fbpx

Up to date

Hei. Det er mye som skal gjøres nå både i forhold til Miss Norway konkurransen og på moteskolen. Jeg er supermotivert og gjør alt jeg kan for å kvalifisere meg til semifinaleuttaket som er 19.mars.

Jeg har aktivt deltatt i fem dager og begynner nå på min 6. dag. Døgnrytmen er snudd litt om nå, men det blir fort sånn når det er siste innspurt! Det er avgjørende for meg å være så aktiv som mulig i fotoshoots, blogg, presse, veldedig arbeid for å få poeng. Dette er make it eller break it om jeg får være med i konkurransen videre.

Jeg har i første omgang fokusert på blogging med bilder og føler meg nå klar for å henvende meg videre. Det er spesielt å markedsføre seg selv til media. Man må liksom ha noe av verdi å uttale seg om tenker jeg. Det handler ikke bare om at jeg vil ha kronen, men at jeg har mye på hjertet som jeg vil dele med andre. Og det er jo bare helt vilt gøy at jeg faktisk er med i Miss Norway. Og det er en ære å få representere hjembyen min Haugesund.

Her kan du kontakte meg:

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: turidstromfors

Facebookside: Turid Strømfors for Miss Norway 2021

I believe in fairy tales, do you?

Har det egentlig noe for seg å følge en barndomsdrøm, eller er det best å bare la den ligge? Som liten hadde jeg to store drømmer. Den ene var å bli Frøken Norge og den andre var å bli klesdesigner. Per dags dato følger jeg begge. For meg har alltid drømmene vært virkelighet.

Nå deltar jeg i Miss Norway og er student på Sofi fashion-school i hovedstaden. Jeg har fra før en bachelor i tekstil fra USN, hvor jeg har hatt klesdesign og vist kolleksjoner på catwalken med skolen i Notodden. Det ene førte til det andre og nå er jeg så heldig og kunne følge både designer drømmen og Frk Norge drømmen.

Jeg har alltid bare satset på det som gjør meg glad og gått min egen vei, uavhengig av hva andre mener. Jeg ser ting fra den lyse siden og setter pris på at jeg har muligheten til å gjøre begge deler. For min del har det. Jeg vil dele dette med dere slik at dere kan se at det faktisk er mulig.

Å følge begge disse drømmene for min del, krever hardt arbeid og ingenting blir gjort av seg selv. Når jeg brenner så mye for noe, så prioriterer jeg såklart det. Jeg har kontroll på skolen og jeg har pensum å forholde meg til. Miss Norway er once in a life time, for aldersgrensen for å være med er tyveåtte år. Jeg fyller tyveseks i slutten av måneden, men kan fortsatt delta i to år til.

De siste årene har jeg jobbet for å få meg en solid karriere. Jeg kom egentlig inn på masterstudie i høsten, men takket pent nei fordi jeg ikke er klar for så mye teori akkurat nå. Derimot tar jeg årsstudium nå som forsterker bacheloren, så tar jeg masteren når jeg føler meg klar. Jeg liker å lære nye ting hele tiden og sitter svært sjelden å ser på serie, da blir det heller en tørr dokumentar. Det føles kanskje ikke ut som et eventyr hele tiden, men for å oppnå en drøm, er det avgjørende å være villig til å legge inn mye tid og arbeid.

Jeg synes det har noe for seg å følge drømmene sine. Jeg chaser drømmene mine og trives med det. Håper også alle andre dere ute gjør det samme. Håper det kan være til inspirasjon å se at det faktisk går an å leve ut drømmene sine. Uavhengig om de er små eller store. Om det er å bli astronaut, lege eller flytte til Hawaii, så går det an, så lenge man vil det nok. Så lenge man er lykkelig så er det det som betyr noe. Man har ingenting å tape det, det er bedre å prøve i stedet for å i ettertid skulle ha ønsket at man gjorde det. Hvorfor ikke ta imot de mulighetene vi får?

Her kan du kontakte meg:

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: turidstromfors

Facebookside: Turid Strømfors for Miss Norway 2021

 

Send MISSU 13 til 2401 (20,-kr Per SMS.) Om du vil hjelpe meg å vinne Miss norway 2021. Takk♡♡♡♡

Dere gjør drømmen min ett hakk nærmere virkelighet 

 

 

Fullbooket weekend

God kveld. Innlegget om hjertesaken min i går ble tatt godt i mot hos de fleste, med unntak av èn. Er vel slik at man må regne med kritikk, når man uttaler seg offentlig i media. Ellers er helgen og første del av neste uke fullbooket med photoshoots, media og skole. Kommende søndag skal jeg på shoot i studio i Notodden hvor jeg har avtale med stylist og fotograf. Tirsdagen etter har jeg annen shoot i Tønsberg, hvor min mor bor. Det er spennende å se hvor fort det går når jeg har blogget aktivt. Jeg har hatt kontakt med lokalavisen her i Haugesund og tatt kontakt med veldedige organisasjoner som støtter opp min hjertesak, slik at jeg kan hjelpe dem.

Det er også travelt på skolen fremover, da morgendagen går til kurs på skolen. Det er fysisk oppmøte i morgen i Oslo, men vi kan også gjøre det digitalt. Jeg har også en innlevering og skal ha foredrag for klassen kommende onsdag i gruppe. Det blir også utdelt eksamen på onsdag som vi skal jobbe med hjemme. Semifinaleuttaket er fredagen etter det, så jeg må virkelig sjonglere mellom missekonkurransen og skolen. På siden tar jeg også to frivillige fag over nett som krever mye lesing. I tillegg er det jo avgjørende å være aktiv i sosiale medier, noe som også tar tid. Jeg er klar for å gjøre en innsats på alle områder! Gleder meg også til poengene mine går opp, noe som er nødvendig for å komme videre til semifinalen! Nå har jeg blogget aktiv i konkurransen i 4 dager og jeg merker progresjon. Takk til alle dere som følger med på bloggen og støtter meg. Det betyr veldig mye for meg.

Med tanke på smittevern sånn i forhold til reising, tar jeg svært stort hensyn til dette. Jeg er så heldig og har bil som jeg kjører til lokasjonene jeg skal til. Akkurat nå er jeg ekstra forsiktig når det gjelder nærkontakter, fordi jeg tar utdanning og konkurransen på alvor. Det er felles dugnad for alle i verden nå under pandemien, og det er avgjørende å følge ikke bare påbud og forbud; men også anbefalingene til helsemyndighetene.

Ha en fredfull aften.

 

Her kan du kontakte meg:

E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram: turidstromfors

Facebookside: Turid Strømfors for Miss Norway 2021

 

Intervjuer og Fotoshoot

Hei alle sammen og god helg!
Jeg vil fortelle dere litt hva jeg har vært opptatt med denne uken. Jeg har hatt det ganske travelt med flere intervjuer og en Cocktail fotoshoot. Altså det har vært veldig gøy og jeg gleder meg til dere får se bildene og lese avis artiklene når de kommer ut.

Jeg er fortsatt ikke ferdig, jeg har en annen fotoshoot i morgen som jeg gleder meg masse til. Det ligger alltid så mye arbeid bak et fint bilde man ser, planlegging av hår, klær og sminke… Men det er ting jeg elsker å gjøre, så dette passer meg fint.

Det er veldig koselig å se at det er flere som blogger nå, og man merker at konkurransen er fullt i gang. Semifinale uttaket nærmer seg, noe som er veldig spennende og jeg ønsker alle deltakerne masse lykke til <3

I dag har jeg hatt en liten rolig dag, siden det har vært så masse arbeid med både skole og konkurransen.  Jeg har vært en liten tur ute, snakket med ei venninne og nå skal jeg snart bake Pizza for å sitte meg ned å se på The voice. Jeg ser ikke så masse på Tv, men jeg bruker å se litt i helgen.

Jeg ønsker dere en fin kveld videre :) 

Følg meg gjerne på min instagram: https://www.instagram.com/millamcf/ 
Hvis du ønsker å samarbeide med meg, ta gjerne kontakt på min e-mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

Gårsdagens shoot

Hei og god fredag!

 

Tenkte å oppdatere dere litt rundt gårsdagens shoot. Den var meget innholdsrik og kreativ. Lærte mye nytt igjen, og det er alltids morsomt å få nye bilder. Lærer stadig nye ting om hvordan man kan bruke omgivelsene for å å fine bilder. Før shooten startet gikk jeg innom Kaffebrenneriet og kjøpte en Cafe Latte med soyamelk (ettersom de ikke hadde favoritten min kokosmelk). Det hjalp med litt god varm drikke under starten på shooten ettersom det var litt kaldere ute i dag enn sist gang.

Cafe Latte´n fikk selvfølgelig bli med på noen av bildene :-)

Fotograf: Adrian Zareei

 

 

Ha en fin fredag videre!

 

Om du eller din bedrift ønsker et samarbeid kontakt med gjerne på epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du finner meg også på instagram @Janeveroniica og Facebook

 


Hello and happy Friday!

Here is a little update of yesterday's photoshoot. It was a very creative and comprehensive shoot with different surroundings. I learned a lot again! It's always nice to have to new photos. Still learning new things about how you can use your surroundings to create nice, creative and good pictures. Before the shoot started I bought myself a Cafe Latte with soyamilk at the cafe Kaffebrenneriet (since they didn't have my favorite coconut milk). It was very helpful with a nice warm drink in the beginning of the shoot since the day was a bit colder now then the last time. 

The cafe latte got to join some of the photos of course :-)

Have a great Friday!

 

For collaborations, please send me an email on: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

You can find me on instagram @Janeveroniica and Facebook

 

Min hjertesak

Som en Miss Norway deltaker har man en stemme. Den vil jeg bruke til å fremme hjertesaken min som er å støtte barn som trenger hjelp. Barn som havner på utsiden av samfunnet på grunn av mobbing eller manglende foresatte.

Jeg har lyst å belyse et tema som er sårt for mange, nemlig mobbing. Det har seg slik at mobbing fortsatt foregår blant barn og unge i dag, kanskje mer enn noensinne. Smarttelefonen og sosiale medier har tatt over datamaskin og internett for lengst. På disse små mobile enhetene finnes alt i fra kamera til apper hvor unge har mulighet å kommunisere. Aldri før har det vært lettere å mobbe andre barn. Nettmobbing er annerledes fordi det skjer i det skjulte. Mobberne kan enkelt ta i bruk digitale medier til stygge kommentarer, plage og mobbe jevnaldrende.

Jeg vet hvordan det er å havne på utsiden. Jeg vet hvordan det er å bli mobbet og jeg vet hvordan det er å bli hengt ut på nett. Selv har jeg blitt mobbet på skolen og spesielt på nett. Det var spesielt utseende mitt mobberne påpekte og gjorde narr av.

Det startet allerede på barneskolen. Jeg så annerledes ut, noe som ble lagt merke til. Den første gangen noen gjorde narr av meg var i friminuttet i 4.klasse. Vi sprang opp trappene da skoleklokken ringte og en jente stoppet meg og spurte om noe svært uhøflig. Min mor var utsatt for en alvorlig ulykke da jeg var 8 år og hun ble ryggmargskadd og lam. Mye av min barndom ble tilbragt på sykehus hvor vi fulgte opp mamma som mirakuløst kom seg opp av rullestolen og kom seg på bena igjen. Å være vitne til noen så nære seg blir hardt skadet, gjør noe med et barn. Det påvirket utfallet på meg og min storesøsters utgangspunkt som barn i samfunnet.

Det var ikke lett for noen av oss, verken på skolen eller med mor på sykehus. Når hun kom hjem fra sykehuset hvor hun var i over 1 år, ble hun ikke frisk. Dette gikk ut over oss alle, jeg mistet matlysten og ble veldig tynn, da spesielt i ansiktet. Voksne ble bekymret, kommenterte det bleke ansiktet mitt og barn kom med stygge kommentarer angående ulykken til mamma. Livet mitt ble snudd opp ned.

Min løsning på dette var å begynne å sminke meg som 8-åring. Jeg ble forelsket i filmen Lille Frk Norge og det ble min lille drømmeverden. Jeg kjøpte meg løshår og tok på pudder, så følte jeg meg bedre. Dette ble min hobby og jeg tok bilder hver dag og startet en blogg. Denne fikk flere tusen hits, noe som var veldig mye i 2003. Dette ble min lille verden hvor alle var snille med hverandre og alle var friske. Resten av barneskolen gikk helt greit der jeg hadde gode klassekamerater og venninner. Dette endret seg rask når vi begynte på ungdomsskolen og fikk nye klasser.

På ungdomsskolen var det svært få jenter i klassen jeg gikk i. De andre ble gode venner, men jeg ble stående på utsiden av gjengen. Jeg diltet etter dem og gjorde ivrige forsøk på å bli venner. I ringen var det alltid en rygg å få og de slapp meg ikke inn, uansett hva jeg gjorde. Jeg ga likevel ikke opp. I herdig hang jeg rundt dem i friminuttene. Alle så at jeg var der, de tok imot komplimentene jeg ga, men så gikk de tilbake til å totalignorere meg. Jeg var luft. De planla åpenlyst jentekvelder hvor alle utenom meg ble invitert. Jeg satt med dem, men jeg ble oversett. Facebook kom i 2009 og jeg opplevde netthets og små kommentarer. Ting snudde, i niende klasse ble jeg med i en jentegjeng i klassen under meg. De aksepterte meg og vi hadde mye tilfelles. Vi sminket og pyntet oss med flotte klær på skolen og ble lagt merke til av andre, det gjorde jentene i klassen også.

Resten av ungdomsskolen hadde jeg mange venninner i klassen under og trivdes godt. Så var det over til videregåendeskole og ny klasse. Her fant jeg fort en ny jentegjeng, men etter et halvt år sluttet alle tre som gikk i klassen. De andre i klassen var kjempe hyggelige jenter og var alltid snille med alle, inkludert meg. Likevel fant jeg ikke helt min plass. Mine to beste venninner gikk i parallellklassen så vi møttes i hvert friminutt. Vi likte å pynte oss og det ble lagt merke til.

Tiden for russ var i gang og svartelisten hang over alt i gangene. Jeg og bestevenninnen min var på 1.plass som Barbie Twins. Jeg gruet meg til å gå på skolen siden russen skulle gjøre ting med oss. Ellers var det noen gutter og jenter som begynte å mobbe meg. Det begynte med stygge kommentarer i kantinen og også på fritiden.

Facebook hadde en oppsving med mine jevnaldrede og mobbere fant nye metoder og plattformer å bruke. De gikk så langt at de laget en facebookgruppe hvor de hengte meg ut, de skrev også stygge ting på facebook veggen min, tagget meg i statuser på sin egen profil med krenkende utsagn med mitt navn. Det var også flere som engasjerte seg og deltok på mobbingen med å like statusen, kommentere innleggene og følge gruppen.

De ga meg et kallenavn som var basert på å rakke ned på utseende mitt. Det var dette de publiserte på nett. Alt var offentlig og tilgjengelig for alle, det er faktisk det enda. Med mitt og mobbernes navn. Når jeg kom på skolen eller gikk ute, lagde de lyder etter meg og lo. De gjorde narr av ansiktet mitt. Den eneste kroppsdelen man viser til enhver tid.

Dette gjør noe med et barn. Å bli utestengt, baksnakket, få kommentarer på utseendet. Det er ikke en god følelse å føle seg tilsidesatt. For et barn er det heller ikke så lett å si ifra. Ingen fortjener å bli mobbet av andre fordi de er annerledes eller har en annen bakgrunn enn jevnaldrede. Barn klarer ikke å stå opp for selv på samme måte som voksne kan. De er uskyldige, men kan i noen tilfeller få all skylda, uten å fortjene det. Barn har ikke gjort noe galt, de bare får ufortjent behandling som følge av andres handlinger. Barn kan bli mobbet for utseende, etnisitet, kjønn og så mye mer. Og nå mer enn noen gang med digitale medier.

Jeg har et indre ønske om at barn skal få tilstrekkelig med støttesystem rundt seg. Det er avgjørende for resten av livet til et barn å få den oppfølgingen og oppmerksomheten den trenger for å få samme muligheter som andre barn. Tenk hvilken betydningen det har å at med et lite bidrag, en stemme i media eller å stille opp, for å hjelpe barna. De er trossalt fremtiden vår.

Slik jeg kan gjøre en endring er å dele min erfaring ved å belyse dette temaet. Vise at hjertesaken er oppriktig. Jeg har et indre ønske om å hjelpe barn og unge i samme situasjon. Det jeg kan gjøre for å hjelpe barn i nød er å gjøre veldedig arbeid med barn. Organisasjonen Røde Kors har en avdeling på Haugalandet. det har også Redd Barna.

Å være med i Miss Norway handler ikke bare om utseende, men å ha et indre ønske om å hjelpe andre, et ønske om å gjøre verden til et bedre sted og et ønske om rettferdighet - det er skjønnhet i mine øyne.

 

Her kan du kontakte meg for samarbeid:
e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

instagram: turidstromfors

 

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på