fbpx

1 uke til Oslo, catwalkkurs og 3 photoshoots!

IMG_0811

Heisann!

Nå er det helg igjen og ikke minst bare 1 uke til catwalkkurset! Jeg gleder meg så utrolig mye. Jeg får jo møtt de andre jentene, det har jeg ikke gjort enda! Jeg gleder meg til å snakke med de på ekte og øve sammen med de. Altså bli bedre kjent med de. Jeg får også møtt Klara og coachene, ikke minst Henriette! Dette blir super spennende, jeg gleder meg til å høre på tipsene de har å gi og lære. Det er krevende å gå på høye heler i catwalk, det er mye man skal passe på og mye som skal skje samtidig. Men. jeg tror nok de har veldig mye å bidra med og at alle oss semifinalister kommer til sitte igjen med mye ny og nyttig kunnskap.

Planen er å reise nedover til Oslo på fredag rundt klokken fem. Når jeg kommer fram så skal jeg ikke gjøre så mye, jeg skal slappe av og gjør meg klar til kurset. Det varer jo fra klokken 10.00 på morgenen til 18.00 så det er lurt at jeg kommer med masse energi. Resten av helgen så skal jeg på hele 3 photoshoots! Det er helt sykt. Blir nok veldig travelt men også veldig gøy regner jeg med! Jeg gleder meg i aller fall utrolig mye. Eneste jeg tenker litt over er jo at det er i Oslo og jeg er jo litt redd for smitte. Men så lenge vi alle er forsiktige så tror jeg det går bra!

I dag så har jeg vært på møte med Helene (Miss Norway 2019) og det var så utrolig lærerikt og gøy! Hun fortalte om alt i forbindelse med deltakelsen hennes i både Miss Norway og Miss Universe. Det gjorde meg bare enda mere motivert! I dag så har jeg hatt en ekkel hals, jeg håper virkelig jeg ikke begynner å bli syk - for da må eg avlyse å dra til Oslo og det hadde vært utrolig kjipt!

Vil du samarbeide med meg? Ikke nøl med å ta kontakt!

Email: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Telefon: 97435364

Instagram: https://www.instagram.com/stephanylarosa/

Kreativ tid

Kreativ tid

Kreativitet har fanget min interesse siden jeg var liten. Da jeg var liten ville jeg også bli «en lager», altså en person som bare laget og skapte noe. Senere forsto jeg at dette kanskje dreier seg mer om entreprenørskap i tillegg til kreativitet gjennom å skape bilder, tegne eller lage og redigere videoer. Jeg finner bestandig en slags ro i det å bare tegne eller lage noe. Selv om man ikke alltid finner tid til tegning, er denne pandemitiden en perfekt mulighet til å bare sette seg ned, la tankene flyte og tegne noe. Man går jo så inn i sin egen boble på denne måten.

 

Så å tegne Donald Duck eller et bilde av søsteren min i timevis er bare såå godt! Anbefaler alle sammen og bare prøve seg på noe kreativt og kjenne på følelsen av å bare slappe av med det.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi snakkes i neste innlegg <3

 

 

Og om du ønsker å jobbe sammen med meg i konkurransen, eller har noen spørsmål, så gjerne send en mail til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller @noraemilien på Instagram

 

 

Stor klem fra Nora Emilie <3

Innspilling

Hei dere<3

 

Finnes det egentlig en bedre følelse en når solen titter frem og det nærmer seg sommer? Det å kjenne lukten av vår og se de små Leirkallene stikke seg frem langs veikanten. Jeg gleder meg helt sykt til sommeren og ser frem mot varmere tider og bedre vær. Tror jeg hele livet har vært et sommermenneske, selv om jeg elsker mørke vinterkvelder også.

 

Vi er allerede så smått i gang med å spille inn noen korte snutter til videoen til finaleuttaket.  Det skal ikke sies at det er så veldig varmt, og det må jo bestandig blåse de dagene man bestemmer seg for å filme. Slik er det, og vi får krysse fingrene for en varm og fin mai, så noen av klippene blir fine sommerbilder også.

 

 

 

Gjerne legg igjen en kommentar på hva dere ønsker at jeg skal blogge om så skriver jeg gjerne om det også!

 

 

Vi snakkes i neste innlegg <3

 

 

Og om du ønsker å jobbe sammen med meg i konkurransen, eller har noen spørsmål, så gjerne send en mail til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller @noraemilien på Instagram

 

 

Stor klem fra Nora Emilie <3

Missekurs og åpnet en dør til min hjertesak

Hei <3

Idag så har jeg vært på missekurs. Det var utrolig lærerikt, og vi fikk masse nyttige tipps av flinkeste Helene Abildsnes som er Miss Norway 2019. Altså for et vakkert menneske? Hun fortalte oss om sin reise i Miss Norway og Miss Universe, og jeg ble kjempe motivert. Dette har jeg også lyst til å oppleve❤️

Mot slutten av møtet så delte jeg min hjertesak til jentene, det var noe jeg hadde gruet meg litt til. Jeg synes det var skummelt at alle så på meg mens jeg snakket om en sak som jeg virkelig brenner for, men samtidig er så nært. Jeg har lyst til å formidle min historie, min kunnskap og videreformidle en sak som skjer alt for ofte. Når vi la på møtet så begynte jeg å gråte. Ikke fordi jeg var lei meg, men fordi jeg var så stolt av meg selv! Litt redd, men mest stolt! det må vel være lov å si ☺️ Og takk til mine kjære Misse -venner som har sendt meg meldinger og støttet meg ❤️ wow! dere gjør det lettere.

Jeg er ikke helt klar enda for å skrive om det, da jeg vil være helt sikker på hvordan jeg ønsker å formidle det ❤️ Håper dere er tolmodige med meg. 

Klem 

Vil du følge meg på mine sosialemedier? <3

Link til min Facebook-side: facebookAmine-Veien-til-Miss-Norway-2021 

Instagram: amine.storrod/ // Amine.storrod

Abonner på min Snapchat-kanal: Storrod2000 (Vlogger i min hverdag)

Ønsker du å samarbeide med meg, så kontakt meg gjerne: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Weekend kurs

God dag dere! I dag har jeg vært på videokurs som flinkeste Helene Abildsnes holdt for oss jentene i Miss Norway. Hun vant tittelen Miss Universe Norway 2019 og fortalte oss i dag om hennes vei i både Miss Norway og Miss Universe konkurransen. Hun ga mange gode tips til oss om hvordan vi burde gå frem i media og hva vi burde fokusere på for å lykkes i konkurransene.

På kurset ble også et litt vanskelig tema belyst for oss deltakere, nemlig såkalte haters, som ikke ønsker andre vell. Synes det var flott at dette ble tatt opp, for å vite at vi er fler om det. Det ble kort fortalt litt psykologien bak handlingene til disse individene, noe som var tankevekkende for meg. Det har jo heldigvis ikke noe med oss deltakerne å gjøre! Og det er betryggende å vite.

På kurset minnet hun oss også på hvor vanvittig viktig det er å gå i høye heler, spesielt i Miss Universe konkurransen. Det er like viktig for oss skjønnhetsutøvere å gå i 12cm+ tynne heler, som det er for skiutøvere å ha på seg ski! Så nå skal jeg bare tusle rundt i mine høye heler her hjemme i Haugesund. Så får dere ha en enn så lenge fin dag videre.

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. Instagram: turidstromfors Facebookside: Turid Strømfors for Miss Norway 2021 LinkedIn: Turid Strømfors

Sexual Assault Awareness Month

 

Hey alle sammen! 

Denne måneden her er sexual assault awareness month, og jeg har derfor lyst til å skrive et par ord. Dette kan være triggende for noen, så om du er usikker, ikke les - det er fullt lov ?

Det her er nemlig en del de færreste vet om meg, og som det tok evig lang tid for meg bare å fortelle de aller aller nærmeste, rett og slett fordi jeg fremdeles var scared to death, og for å være helt ærlig, så er jeg fortsatt litt redd.

Jeg tror ikke jeg vil slutte å være redd, om det så bare er bittelitt, før jeg har tatt totalt eierskap over hva som skjedde med meg. Før jeg sier «hit, men ikke lenger». Før jeg får til å bearbeide det fullt ut. At jeg for en gang skyld kan få sette grensene, og at de respekteres.

Jeg var 10 år gammel da jeg ble utsatt for seksuelle overgrep (klarer fortsatt ikke bruke ordet «voldtatt»). Det var sånn jeg mistet jomfrudommen - til en eldre type, mens jeg enda var et barn, og det skjærer meg i hjertet. Fortsatt.

Jeg måtte dukke opp til dette stedet hver eneste dag, vel vitende om hva som ville møte meg der, men til alle andres uvitenhet. 

Ingen kunne jo vite - for det lille hodet mitt ble plapret fullt av trusler om hva som ville skje dersom jeg fortalte noen om hva som foregikk. Han ville skade mamma og pappa, og alle jeg var glad i. Han ville ta livet av meg, og kanskje aller verst; han ville fortsette med det han gjorde, bare enda verre. 

Det var nok det verste - jeg ville nemlig heller dø enn å måtte oppleve det flere ganger, for det var virkelig verre enn noe annet jeg noensinne har opplevd.

Jeg trodde faktisk på han da han sa at dersom jeg bare var stille og lot han gjøre sitt, så skulle det være siste gangen. Men det var aldri en siste gang. Det bare holdt på og holdt på og holdt på. 

Igjen. Igjen. Og igjen.

Noen så enkle ord som «vær stille» gjør at det fortsatt knyter seg i magen. 

Lyden av hysjing gjør meg kvalm og klarer på et eller annet vis å fortsatt trigge noe. Enda.

Jeg var livredd, og begynte å gjøre ting jeg trodde ville gjøre at han lot meg være i fred; gå med store klær for eksempel, skjule meg mest mulig. 

Samtidig husker jeg at noen av de andre barna erta meg fordi jeg alltid gikk i joggeklær. Jeg sa det var fordi klærne var gode å gå i, men sannheten var at det var mitt desperate forsøk på å få det til å slutte.

Når det ikke funket, begynte jeg å få fysisk vondt - og jeg gikk mange år med så sinnsykt vondt i magen at jeg var inn og ut av undersøkelser, men ingen fant ut av hva det var. Bare jeg visste, og jeg kunne jo ikke si noe, trodde jeg.

Det var først når han forsvant, at magesmertene ga seg. At jeg turte å gå med noe annet enn joggeklær.

For å være helt ærlig, så kniper det seg fortsatt i magen når jeg snakker om det. Hele kroppen min knyter seg fortsatt hver gang jeg ser den plassen, lukter noe, smaker noe, eller hva som helst - alt som kan minne meg om han.

Per dags dato, så har jeg verdens beste lillesøster, som snart blir 12. Altså; hun er omtrent like gammel som jeg var da. 

Jeg innså aldri hvor liten jeg egentlig var - hvor barn jeg egentlig var, før jeg fikk en lillesøster. For jeg var 10. Jeg var bare et barn. 

Det er først nå, de siste 2-3 årene, at jeg faktisk har forstått at jeg ikke hadde noe skyld, slik jeg har trodd i så mange år. Jeg kan umulig ha hatt noe skyld.

Jeg var et barn, og ingenting jeg gjorde var skyld i det som skjedde. Jeg gjorde ingenting feil. Han gjorde feil. Ikke jeg. Han. Ikke jeg. Han. Han. Han gjorde feil, ikke jeg. Ikke jeg, ikke jeg, ikke jeg.

Siden den gang har jeg slitt med traumer, og tro meg når jeg sier det er smerte på et annet nivå. Først skal noen forgripe seg på kroppen din, og så nekter hodet ditt å la deg glemme det? 

Den nærmeste forklaringen jeg kommer er at det kan minne om dobbel straff, der det egentlig ikke skal straffes i det hele tatt. 

Der det skal hjelpes, tas vare på, bygges opp. 

I stedet er det mareritt, frykt, ubehag og helvete på jord. 

Det skal sies, det er blitt mye bedre, takket være såpass mye traumebehandling. 

Allikevel er det ikke helt borte. Jeg kan fortsatt gråte noen hysjer på meg - og jeg må rett og slett lære kroppen min at jeg ikke lenger er i fare, og det er en lang og vond prosess, tro meg.

Traumer diskriminerer nemlig ikke - det kan skje hvem som helst, når som helst, dessverre. 

Overgripere finnes, selv om vi gjerne ikke vil innse det. De kan være hvem som helst og ingen på samme tid. 

Derfor er det viktig at det jobbes med - at vi får i gang diskusjonen. At vi kan ha samtaler rundt det, og én gang for alle få plassert skylden der den hører hjemme - hos han, og ikke hos meg.

Jeg vet det er ukomfortabel å snakke om. 

Vondt er det også.

Men du kan tro meg på én ting, og det er at uansett hvor vondt du syntes det er å snakke om, så er det mye vondere å måtte gjennomgå det. Å måtte oppleve det.

Derfor vil jeg snakke om det. Bringe det fram. Forhåpentligvis være med på å gjøre en forskjell.

Hensikten med dette er ikke at du skal syntes synd på meg, det vil ikke gjøre noe forskjell. Bruk det heller som en øyeåpner på at det kan skje. At det skjer. Dessverre.

Bruk det til å heve stemmen din, skrike litt høyere og ta litt mer plass. For det er min tur nå. Vår tur. 

Vi skal få ta eierskap over oss selv, hvem vi er og hva vi er. Vi skal ikke lenger la noen andre definere oss. Jeg skal definere meg, du skal definere deg. 

Så la oss skrike; gjerne fra taktoppene om du vil - skrik det til du går tom for stemme. Skrik det til det gjør mindre vondt. 

Aldri slutt å snakk.

Aldri slutt å fortelle din historie.

For det blir bedre, jeg lover ?

Tro meg.

HJELP:

Dinutvei.no

Alarmtelefonen.no

DIXI.no


Har du lyst til å samarbeide med meg? Send meg gjerne en mail på; Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., så svarer jeg så fort jeg kan! Om du er nysgjerrig på reisen min i Miss Norway, er du mer enn hjertelig velkommen til å følge med både her på bloggen, på Instagram og Facebook! Der vil jeg fortløpende legge ut oppdateringer! Ellers så er du mer enn velkommen til å ta kontakt om du har spørsmål, tilbakemeldinger, eller bare har noe på hjertet!<3

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på