fbpx

Voksing! Gjør det vondt?!

Hei på Onsdag morgen fikk jeg min aller første voksetime! Jeg har aldri gjort det før, så jeg var veldig spent på hvordan det kom til å bli. Ville det gjøre vondt, man drar jo av hår fra huden!? Tiden var endelig inne for å prøve seg ut på dette, og se hvordan resultatet ble:)

//sponset//

Foto: Stig Repstad

Jeg ble ført inn på et koselig rom hvor jeg fikk den tiden jeg trengte til å ta av meg tøyet hvor jeg skulle vokse. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å vokse legger, lår og armhuler. Jeg gjorde meg klar og etter en liten stund kom Cintia inn og begynte prosessen. Det var mange forskjellige typer vokser til ulike hårtyper og kroppssteder. På leggene brukte hun en rullemaskin som etterlatte seg tyke voksstriper, og deretter ble det fjernet ved bruk av "voksepapir". Under armene brukte hun en tykkere vokstype som stivnet etter en liten periode. Dette gjorde hun to ganger, for å fjerne alt<3

Men gjorde det vondt? Jeg var litt spent i begynnelsen da jeg er en person som er ganske hårsår. Men jeg ble veldig positivt overrasket da det ikke gjorde så vondt som jeg hadde sett for meg. Selvfølgelig er det ikke akkurat behagelig å dra av legghårene, men det gikk utrolig fort og helt smertefritt. Jeg var også litt spent på hvordan det skulle gå med voksing under armene, da jeg føler at huden der er ganske tynn. Men det gikk plettfritt og var ikke ubehagelig en plass<3 

Behandlingen tok rundt 30-45 minutter, og jeg kunne gå ut av salongen med silkemyke ben. Det var utrolig deilig å få så myke ben, og vite at det tar lang tid før det kommer tilbake (flere uker, avhengig av person). Hårene som kommer ut etterpå vil heller ikke være harde men myke, noe som er helt hærlig. Cintia har spesialisert seg innenfor voksing, og hun hadde flere kursbevis hengende på veggen. I 27 år har hun jobbet med voks (1993), hvor hun har tatt utdannelsen fra Brasil, Norge, USA/Florida og med eksperter fra London. Rett fra Rio som hun driver, har faktisk fem stjerner både på google og facebook. Det kan virkelig merkes at hun har mye kunnskap da jeg la merke til både god teknikk og resultat<3 

(In action!!!)

Jeg er superfornøyd med beinene og armhulene, og de har aldri vært glattere. Hvis du skal velge mellom kaktus eller barnerumpe, er det ingen tvil om hva som er det beste. Både menn og kvinner vokser seg hos Rett fra Rio, og det er en av behandlingene de er mest kjent for! 

Her er resultatet fra før/etter bildet!!!!: PS; sparte ut slik at resultatet ble best mulig! Jo mer hår du har når du skal gjennomføre behandlingen, jo mindre har du når du går ut:)

Før:

Etter:

Legger, lår og armhuler er silkemyke, ta kontakt med Rett fra Rio om du er intressert i det samme:))

Kontaktinformasjon:

Skippergata 36, 4611 Kristiansand
Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Sentralbord:+47 3813 3222
Direkte: +47 4621 4616

Nettside: https://www.rettfrario.no 

Facebook: https://www.facebook.com/Rettfrario/ 

 

Ønsker dere alle en strålende helg videre<3

 

Ønsker du å stemme på meg i Miss Norway 2020, kan du sende "MISSU 13" til 1963<3 Jeg er utrolig takknemlig for hver eneste stemme som kommer inn, og det gjør en stor forskjell. En stemme koster 20kr, og det er lov til å stemme flere ganger<3
 

Hvis du eller noen du kjenner trenger markedsføring, send gjerne en Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Følg meg også gjerne på sosiale medier:

Facebook:https://www.facebook.com/Sunniva-Veien-til-Miss-Norway-2020-106564227452195/?eid=ARCCHxSARpslywV2NUUyEzA73CBcPdthARQa7shg3CKIRIFa5JLw4la-hhT8b9Mj4_v5geDaUR0k-D16

Instagram:https://www.instagram.com/sunniva3/   

Akutt hjelp!

Hei litt tidligere i uken fikk jeg en melding på telefonen om at det trengtes akutt hjelp, og om jeg kunne være med å bidra! Heldigvis passet det helt perfekt med planene mine for dagen, og jeg ble med å hjalp til! 

To kaniner løp rundt løse og skadet nær Arendal! Meg og to andre fra Kaninhjelpen Sørlandet møtte opp på stedet, og gjorde vårt beste for å fange dem ved bruk av gjerder. Grunnen til at det var akutt, var fordi vi ikke visste hvor skadet de var. Begge kaninene var ukastrerte gutter, som kan medføre store agressive problemer/skader hvis de er sammen for lenge. De kan til og med begynne å bite av kroppsdeler fra hverandre!!

Etter suksessfull fangst måtte vi kjøre til dyrlegen for å sjekke at de ikke var alt for skadet, og videre vurdere resultatet. Det var mange kunder i det vi var hos dyrlegen, men vi fikk til slutt sjekket dem. Det viste seg at den ene hadde et sårnesten ved hodet, og begge kaninene var fulle av urin. Siden dette er en frivillig organisasjon ble kaninene akutt plassert i innhegning med gjerde mellom seg. Kaninene vil så fort som mulig bli omplassert/adoptert bort til mennesker og familier som kan ta seg hånd om dem. Begge skal kastreres for å kunne bo i samme innhegning<3

Mange i dag lar kaninene sine bo i små bur, og det kan være veldig skadelig i lengden. Kaniner skal vanligvis løpe på store områder slik at de kan feks. Gjemme seg, spise variert, løpe og ikke stå på samme sted hele tiden. Det minste er 2x3 meter i gulvareal og høyt nok til at de kan stå på to bein uten å stange hodet i taket. Bor de ute må de ha et isolert område hvor det er mulighet for varme. Skal man ha kanin er det viktig å ta vare på den! 

Uansett så går det veldig bra med kaninene nå, og de har fått hver sine midlertidige innhegninger med stell og trygge omgivelser<3

Bor du på Sørlandet og ser en kanin som er løs og ikke blir hentet av eier, kontakt Kaninhjelpen Sørlandet: https://www.facebook.com/KaninhjelpenSorlandet . De vil også hjelpe med råd og veiledning<3

Ha en fin fredagskveld videre:)))

 

 

Ønsker du å stemme på meg i Miss Norway 2020, kan du sende "MISSU 13" til 1963<3 Jeg er utrolig takknemlig for hver eneste stemme som kommer inn, og det gjør en stor forskjell. En stemme koster 20kr, og det er lov til å stemme flere ganger<3
 

Hvis du eller noen du kjenner trenger markedsføring, send gjerne en Mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Følg meg også gjerne på sosiale medier:

Facebook:https://www.facebook.com/Sunniva-Veien-til-Miss-Norway-2020-106564227452195/?eid=ARCCHxSARpslywV2NUUyEzA73CBcPdthARQa7shg3CKIRIFa5JLw4la-hhT8b9Mj4_v5geDaUR0k-D16

Instagram:https://www.instagram.com/sunniva3/  

 

 

To oppslag i Norges største nyhetsmedie for Islandshest

fra-hesteryggen-til-catwal_20200910-113023_1 Hentet fra tølt.no

Hei. 

Så den siste mnd har jeg vært så heldig å bli omtalt hele to ganger i Norges Største nyhetsmedie for Islandshest. Nemlig magasinet: tølt.no. Journalisten fra min lokalavis: Grimstad Adressetidene har også vært og besøkt meg hjemme på gårde hos min mor og skrevet en fin artikkel om min hverdag med dyrene. Og i forbindelse med verdens selvmordsforebygging dag hadde jeg et oppslag i s24.by.

Les om min hverdag på gården i min lokalavis: HER

Tølt magasinet

Første artikkel i tølt magasinet handlet om sykdomshistorien til Aldur (min svarte hingst) som har vært "ute av drift" siden NM 2018 da han året etter fikk påvist borrelia infeksjon. Det har vært en lang og hard sykdom med mye uvisshet knyttet til en slik infeksjon og det har vært tøft å ha en hest som er syk uten at dyreleger har trodd på meg her i landet og det har vært vanskelig og stille riktig diagnose. 

Les artikkelen om Aldur sin vanskelige sykdom HER

Så nyeste artikkelen om meg handler om hvordan jeg har gått fra hesteryggen til Catwalk. Hvordan det er og være med i en internasjonal skjønnhetskonkurranse og hvordan det er krevende for meg som er vokst opp på hesteryggen og gå catwalk. 

Les min andre artikkel HER

 

Foto: Kato B Hansen

Les min artikkel i s24.by HER

 

Ønsker du å være med å hjelpe meg og vinne Miss Universe Norway 2020?

Det er fremdeles mulig og stemme på meg via SMS og du kan stemme så mange ganger du måtte ønske. 

SMS: MISSU 14 til 1963 

20 NOK pr. stemme og bare Norske SIM kort kan avlegge stemmer. 
Setter pris på alle som stemmer, følger og heier på meg

Ønsker du følge meg på veien?

  • For å følge meg på facebook TRYKK HER
  • For å følge hestene mine og stallen vår TRYKK HER
  • For å følge meg på Instagram TRYKK HER
  • Ønsker du promotering eller samarbeid så gjerne send meg en mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Ønsker alle en god helg

Sandvesand

Hei alle sammen!

 

Tok også noen bilder med Karin Marie Nornes på den idylliske Sandvesanden. Her er et par av dem:

Hun tok også et kjapt bilde av meg og mamma i vinden <3

 

 

Ønsker alle en fin kveld!

 

Det er også enda åpent for å stemme på meg.

SMS: MISSU 3 til 1963

(20kr pr stemme)

 

Klem Andrea Nicole <3

Fotoshoot del 2

Hei fine dere :) 

Foto: Daniel Millan

Håper alle har en kjempefin September og uke så langt! I dag tenkte jeg å poste noen flere av bildene fra fotoshooten jeg hadde for en stund tilbake, med fotografen Daniel Millan. Jeg postet første del av bildene for noen uker siden, og de kan du se HER

Håper dere liker disse bildene også :) 

Foto(alle bilder): Daniel Millan

Alle buksene brukt i bildene kommer fra klesbutikken Gaia, om du ønsker å sjekke ut deres fantastiske utvalg av klær, gå til gaiashop.no, eller butikken deres i Øvre Slottsgate 5 i Oslo. Les mer om Gaia og se flere av mine favoritter HER

__________________________
Ønsker du å se meg vinne Miss Norway 2020? Da kan du stemme på meg nå! Hver eneste stemmer teller og jeg setter enormt stor pris på all hjelp! 
Send MISSU 5 til 1963 
(kr 20 per stemme). Du kan stemme så mange ganger du vil!

Og dersom du eller noen du kjenner trenger markedsføring og er interessert i å samarbeide med meg, send gjerne en mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
(If you or someone you know are interested in collaborating with me, feel free to send me an e-mail!)  

Facebook: https://www.facebook.com/celestinamissnorway/
Instagram: https://www.instagram.com/cococelestina/

En viktig dag vi må tørre prate om!

forside-klippet-klart Foto: Kato B. Hanssen

Hei alle sammen. 

Idag, 10. September er en litt spesiell dag som jeg ønsker å skrive om. Det er nemlig verdens selvmordsforebygging dag. 

Dette er en viktig dag som vi trenger å prate om! 

Hvert år i Norge tar mellom 500-600 personer selvmord. Det finnes om lag 5000 til 6000 etterlatte som berøres av selvmord hvert år. To av tre som tar selvmord er menn ifølge Folkehelseinstituttet. At det er flest menn som begår selvmord kan komme av ulike årsaker men en av grunnene kan muligens komme av gamle normer og tradisjoner hvor "mannen skal være den store sterke" i familien, at tårer og snakk om følelser symboliserer svakhet. Dette vil jeg bare få sagt med en gang: Når en mann eller en gutt viser følelser, viser at de er sårbare så er det noe av det fineste jeg ser! Mennesker som tør å vise følelser er ekte og oppriktige. Alle har dem så hvorfor skal vi legge skjul på de følelsene men ikke andre? 

Jeg har tidligere skrevet et innlegg hvor jeg oppfordrer til å snakke om følelser Les mitt andre innlegg HER

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end."

Mange som ikke ønsker leve lengre trenger noen som ser de, lytter og bryr seg og det finnes veldig mange der ute som bryr seg! Årets motto: 

Vis at du ser. Vis at du lytter. Vis at du bryr deg.

Sliter du med selvmordstanker finnes det utrolig mye god hjelp der ute. Og du skal vite at du er ikke alene!

Det er ikke farlig å prate om det og mange av hjelpe tjeneste som finnes via tlf eller chat er det også fult mulig og være anonym. 

Hjelpe tjenester som er der for deg:

  • MENTAL HELSE har døgn tlf og bryr seg, tlf: 116 123
  • MENTAL HELSE chattetjeneste har åpent hver dag, hele uken fra kl. 18.00-02.00. 
  • Kirkens Sos tilbyr også telefonsamtaler hver dag,hele året. Uansett ferie eller helg er de her for deg på tlf: 22 40 00 40
  • Kirkens SOS CHAT er tilgjengelig: Man-søn: 18:30-22:30
    Noen torsdager, fredager, lørdager og søndager: 18:30-01:30.
  • LEVE er landsforeningen for etterlatte etter selvmord.

 

 Husk vi vet aldri hva morgendagen vil bringe og det er også det som både er skummelt og fint med livet. Alt er bare midlertidig så ta vare på det gode du har og har du det vanskelig, så vil det også bare være midlertidig og du vet aldri når det kan snu. 

Ta vare på hverandre, lytt og ha forståelse. Medmenneskelighet kan gjøre så mangt for oss alle og vi trenger hverandre. 

Takk til alle som leser og følger meg. Håper dette innlegget kunne være til hjelp for de som sliter eller pårørende. For alle kan ha en dårlig dag eller periode i livet så du er ikke alene og alt vil bli bra. 

 

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på