fbpx

Sofie´s ultimate reiseguide!

Sofie´s ultimate reiseguide!

Mange spør meg hvordan jeg reiser så mye, og hva mine tips og triks er. 

Sånne spørsmål smigrer, og det er hyggelig å kunne dele sine erfaringer. 

Nei, jeg har ikke noe fond eller noen som betaler for meg. Faktisk, noen ganger finner jeg meg selv i å betale i småpenger bare for å kjøpe lunsj (SUSAN, I KASSEN PÅ MATBUTIKKEN, JEG BEKLAGER, IKKE HAT MEG. LA OSS TA EN KAFFE EN DAG!).

Jeg vil si at jeg har blitt ganske god på å sette av penger til å reise. Så jeg sparer penger jeg har tjent på jobber og penger jeg får i bursdags- og julegaver. Man må ofre noe og prioritere. Jeg kan ikke alltid dra ut med vennene mine for å spise, og det suger når jeg ikke kan kjøpe bedre figurer på spillet Happy Jump (tuller, men egentlig ikke). Uansett, det er alltid verdt det når jeg ser ut av vinduet på flyet mens det tar av fra Gardemoen på vei til mitt neste eventyr. Det er gjerne i det øyeblikket den fremmede ved siden av meg høflig spør om jeg ikke kan slutte å klemme hånden hans (jeg stoler ikke helt på fly enda, okei).

Så det å spare penger er nøkkelen, men det viktigste er å gjøre det, altså:

ha en ide, og få det til å skje!

Som eksempelvis i september 2018 og i mai 2019. Ved begge disse anledningene fikk jeg skikkelig reisefeber og begynte å tenke om hvor jeg hadde lyst til å dra. Høyt på listen min tenkte jeg palmer, sol, noe sted tropisk. Det virket som et oppnåelig mål, og jeg hadde i september akkurat sett ferdig Friends for sjuende gang og igjen i Mai avsluttet serien Quicksand. 

Men det var alt det var. Et ønske. En ide. 

REISETIPS 1: finn billige flyreiser i ditt travle liv.

Som jeg sa, jeg har ikke noe fond og foreldrene mine himler med øynene hver gang jeg forteller til dem at jeg forlater byen. Jeg ønsker helst ikke å spørre om penger fra foreldrene mine eller andre familiemedlemmer. Så såklart vil jeg finne billige flybilletter eller pakketurer. Det finnes mange apper som varsler om billige flybilletter. Jeg bruker Scyscanner, det er blitt min nye favoritt. Du må være villig til å investere litt tid i dine søk etter reisekupp, så tålmodighet er som kjent en dyd. Husk at de beste kuppene gjemmer seg på dypet av internettet.

Så det var hva som skjedde en dag i september 2018 da jeg fikk jeg varsel om billige flybilletter samt opphold på Menorca, Spania og senere i mai 2019 tilsvarende varsel om rimelig tur til Karpathos, Hellas. 

Og da var jeg med engang sånn VENT NÅ LITT... palmer, sol, noe sted tropisk?? Ja, dette vil jeg...nå!

Jeg visste at å få med meg vennene mine ville bli en utfordring fordi alle var opptatt med sitt og det viste seg å stemme.  

"Så bestemor, kjære. Som jeg elsker så mye..."

Jeg har et veldig nært og godt forhold til begge bestemødrene mine. Jeg ser opp til disse damene på så mange måter. Den første gangen i september 2018 ringte jeg til bestemor og spurte "Kan du bli med?", halvt spøkende fordi det var avreise to dager senere, men også halvt dødt freaking seriøst. Og som den engelen hun er, lo hun og svarte "Ja, okei da. Så gøy! Veldig koselig at du vil ha meg med." Ved den andre anledningen i 2019 og den andre bestemoren min, hun som jeg kaller Mimmi, måtte jeg jobbe litt mer med. Men da jeg hørte henne mumle "Vel, Hellas er jo veldig fint." visste jeg at her blir det tur! 

Og akkurat i disse øyeblikkene når mine flotte bestemødre svarte ja ble det mer enn en ide. I begge tilfellene hadde jeg ti minutter senere bestilt billetter til oss. 

 

REISETIPS 2: kontakter er alt!

Nå skjedde ikke dette i disse to tilfellene nevnt, men det å ha en venn boende dit du vil reise kan selvsagt være genialt. Ikke bare har du da et sted å bo og sparer masse penger, men du har din egen personlige reiseleder. De kjenner jo stedet, og ELSKER som regel å kunne vise frem det de vet og elsker. Målet mitt er å ha en venn på alle kontinenter eller gjerne en i alle verdens land:-)  (noen i Australia som vil henge?). 

REISETIPS 3: velg reisemål ut fra dine interesser.

Jeg synes noen av mine beste reiser har vært når jeg på reisemålet har kunnet gjøre ting eller delta på arrangementer osv. som ligger innenfor mine interesser. 

Jeg liker f.eks. å gå på konsert og festivaler. Når jeg planlegger turer undersøker jeg derfor alltid om det er slike arrangementer på stedet eller i området som jeg kan delta på. Det løfter i tilfellet opplevelsen er min erfaring.

REISETIPS 4: kombiner jobb og reise.

En fin mulighet kan også være å delta som frivillig gjennom en organisasjon og gjennom jobben som frivillig få reist, f.eks. til Bali som i mitt tilfelle. Det er mange veldedighets- og frivillighetsorganisasjoner og de opererer stort sett over hele verden. Men dette skal jeg skrive mer om i et senere innlegg.

 

Å reise... jeg blir emosjonell bare av å skrive om det. Jeg har sett så mange steder i filmer, bøker og TV og det er der mye av inspirasjonen til å reise kommer fra. Men det er noe helt annet å se verden med dine egne øyne. 

-Sofie

 

Kontakt meg via:

Instagram:@sofiemugaas

Facebook:Sofie For Miss Norway

For samarbeid:Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

En stemme utad

Miss Norway handler om så mye mer enn å bare være et pent ansikt utad. Jeg vil at folk skal ha en grunn til å høre på meg. Jeg vil bruke stemmen min for å kunne gjøre en forskjell. Ikke bare fordi jeg har et pent ansikt, men fordi jeg har en sak jeg brenner for. En sak som fortjener å bli belyst, en sak som ikke så mange andre tør å snakke om. Nemlig mobbing. Det er tøft å fortelle denne delen av livet mitt på bloggen fordi det er et sterkt budskap og fordi det kan vekke sterke følelser hos mange. Noen kan føle seg truffet, noen kan føle seg oppmuntret og andre kan bli provosert. Det er helt forståelig og helt greit.

En av mine hjertesaker er mobbing. Det er ikke greit å bli mobbet. Det er heller ikke greit å være en mobber. Mobbing gjør noe med en person, uansett hvilken side man står på. Derfor er det så utrolig viktig å snakke høyt om det. For mange er mobbing et sårt tema. Det er ikke noe jeg bare har funnet på i farten, men noe jeg faktisk har erfaring om. Jeg har delt historien min fordi jeg nå ønsker å hjelpe andre barn i samme situasjon. Jeg vil være med å bidra til at de kan få samme muligheter som andre barn i livet. Dette handler ikke om meg, men om temaet mobbing.

Jeg synes ikke det er flaut å ha blitt mobbet. Jeg synes det er kult. Fordi det har gjort meg strerk. Sterk til å våge å gå alene. Gå min egen vei. En vei som ingen andre går. Walk the walk and now I gotta tak the talk. Jeg vil inspirere andre unge som blir mobbet til å vite at det kommer til å gå bra. Bare stå gjennom noe og vit at det ikke er noe gale med deg

Det jeg har gjort så langt for å bidra, er å ha henvendt meg til tre organisasjoner. På grunn av nedstengningen på Haugalandet er det ikke like lett som før å stille opp på veldedig arbeid. Jeg venter spent på svar og er klar for å ta opp denne kampen for andre!

Her kan du kontakte meg:

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: turidstromfors

Facebookside: Turid Strømfors for Miss Norway 2021

 

Oppslag i lokalavisen

God søndagsmorgen!

I dag er det shootdag. Men først har jeg en nyhet å meddele! Du finner meg i dag i lokalavisen Indre Akershus Blad, i mitt første avisoppslag som deltager i Miss Norway!

Jeg kunne ikke blitt mer fornøyd med intervjuet og journalisten var virkelig hyggelig å snakke med. Nå er jeg en erfaring rikere og kan ta med meg dette videre til andre intervjuer. 

I intervjuet prater vi om hvordan det er mulig å nå målene og drømmene sine, selv fra bygda/landet. (For å lese intervjuet må du kjøpe abonnement, f.eks 5kr de første 5 ukene.)

 

 

 

 

Her er link til avisen: https://www.indre.no

Her er link til intervjuet: https://www.indre.no/jane-veronica-27-fra-setskog-det-er-ingenting-i-veien-for-a-dromme-stort-selv-om-man-er-fra-et-lite-sted/s/5-25-335438?&session=9fd4012e-ed36-4e09-9bcf-57a3ca013d2e 

 

 

Ønsker dere en fin søndag!

 

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: @Janeveroniica

Facebook: Jane Veronica

Fritidsantrekk Fotoshoot

Fotograf: memography.foto Fotograf: memography.foto

Hei alle sammen og God kveld!
Som jeg skrev på gårsdagens innlegg, så fortalte jeg at jeg skulle ha fritidsantrekk fotoshoot i dag.
Først og fremst så er jeg glad for at været var fint, og at det ikke snødde like mye som det gjorde for to dager siden. Det passet perfekt med fotoshooten.

Når det kommer til planlegging av en fotoshoot, så har jeg lagt merke til at jeg tenker noen ganger på å kontakte en makeup-artist for å sminke meg, men jeg ender alltid opp med å gjøre sminken selv og akkurat på den måten jeg tenker passer meg best. Jeg ender også opp med å bli fornøyd med sminken og stolt av meg selv. 

Jeg må også skryte litt av store søsteren min, fordi hun har veldig fin stil, og hjelper meg ofte med å velge ut outfitene mine. Noe jeg er veldig takknemlig for.

I dag tok jeg bilder på Bjørvika, sammen med memography.foto. En veldig profesjonell fotograf som er veldig kreativ, og flink med å ta bilder. Jeg kunne ikke ha vært mere fornøyd med bildene. Og må si at de var bedre enn det jeg hadde forventet.

Her er et bilde av fotoshooten, og noen andre Backstage bilder. Jeg har også lagt ut noen videoer på Instagram historien min, til de som ønsker å se litt av backstage prosessen.
Jeg gleder meg til dere får se resten av bildene.


Jeg ønsker dere en god kveld videre.
Følg meg gjerne på min instagram: https://www.instagram.com/millamcf/ 

Hvis du ønsker å samarbeide med meg, ta gjerne kontakt på min e-mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Blush is back!

God kveld til dere som fortsatt er våkne. Jeg kom over en artikkelen; Glem contouring, nå er det dette som gjelder. Her sier de at det er rouge som gjelder nå. Grunnen til det er fordi bruken av munnbindet gjør at mesteparten av ansiktet er dekket. Det nytter det ikke med contouring lenger siden det ikke synes. Derfor blir den erstattet med rougen, som gir en frisk glød til ansiktet. Den kan påføres litt opp mot tinningene, som nesten er den eneste synlige delen ansiktet.

Selv ble jeg superinspirert til å finne frem blussene mine og friske opp ansiktet! Jeg har alltid likt blush og det er kjekt å finne den frem igjen. Det er jo egentlig ganske logisk at den blir aktuell igjen nå med tanke på munnbind som dekker ansiktet.

Har noen andre funnet frem rougen? Det har i hvert fall jeg!

Her kan du kontakte meg:

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: turidstromfors

Facebookside: Turid Strømfors for Miss Norway 2021

Snakkes imorgen!

 

 

 

Sliter du med motivasjon? Her er mine beste treningstips!

Hei og god lørdag<3

Jeg tenkte å lage et innlegg som jeg virkelig brenner for! Jeg har faktisk fått en del spørsmål rundt hvordan jeg har energi og motivasjon til å trene så mye som det jeg gjør i tillegg til jobb alt annet jeg driver med. Og svaret på det synes jeg er ganske enkelt, det er nok viljestyrke og disponering av tid. Så jeg tenkte å skrive ned noen punkter som hjelper for meg å få energi og motivasjon i min hverdag<3

* Målsetting: Jeg tror det er viktig å sette seg mål du vil oppnå, slik at du kan skape en motivasjon ut av hva du ønsker å nå. Hvis ikke du er helt sikker på hva slags mål du vil ha når det kommer til trening, så kan du sette mål som at "jeg vil klare å trene 3-4 ganger i uken" for eksempel. 

* Disponering av tid: Start å tenk i helgen på hvilke dager det passer for deg å trene. Slik at hvis du har bestemt deg for å trene mandag, tirsdag onsdag og fredag for eksempel, så fullfører du det. Det skal jo være gøy å trene, men jeg tror at hvis man gjør hjernen klar og forbereder seg til å trene den dagen så er det lettere å ikke havne på sofaen.

* Tren med venner du har det gøy med: Jeg personlig elsker å trene med andre. Jeg har jo så høyt konkurranseinstinkt at jeg gjør alt til en konkurranse, og da yter jeg bedre på trening når jeg har noen å trene med. Lett å ta det litt chill når man er alene;) Jeg vet det er corona og at man skal ikke være så mye med andre, men det går fint ann å trene med venner med god avstand :) <3

* Restitusjon: Søvn og hvile er utrolig viktig hvis du skal ha energi og overskudd til trening i en hektisk hverdag. Prøv å legg deg litt tidligere i sengen, så kanskje du sovner før. Det å prioritere å slappe av er viktig. Skjenner du at kroppen er litt sliten, så ikke takk ja til å være med en venn hjem fra skolen <3 Ta deg tid til å ligge på sofaen noen ganger også! 

* Drivstoff: Vi er mennesker, og vi er laget slik at vi fungerer ikke uten mat. Uten rikelig med mat så blir man slapp og ukonsentrert, og da kan det være vanskelig og enda mer krevende å få motivasjon og ork til å dra på trening. Spis frokost, lunsj, middag og kvelds. Væske er også utrolig viktig. Jeg merker at hvis jeg har drukket litt lite, så blir jeg litt svimmel når jeg begynner å trene, og det er veldig ubehagelig. 

* Konkurranseinstinkt: Hvis du har noe konkurranseinstinkt så bruk det for det det er verdt! Jeg lager som sagt konkurranse av alt. Jeg vil være best i alt, spesielt når det kommer til trening. Jeg prøver å trene 5 morgninger i uken i tillegg til kveldsøkter, og jeg skal være ærlig og si at det er ikke alltid like lett å stå opp. Jeg slumrer og slumrer den klokka, men motivasjonen min for å stå opp, så flaut det er å si. Men det er riktig nok at jeg har lyst til å imponere. Ikke noen spesielle egentlig, men det å komme seg opp og legge ut på story eller sende en snap til kompiser at du er å trener mens de ligger i senga er en utrolig tilfredsstillende følelse for meg hehe. 

Jeg elsker også skryt, så det å få den kommentaren "åå du er så flink" "Du motiverer meg" "sporty" osv... Det er nok til å ville fortsette å trene hehe. Jeg tror alle klarer å finne frem noe i seg selv å motivere seg med! Konkurrer med deg selv og din kropp! 

* Ha det gøy: Det er utrolig viktig å synes det er gøy å trene, at det ikke alltid bare blir sett på som ork og tapping av krefter! Trening skal gi energi, og derfor kan det være viktig å ta noen morsomme treningsøkter, eller restitusjonsøkter som jeg liker å kalle det. Tren de treningsøvelsene du synes er gøy å trene, søk på nettet etter øvelser, og ha noen lette økter. Hvis trening skal være gøy i lengden og at man ikke skal bli lei så tror jeg at å bare ha tunge og harde treningsøkter kan være demotiverende, man blir så utbrent og sliten at man tenker at dette orker man ikke. Bare det å møte opp på trening og gjøre noen øvelser kan være med på at kroppen blir vant til å ha bevegelse og trening at det kanskje blir lettere og lettere å ha flere økter i uken. 

Jeg skal ikke legge skjul på at kroppen min og jeg er vant med trening hver morgen og kveld etter da jeg gikk på Wang toppidrett. Så trening har blitt en rutine i min hverdag, og jeg føler det gir meg mer energi og glede<3

Viljestyrke: Mye sitter i topplokket ;) Bestem deg for å dra å trene. Selv om man kanskje føler seg litt slapp og sliten, så pleier det å hjelpe for meg å dra å trene. Kjemp mot sofaen, og få på deg treningsklærne! 

Håper det var noen gode tips, og det var noe nyttig med denne teksten ;) Jeg ønsker at flere skal få den treningsgleden jeg har, så derfor tenkte jeg å dele mine beste tips<3 Det er jo ikke sikkert at de passer til akkurat deg, men man kan jo forsøke om man ønsker å få motivasjon til trening. Men må ikke glemme å nevne at det er normalt å være sliten, men det er når man er sliten og man pusher man blir bedre <3

Ønsker dere en fortsatt fin helg, ikveld kan sofaen få lov til å vinne<3

Vil du følge meg på mine sosialemedier? <3

Link til min Facebook-side: facebookAmine-Veien-til-Miss-Norway-2021 

Instagram: amine.storrod/ // Amine.storrod

Snapchat: Storrod2000 (Prøver å vlogge litt i min hverdag)

Ønsker du å samarbeide med meg, så kontakt meg gjerne: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

 

 

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på