fbpx

Konkuransen fortsetter!

Heisann!

Som dere sikkert kan se til venstre for dette innlegget så har topplista komt ut! Inntaket for miss Norway har sluttet, og nå begynner kampen mot toppen! Dette her blir skikkelig spennende! De andre jentene er jo virkelig målbevisste og flinke, men jeg har klart å foreløpig komme meg på 8 plass! Dette er jeg virkelig stolt av, og dette motiverer meg til å jobbe enda litt hardere for å komme meg oppover.

Denne ukatenker jeg å forberede meg til å ta bilder til semi finalen, noe jeg som vanlig gleder meg til. Jeg har noen ideer om hvordan jeg vil bildene skal bli, og håper jeg får dette til. Så det neste dere hører fra meg her på bloggen blir nok forberedelser til bildene!

Foto: Berdalen design og foto

Følg meg gjerne på mine sosiale medier: 

Instagram: TRYKK HER 

Facebook:  TRYKK HER

Vil du eller noen du kjenner samarbeide med meg? Send meg en mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Min hjertesak- Hjelpe de hjemløse

Hei alle sammen! Til dere som har lest artikkelen i avisen, som kom ut denne søndagen. Vet at hjertesaken min er å hjelpe de hjemløse.
I dag har jeg lyst til å skrive om akkurat det! 

- Jeg mener at alle mennesker burde ha rett på mat og bolig.


Norge er et av verdens rikeste land, da spør jeg meg selv: «hvorfor har vi egentlig hjemmeløse her i Norge, hvis vi er av de rikeste i verden?»
Noen sier: «nei, den person har valgt å ha det sånn» , men at the end of the day, så er vi jo alle mennesker. Og vi burde hjelpe hverandre, og ha medmenneskelighet mot hverandre.

Det gjør meg trist å se folk ute på gaten i kulden…
Når man har tak over hodet, mat å spise så kan man fort glemme hvordan de hjemløse har det. Eller vet vi i det hele tatt hvordan de har det?
Sett deg selv i den situasjonen for et lite sekund, og tenk hvordan det føles og kanskje ikke ha mat for en hel dag. og ikke ha et hjem og må sove ute i minus 15 grader.

Man går seg bare en tur i byen, så kan man fort fryse hvis man blir stående ute og vente. Men hva med de som har det sånn hverdag, og ikke har noen steder å gå for å varme seg?



Vi må huske på å ikke glemme de hjemløse. Jeg kommer med et annet innlegg der jeg snakker mere om dette.
Jeg er så heldig som har en stemme, og jeg vil bruke min stemme for å hjelpe de hjemløse <3

Følg meg gjerne på min instagram: https://www.instagram.com/millamcf/ 
Hvis du ønsker å samarbeide med meg, ta gjerne kontakt på min e-mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

En liten oppdatering

Hei igjen. 

Dagen i dag har vært relativt travel med skolearbeid og planlegging av ukene fremover. Det har seg slik at jeg går på skole i Oslo, selvom jeg for tiden befinner meg i Haugesund. Det er egentlig fysisk oppmøte på skolen denne uken og jeg velger å følge den på nett.

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en tur på stranden hvor jeg har sett på sjøen og solnedgangen. Fikk også noen fine bilder som kan bli publisert her på bloggen. På skolen holder vi på å designe magasin i indesign. Disse timene skal jeg bruke til å utvikle min portefølje. Jeg har time igjen imorgen og har en del forberedelser å gjøre klar i forhold til dette.

Ellers har jeg arbeidet med mønsterkonstruksjon i dag og jobbet videre med et design som jeg skal sy fortløpende. Nå skal jeg gjøre kontorarbeid resten av kvelden og noen lekser som jeg har i sosiologi. 

Det er mange ting som foregår parallelt nå med Miss Norway konkurransen ved siden av to skoler pluss sying, så jeg får bare holde tungen rett i munnen!

Her kan du kontakte meg om du ønsker samarbeid:

Instagram: turidstromfors

e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Ønsker alle en fin kveld videre, så snakkes vi imorgen.

 

Hemmeligheten er ute!

Hemmeligheten er ute!

Vel. Hemmeligheten er ute. Sofie Marie Mugaas:historieforteller, vil snart kunne fortelle historien fra den gang hun var deltaker i Miss Norway 2021.

Gi beskjed til pressen! Få lokalavisen Ringerikes Blad og alle andre medier på banen! Rydd plass hos Skavlan, Ellen DeGeneres Show og Oprah! Her kommer Sofie! La oss komme igang folkens!


Men virkelig? Meg?! En deltaker i en skjønnhetskonkurranse (selv om den handler om mye mer enn skjønnhet)? Jeg føler meg så ung. Så uforberedt. Så uerfaren. Jeg har hatt over en måned til å forberede meg og likevel føler jeg meg som en fisk ut av vannet. Jeg tar meg selv i å lese navnet mitt i samme setning som Miss Norway.. og jeg gisper! Hele denne tingen er en skikkelig reise. Fordi, vel det var ikke planlagt. Men hvis du kjenner meg..og jeg mener virkelig kjenner meg. Så vil du antageligvis si at dette har vært forutbestemt.


06.02.21: To setninger i en mail:

«Vi gratulerer :)
Du har nå gått videre i første uttaket til Miss Norway 2021

Klokka 20:20 på prikken, jeg reiste meg, så ned..og gispet!

Jeg så meg selv i speilet. I lang tid for å være helt ærlig. Jeg var målløs!

Etter omtrent to minutter med stillhet, sank virkeligheten inn og i speilet så jeg et smil begynne å komme. Et stort smil. Og av mange grunner. Jeg trengte tydeligvis de to minuttene til å se alt klart. Til å forstå.

Mens mine drømmer og håp blinket foran øynene mine kunne jeg ikke annet enn å tenke at dette kom til å bli en lærerik og spennende reise!

Jeg gleder meg til fortsettelsen!


-Sofie

Kontakt meg på:
Instagram: sofiemugaas
Facebook: Sofie Marie Mugaas

For samarbeid: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.  



Min hverdags sminke

 


   1.Fuktighetskrem

Jeg starter alltid med en fet og god fuktighetskrem for og forberede huden for en lang dag med sminke,

A-cream er en fuktighetskrem til både mann og kvinne som vil jobbe mot aldringstegn, kuldekrem for sprukken hud eller forfrosne kinn og som spesialkrem mot utslett som eksem, psoriasis, irritert og kløende hud. Kremen er også uten konserveringsstoffer - parabenfri.

 

  1. Foundation

Jeg bruker L’Oréal true match som er en fuktighetsgivende foundation, som gir opp til 24-timers fukt og dekkevne.

 

  1. Concealer

Concealeren er også L’Oréal den har full dekkevne, og dekker ujevnheter under øynene og får vekk mørke ringer

 

  1. Solpudder

Som solpudder bruker jeg MAC Cosmetics bronzing powder som gir litt glans, og vil gi deg en fin gylden og naturlig sommerglød.

 

  1. Blush

Blush bruker jeg bobbi brown sin shimmer blush coral, det er en silkemyk rouge som glir lett over huden og er superlett å påføre.

 

  1. Bryn

Jeg liker å få et naturlig look på brynene så jeg bruker Anastasia brow powder duo som har to forskjellige nyanser, den er også 100% vegansk

 

  7.Maskara

Siden jeg har litt sensitive øyne liker jeg og bruke en allergivennlig maskara, så derfor bruker jeg Clinique high Impact mascara i svart, den er også parfyme og olje fri og testet av øyenlege,

Bruker også maybelline sin maskara for og få litt mer volum på vippene.


Dette er en veldig rask og enkel rutine, for meg tar dette ca 15 min.

Hvis du har noen spørsmål om produktene eller rutinen er det bare å ta kontakt.?

Ferdig resultat:

Instagram:@aurorahk

facebook: Aurora Hofsøy

 

Et krafttak mot kreft

Årets fysiske bøssebæreraksjon for Kreftforeningen, krafttak mot kreft, er dessverre avlyst i år. Jeg har vært bøssebærer for de tidligere i Lillestrøm. Det var en veldig fin opplevelse, fordi alle jeg møtte var veldig blide og positive, og samtlige ønsket å støtte saken. Derfor meldte jeg meg som bøssebærer for årets aksjon for et par måneder siden, og jeg gledet meg lenge til morgendagen.

Her er jeg bøssebærer for Kreftforeningen for et par år siden

I år blir det derimot digital bøsse, og du kan være med å gi ved å klikke deg inn på linken https://innsamling.kreftforeningen.no/16121 

Grunnet situasjonen med corona ble den fysiske innsamlingen ikke noe av. Derfor har innsamlingen blitt digital istedenfor, og jeg har laget en digital bøsse. Årets tema er forskning på kreftformer som få overlever. Selv om tre av fire overlever kreft, så er det likevel bare to av ti som overlever lungekreft, hjernekreft, bukspyttkjertelkreft og spiserørskreft. Derfor er årets innsamlingsaksjon superviktig. Pengene som kommer inn i år kan føre til at kanskje enda flere mennesker overlever i fremtiden. Derfor kan vi alle være med å bidra til å gjøre en viktig forskjell med å støtte innsamlingen. Hvis du vil støtte aksjonen kan du trykke her.

Hvis du eller din bedrift ønsker å samarbeide med meg, så send meg gjerne en mail på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne på Facebook og Instagram @juliedborresen

Julie 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på