fbpx

Snart semifinale

Semifinaleuttaket nærmer seg med stormskritt. At det allerede har gått to måneder av konkurransen er nesten ikke til å tro. Hvor har tiden blitt av? Det har gått fort, og allerede nå er semifinaleluttaket rett rundt hjørnet. Da skal vi deltagerne legge ut bilder i kategoriene cocktailkjole, treningstøy, fritidsantrekk ute og portrett, som vi har tatt med fotograf. Jeg var veldig tidlig ute med å ta bildene mine, så jeg slipper heldigvis å stresse med det nå. Det er jeg veldig glad for nå som det har kommet så mye snø og spesielt siden coronarestriksjonene blir strengere igjen. Bildene jeg skal bruke er klare, så jeg venter bare i spenning på å få legge dem ut. 

I dag var det definitivt en pause fra våren og fram med vinterjakka igjen. Foto: André Stang Erlingsen

Topplisten der vi deltagerne blir rangert etter ulike aktiviteter vi har gjort så langt i konkurransen

Mandag denne uken ble topplisten for aktivitetspoeng blant oss deltagerne presentert. Jeg har ledet siden den kom ut. Det er veldig stas, og det gjør meg enda mer motivert til å jobbe på videre. Så jeg krysser fingrene for at jeg går videre til semifinalen, og får fortsette med det arbeidet og den reisen jeg har startet på. Jeg synes det er veldig givende alt jeg har gjort i konkurransen, og jeg vil derfor veldig gjerne være med lengre.

Hvis du eller din bedrift ønsker å samarbeide med meg, så send meg gjerne en mail på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne på Facebook og Instagram @juliedborresen

Julie

Det er ingen som får meg til å føle meg mer trygg og spesiell enn han!

God torsdag! Ahh nå er det endelig snart helg, og det kjenner jeg skal bli deilig <3 På mandag så var det kvinnedagen noe som var en utrolig god og sterk dag, igår feiret vi bursdagen til storebroren min. Han ble 29 om søndag, og vi feiret med kjernefamilien. Det var utrolig koselig å få være samlet litt, lenge siden sist. Vi spiste god mat og koset oss med spill. Familien er noe som er utrolig viktig for meg, så det å kunne sette av litt tid til å være sammen var noe jeg satt utrolig stor pris på <3 Her kommer litt bilder fra de siste dagene<3

Hihi måtte ta bilde i sorthvit da vi begge to hadde røde øyne så det holdt :) Men dette er storebroren min <3 Han er den beste storebroren jeg kunne tenke meg, og det er ingen som får meg til å føle meg mer trygg og spesiell enn han <3 Jeg er jo minst i flokken her, og det får jeg høre mye hehe. Men selv om jeg snart fyller 21, så får han meg til å føle meg som et lite barn med ingen bekymringer, og det er litt deilig noen ganger<3 Han passer alltid på meg uansett hvor jeg er, og det er ingen som har et større hjerte og omsorg for andre enn broren min <3 Du er helt spesiell, og du fortjener det beste bror, så det var utrolig koselig å kunne få feire deg litt. Gratulerer igjen!

Vi spiste Sushi, og det var helt magisk! Alle i familien vår elsker sushi, så når det skal feires noe, eller vi skal kose oss ekstra, så er det ofte det som havner på menyen <3 Det er jo så godt!!

Altså sjekk denne kaka!! Min gode venninne Astrid baka denne <3 tror ikke vi har hatt en så flott kake på bordet vårt hjemme før! Deilig fler-lags sjokoladekake med glasur og topping! Men jeg skal være helt ærlig at jeg ikke klarte å spise mer enn ett stykke! Den var så mektig, og vi som var så mette etter sushi også hehe. Så hjemme på gården tror jeg de feirer litt bursdag i noen dager til! Heldig er de! 

Som sagt så var det kvinnedagen på mandag, dere har sikkert lest masse fine innlegg hvor de har skrevet om dagen og lest viktige utsagn som ble skrevet! Og jeg er enig i alt! Det er en viktig dag som bidrar til å opprettholde bevisstheten om viktigheten av kvinners rettigheter og likestilling! 

Sunniva som er Miss Norway 2020 utfordret oss nye deltakere til en choosetochallenge, og den tok jeg selvfølgelig på strak arm! Jeg er stolt av å være kvinne, og jeg reiste min hånd på mandag for å vise at jeg er for likestilling av menn og kvinner <3 Sunniva lagde en super fin collage som noen av deltakerene var med på å lage <3 Se så utrolig kult det ble! 

Bildet over er tatt fra den offisielle instakontoen til MissNorway.  

Ønsker dere alle en fin kveld videre!

Vil du følge meg på mine sosialemedier? <3

Link til min Facebook-side: facebookAmine-Veien-til-Miss-Norway-2021 

Instagram: amine.storrod/ // Amine.storrod

Snapchat: Storrod2000 

Ønsker du å samarbeide med meg, så kontakt meg gjerne: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Velkommen til mitt lille internetthjørne!

AnyConv.com__Bilde-3

Jeg heter Sofie Marie, men kun min familie bruker begge navnene. Du kan kan kalle meg Sofie. Sophie. Alle mektige gudinner i verden, hva som flyter best. 

Mens jeg gikk på videregående i Hønefoss, bestemte jeg meg for at universitet ikke er noe for meg, og begynte å reise verden rundt i stedet. Jeg er plakatbarnet for «sosiale medier-besatt, vandrelyst, dreven, generasjonen z». 

Min favoritt ting i hele verden er å reise. Oppleve forskjellige kulturer, møte nye mennesker, se ulike destinasjoner. Det er det jeg er født til å gjøre! Jeg er en nomade - en "traveler".

Min favoritt type reise er de reisene hvor jeg blir inspirert til å leve livet mitt bedre, lykkeligere og på en mer barmhjertig måte. Å se etter billige flybilletter med noe dramatisk, vakker musikk i bakgrunnen er mitt dop av valg. 

Ha de litt mer filosoferende samtalene, og å skrive, er derimot en del av meg. Jeg ganske enkelt elsker å reise, og blir gira av å flytte rundt på meg. Jeg bruker dagene til å planlegge aktiviteter, lære språket, lære om stedene og om de ulike kulturene til landene jeg besøker. De filosofiske spørsmålene og skrivingen er bare alltid der. Det ligger i min natur. Jeg anser de knapt som hobbyer, det er bare en del av den jeg er. 

Ting du trenger å vite om meg:

Jeg deler mine tanker som 20-åring, og mine 20 års erfaringer, og ja, jeg kan gjøre det privat. Jeg kan bruke min kreative energi til å fylle hundrevis av dagbøker. Men å gjøre det offentlig er en måte for meg å få kontakt med for meg veldig kule mennesker på fordi de er og tenker i samme baner som meg. 

Timing er ikke min greie. «Kort og søtt» er ikke i vokabularet mitt (har du ikke lagt merke til det?). Når jeg snakker tar det lang tid før jeg kommer til poenget. I den tid det tar for deg å lese et av mine insta-innlegg eller insta-historier, kunne du sannsynligvis ha vasket hele huset ditt, møtt og forelsket deg i din sjelevenn, løpt en maraton, vellykket røpt hva som skjer i sesong 2 av Exit, skrevet en Oscar-vinnende manus og sikkert mer. Jeg vet ikke. Jeg har mye å si! Jeg advarer deg bare. Jeg gir dere innhold her.

Jeg er en sentimental sjel, og gråter mer enn en nyskilt husmor som har bikket overgangsalderen. 

Å si at jeg er «redd for» veps er som å si at Beyonce er «litt søt.» Jeg har tilbrakt hver sommer siden 2009, dukke unna, få panikk og banne til vepsen. Etter at jeg var i Italia for noen år tilbake og fikk sju stikk på to uker ble jeg sikker på at de var ute etter å ta akkurat meg. Og ja, i fullt alvor. Det er de! 

Jeg er en gammel sjel, bl.a. i den forstand at jeg som liten jente kunne hver eneste Queen-sang utenat. Min favoritt film er «Dead Poets Society». Hvis jeg kunne hatt middag med hvem som helst levende eller dø, så ville det vært Michael Jackson på min høyre side, og Elvis Presley på min venstre. Stilikonene mine er prinsesse Diana og Jennifer Aniston fra serien Friends. Unge Leonardo Dicaprio vil for alltid være min første kjærlighet, og jeg bruker slengbukser som det fortsatt skulle være 1991. På slutten av dagen lurer jeg på hvorfor jeg ikke ble født på 80-tallet. Jeg kunne også ha trivdes som ung voksen på 70-tallet garantert. Eller til og med tidlig på 90-tallet. Jeg har alltid følt at jeg tilhører mer Drew Barrymore’s verden enn Kim Kardashian's. Men jeg har kommet frem til hvorfor. Hvorfor jeg vokste opp når jeg gjorde. Hvorfor jeg er her, akkurat nå. Og det er fordi... 

...jeg elsker mennesker. Jeg elsker å lære om mennesker, snakke med mennesker og be om å få holde babyene deres. Jeg elsker tilhørighet. Og det er hva denne dagen og alderen handler om. Forbindelse. Du kunne ikke få kontakt med mennesker i 1986 på samme måte som du kan nå i 2021. Du kunne bare ikke. Det fins flere muligheter nå enn noen gang før, og det er den enkleste grunnen jeg kan gi deg til hvorfor jeg deler så mye av meg selv på nettet. Kanskje det er fordi jeg krever sosial validering. Kanskje det er fordi jeg en dag vil vise barna mine hvor kul moren deres var. Men når det kommer til stykket, bruker jeg disse plattformene til samhørighet. Med deg! Jeg vil inspirere mennesker. Jeg vil hjelpe mennesker. Og det kommer jeg til å bruke denne bloggen til. 

Og jeg håper du holder deg i nærheten!

Nå, har du lyst til å bli venner? 

 -Sofie 

Kontakt meg på:

Instagram: sofiemugaas

Facebook: Sofie For Miss Norway

For samarbeid: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Det skjer igjen

God kveld. Det har seg nå slik at det kommer en ny nedstenging av Haugesund til helgen. Da stenger treningssentere, offentlige kulturinstitusjoner, kino, teater, museer, bowlinghall og andre underholdningssteder. Det blir kun lov å møtes 10 personer på innendørs arrangementer på offentlig sted frem til 26.mars.

Slik denne nye nedstengningen påvirker meg i konkurransen, er at det ikke blir like lett å utføre veldedig arbeid da det meste nå er stengt. Må ærlig innrømme at jeg ikke var klar for dette. Likevel velger jeg å se på de mulighetene som fortsatt er her i forhold til konkurransen. 

Jeg håper at de avtalene jeg har planlagt før helgen lar seg gjøre fordi de er avgjørende for semifinaleuttaket som er 19.mars. Heldigvis står vi sammen om disse tiltakene og forhåpentligvis er alt dette over og livet blir normalt igjen.

Her kan du kontakte meg om du ønsker samarbeid:

Instagram: turidstromfors

e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Ønsker alle en fin kveld videre, så snakkes vi imorgen.

 

Min første shoot

Min første shoot

 

Hei og god kveld.

Det har vært en innholdsrik dag, det er sikkert.  Ønsker å titte innom en tur til nå før jeg logger av for i kveld med en oppdatering rundt min første photoshoot i denne konkurransen som var forrige helg. En spennende shoot, og jeg føler det ble en god start. Gleder meg til flere og til å finne nye steder å shoote og være kreativ.


Bildet i innlegget her er et av bildene fra shooten. Veldig casual og slik du ofte finner meg i hverdagen. Foto: Martin Melbye - www.martinmelbye.com 

 

 

Ha en fin kveld videre :)

 

Hvis du ønsker et samarbeid med reklame og spons, kontakt meg på: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne på instagram @Janeveroniica og Facebook

 


 

Hello and good evening.

It's been a long day today. Just updating here one last time today before I call it a day, so that I can update you about my first photoshoot in this competition, that took place just last weekend. An exciting shoot which I believe made a good star. Looking forward to more shoots and finding other interesting places to shoot and be creative. 

The picture in this post is from that shoot. Photo: Martin Melbye - www.martinmelbye.com

 

Enjoy the rest of your evening!

 

 

If you wish to collaborate for commercials etc. contact me at: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

You can find me on instagram and Facebook: @Janeveroniica & Facebook

 

 

 

5 ting du bør tenke på når du velger studieretning

Vurderer du å bli student, men er usikker? I dette innlegget finner du 5 ting du bør tenke på når du velger studieretning. Med studiekompetanse kan du faktisk flytte hvor du vil og studere hva du vil, mulighetene er uendelige. Det som kan være skummelt å tenke på, er å flytte til en annen by helt alene, uten å kjenne noen. Da er det betryggende å vite at alle studenter er i samme situasjon; du er ikke alene. Alle ønsker å finne nye venner å studere med.Bakgrunnen for dette innlegget er at jeg selv har stått ovenfor dette valget og vil oppmuntre andre i samme situasjon til å velge rett. Jeg vil vise hvilken positiv innvirkning det har hatt på livet mitt, slik at de som er usikre kan bli inspirert til å velge etter eget ønske. På videregående var jeg ikke sikker på om jeg skulle ta yrkesfag eller studiespesialiserende. Heldigvis ble det sistnevnte og det er jeg så glad for den dag i dag. Det er fordi jeg valgte det jeg ønsket å studere og ikke det som var forventet av meg.

Her er 5 ting du bør tenke på når du velger studieretning:

1. Velg selv

Husk at det er du som bestemmer. Mange velger den trygge studieretningen som er forventet av familie og venner. De yrkene som garanterer arbeid resten av livet; altså den sikre ruten. Du kan høre på hva andre mener, men det er kun du som vet hva som er best for deg selv. Om du brenner for å hjelpe andre er sykepleien perfekt for deg, har du en indre grunder er kanskje markedsføring din vei, eller om du elsker mote er fashion den rette veien å gå. Det er en lykke at alle drømmer om forskjellige yrker, slik at vi til sammen fyller ut hverandre i samfunnet.

2. Følg hjertet, du skal jobbe med dette

Jeg har fulgt hjertet i min karriere. Det er ikke lett å velge en helt annen studieretning enn det de nærmeste forventer. Du må være forberedt på at de blir skuffet, men hva så? Det er ditt liv og du som faktisk skal jobbe deg gjennom alle pensumbøkene i årene fremover. Da hjelper det helt enormt å faktisk brenne for det studie man velger. Du skal mest sannsynlig jobbe med dette resten av livet, så tenk på hva som får deg til å stå opp av sengen hver morgen. Er det romfart og universet eller kosthold og ernæring?

3. Studentlivet

Du kommer til å møte mennesker du aldri ellers trodde du ville ha blitt kjent med. Spesielt på universitetet jeg gikk på var alle på skolen imøtekommende og hilste på hverandre i gangene. Alle klassene på skolen har et unikt fellesskap som inkluderer alle. Nå vet ikke jeg om dette er spesielt fordi skolen jeg gikk på var i Notodden, som er en liten by.

4. Medelever kan bli dine kollegaer

Studielivet er noe helt annet enn vgs fordi folk begynner å bli mer voksne. Dette er trossalt et steg videre inn i karrieren og medelevene kan svært sannsynlig bli dine fremtidige arbeidskollegaer. Da gjelder det å oppføre seg profesjonelt og behandle folk med respekt. Den du minst venter det, kan en dag bli din sjef. Vær høflig og hjelpsom med de som trenger det.

5. Frihet

Og til slutt; tenk den friheten du får; å kunne følge drømmene dine. Du har nå mulighet til å bli det du mest vil. Har du en barndomsdrøm som virker fjern? Den er faktisk nærmere enn du tror, om du bare tørr å satse. Selv valgte jeg en kreativ studieretning med mange retninger innenfor fagfeltet, altså ikke en helt sikker karrierevei. Jeg fullførte en bachelor med klesdesign, håndarbeid og fordypning i tekstil fordi dette brenner jeg for. Noen av de nærmeste har sagt ting som; det er kun 1 av 1 million som blir klesdesigner, hva er sjansen for å lykkes? Jeg lar ikke noen ødelegge drømmene mine, så disse kommentarene påvirker ikke meg i noen grad. Tvert i mot, jeg blir enda mer motivert til å fortsette fordi jeg har troen på meg selv. Ikke la noen kommentarer stoppe deg i å følge drømmene dine.

Det å være student er en opplevelse for livet. Noen flytter hjemmefra for første gang og tar første steg ut i sin karriere. Da er det viktig å tenke på at dette er et yrke man skal jobbe med resten av livet. Det er kun en selv som vet hva som er det beste for seg, så da er det viktig å ta valget selv. Man kan lytte til hva andre sier, men ikke ta det for alvorlig. 

Håper dette innlegget var til hjelp til de som vil bli student

 

Ønsker du samarbeid? Her kan du kontakte meg:

e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

instagram: turidstromfors

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på