa/

Dyrebeskyttelsen Norge Haugaland

God dag dere. I dag skinner solen her i Haugesund og det er nydelig vårvær. Jeg har jo snakket med Dyrebeskyttelsen Norge Haugaland (DNH) for å bidra med veldedig arbeid hos dem. Jeg har alltid vært glad i dyr. Da jeg var liten hadde vi en katt som het Pusi som ble 17 år gammel! Etter det har vi hatt katt hos mamma i alle år og har fremdeles katt her i Haugesund. Vi har fortsatt høner hjemme i hagen og vi hadde kaniner da jeg var barn.

Derfor har jeg lyst å være med å fronte dyrs rettigheter gjennom DNH. Det er fint å kunne bruke stemmen min gjennom Miss Norway til å fremme vår lokale avdeling her på Haugalandet!

Vi har kommet frem til et kult konsept som jeg holder på å utarbeide litt mer. Dette kommer jeg tilbake til! Selv beundrer jeg arbeidet til Dyrebeskyttelsen Haugaland og de er kjempe aktive på sosiale medier slik at vi alle kan følge med på hva de gjør! De får også mye oppmerksomhet i media her i Haugesund! Her kan du få innblikk i arbeidshverdagen deres på blant annet; TV haugaland, H-avis, RadioH og Radio 102

Litt om DNH

Dyrebeskyttelsen Norge Haugaland ble dannet i januar 2010 og er drevet av frivillig arbeid. De er en selvstendig juridisk enhet som arbeider med å hjelpe hjemløse, skadde og sårede dyr og omplassere eierløse dyr slik at de får et trygt hjem. 

For å få til dette arbeidet er de avhengige av hjelp fra frivillige samt økonomisk giverglede fra sponsorer, privatpersoner og dugnad for å sikre inntekt. DNH har en travel hverdag med mange oppdrag hvor de blant annet henter inn dyr, etterlyser eiere, skaffer fosterhjem, finner permanente hjem, veterinært besøk, sjekke dyrene for id-merking, administrativt arbeid, arrangere adopsjonsdager, oppfølging av frivillige, opplysning og media.

Her er facebooksiden deres og her er nettsiden deres.

Over ser du hvordan du kan vippse et frivillig beløp for å støtte avdelingen på Haugalandet!

Det er så utrolig viktig å kjempe for dyrs rettigheter slik at de får et godt og ikke minst fullverdig liv. Det er ikke mange nok som har kunnskap om hvor vondt mange dyr har det og det har jeg lyst å være med på å gjøre noe med!

Gir katten vår Snip litt catcandy

Gleder meg masse til å fortelle dere mer om samarbeidet mitt med Dyrebeskyttelsen Norge Haugaland!

I mellomtiden har jeg vanvittig mye kontorarbeid å gjøre. Mange dokumenter skal sendes ut til ulike aktører og jeg avtaler shoots. Det er mye som har hopet seg opp nå de siste ukene, så helgen har gått til jobbing for det meste.

 

Dere får ha en fin dag videre og takk for at dere titter innom! Dere er gode som gull.

 

Her kan du kontakte meg:

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Instagram: turidstromfors 

Facebookside: Turid Strømfors for Miss Norway 2021 

LinkedIn: Turid Strømfors

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på