fbpx

Bli litt bedre kjent med meg

Hei!

Mitt navn er Camilla Mecifi-Solheim og jeg er 21 år gammel. Jeg er født i Oslo, men har vokst opp en del av barndommen min i Algerie. Jeg er halvt norsk og halvt algerisk. 




Språk

Jeg er glad i å bli kjent med nye mennesker, og jeg liker å lære meg språk. 
For meg er kommunikasjon viktig, spesielt når man kan kommunisere med folk fra andre land med et annet språk og en annen kultur. 
Jeg kan 4 språk: Norsk, Arabisk, Fransk og Engelsk. 
Søsteren min har bodd ett år i Spania og lærte seg fort spansk! Dette er noe som inspirerer meg, til å lære spansk en eller annen gang i fremtiden. 


Dyr
Dyr er noe av det beste jeg vet! Det er alltid spennende og gøy å være sammen med dem. 
Ri på en hest, leke med en hund eller det å se et helt nytt dyr som jeg aldri har sett før! 
Jeg ønsker meg en hund, noe jeg ikke har tid til nå, men som jeg kommer til å ha litt senere. Jeg blir derfor veldig glad av å møte dyrene til venner og familie. Jeg liker også å ta meg en tur til dyreparken eller å besøke en gård fullt av forskjellige dyr. 

 


Reise

Det å reise har sin egen glede, jeg har reist mange forskjellige steder helt siden jeg var et lite barn. 
Når man besøker forskjellige land får man sjansen til å møte nye folk med andre kulturer og tradisjoner. Smake på annerledes mat og se forskjellige steder enn det man er vant til.
Noe annet som er helt fantastisk for meg er å reise rundt i Norge. Jeg kan huske at jeg og familien min brukte å reise med bil fra Oslo, helt oppe til Trøndelag, der bestemor bor.
Alt dette og masse annet, er det som er spennende og som gir gode minner for livet.
I fjor var jeg 4 måneder i Spania hos mamma, og håper at det snart blir trygt å reise igjen til nye spennende plasser.

Noen av mine reisemål er: Maldivene (for Spa), Italia (for GOD mat) og New York (for shopping)

 

Sminke
Sist men ikke minst.. Sminke og alt annet som har med "Beauty" å gjøre er noe jeg alltid har vært interessert i.
Som barn brukte jeg å tegne og male veldig mye. Men etter å ha blitt litt eldre føler jeg at sminke gir meg akkurat den samme glede følelsen, som det å sitte å tegne. Jeg lager derfor sminke videoer på Youtube i fritiden min, hvor jeg deler makeup tips med andre.

 


Følg meg gjerne på Instagram:https://www.instagram.com/millamcf/
Hvis du vil samarbeide med meg, ta gjerne kontakt på min e-mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. 

 

Psykisk helse - min hjertesak

(meg, glad for å være hjemme på perm fra psykiatrisk, som nyter sola og varmt vær)

 

Hei alle fininger, og god mandag <33

I dag så tenkte jeg å skrive litt om den ene hjertesaken min, som er psykisk helse. For alle dere som kjenner meg, så kom nok ikke det som et stort sjokk, da jeg allerede er ganske aktiv i forhold til det; jeg både snakker og skriver åpent om mine egne erfaringer og hvorfor det er så viktig. 

Visste du for eksempel at av den norske befolkningen, vil cirka halvparten få en psykisk lidelse/plage i løpet av livet? Eller at cirka 70.000, det vil si cirka 7-8 prosent av de mellom 3 og 18 år, har en psykisk lidelse som bør behandles? Og at i løpet av 12 måneder så vil rundt 16-22 prosent ha en psykisk lidelse, blant den voksne befolkningen? (KILDE 1 og 2).

Disse tallene gir en pekepinn på hvor vanlig det å slite med psyken faktisk er, så vel som at det sier noe om hvor absurd det er at det fortsatt er såpass tabu! Mest sannsynlig har du nemlig både én og flere medelever som sliter, lærere, naboer, butikkmedarbeidere, sjefer, og mennesker i alle posisjoner i livet. 

Som en 20 år gammel jente som sliter med psykose, og som har sine erfaringer med livet på både innsiden og utsiden av diverse psykiatriske institusjoner, syntes jeg det rett og slett er trist hvordan så mange er så redde for å snakke om det. Ikke det at jeg ikke skjønner det, for jeg har selv fått mange blanda tilbakemeldinger når jeg har åpnet meg; både positive og negative.

Misforstå meg ikke, jeg sier ikke at du skal snakke åpent om det til hvem som helst om ikke du ønsker - det er helt og holdent ditt valg. Det jeg ønsker er at det skal være en aksept for det, at man kan gjøre det, uten å møte både fordommer og diskriminering som følge.

Jeg ønsker at man kan si at man sliter og/eller har det vanskelig, uten å havne utenfor. Jeg ønsker at man skal kunne si man har en dårlig dag, på samme måte som man kan si at man har vondt i ryggen. Jeg ønsker at man skal kunne si at man er på psykehuset, på samme måte som man kan si man er på sykehuset. Jeg ønsker at man skal kunne si at man sliter, uten at folk tenker du er gal.

Og selvfølgelig er det vanskelig å snakke om - jeg sliter fortsatt med det. Allikevel vil jeg gjerne ta opp kampen; jeg vil kunne si at "Hei, jeg heter Kristin og jeg hører stemmer og ser ting som andre ikke ser", uten å få stygge blikk og dumme kommentarer. Samtidig så tenker jeg at dersom jeg kan hjelpe én person, én eneste én til å oppsøke hjelp, eller til å ikke føle seg så alene om det, så er det verdt det - og det står jeg for fortsatt.

Derfor jobber jeg for mer åpenhet og mer aksept - for at både jeg, du, og alle andre, kan få være hvem de er, på både godt og vondt, uansett!

Klem <3

 

Har du lyst til å samarbeide med meg? Send meg gjerne en mail på; Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den., så svarer jeg så fort jeg kan! Om du er nysgjerrig på reisen min i Miss Norway, er du mer enn hjertelig velkommen til å følge med både her på bloggen, på Instagram og Facebook! Der vil jeg fortløpende legge ut oppdateringer! Ellers så er du mer enn velkommen til å ta kontakt om du har spørsmål, tilbakemeldinger, eller bare har noe på hjertet!<33

 

 

Go vintage!

Salut! 

For meg er ikke klær bare noe man har på seg, for meg er et klesplagg en historie. Hvordan man kler seg forteller mye om deg som person. Du viser hva du syntes er fint, og kanskje har du et budskap på klærne dine, som forteller hvilket politiske syn du har, eller om du er for eller imot Parisavtalen. 

Når Jeg tror mange er skeptiske til å kjøpe brukt klær. Det er lett å tenke at klærne er skittene og i dårligere stand, enn hvis man kjøper de nye. Det er her jeg skal fortelle deg at det ikke nødvendigvis trenger å være slik! Hvis man kjøper brukte klær på en Vintage butikk eller på Fretex, så har de grundige rutiner på hvordan de skal se at et plagg er i god stand. 

Når man kjøper et plagg i butikken har plagget mest sannsynlig blitt masseprodusert på en fabrikk i Asia. Det plagget bærer da tekstilarbeiderens historie, og når du får plagget har det aldri blitt brukt. Hvis man kjøper et plagg second hand, så har noen før deg allerede gitt personlighet til plagget. Kanskje er det en skjorte som er håndsydd i Tyskland fra 1950-tallet, eller en designkjole fra motehusene i Paris. 

Jeg gikk én gang et moteshow for vintage brudekjoler, og jeg følte meg så fin. Jeg følte  meg så beæret for å få gå med kjoler brudekjoler kvinner har brukt på en så viktig dag ,som sitt eget bryllup. I tillegg var kjolene nydelige, og man kunne se at disse kjolene var lagt med kjærlighet og av god kvalitet. 

Jeg oppfordrer derfor flere til å prøve brukt. Kanskje ikke første gang på bryllupsdagen sin, men på andre anledninger. For jeg kan love at det er få ganger jeg føler meg så fin, som når jeg går med plagg som har en historie. 

Instagram: rebecca.sandnesss

- Rebecca 

 

Ute i kulden!

Jeg har veldig lite erfaring når det kommer til Photoshops, men allikevel gikk jeg ut igår kveld og fikk prøvd meg på stå litt foran kameraet! Jeg har tatt en god del bilder selv med mobilen satt opp på både trær og bord, men det å ha en annen person ta bilde av deg er noe helt annet. Jeg gleder meg til å utforske dette mere og lære meg mer om det å bli tatt bilde av! 

Vi gikk ut til havet her i Kristiansand og tok noen bilder på brygga. Solen gikk utrolig fort ned, så solnedgang bildene ble fort bilder tatt i kveldsskumringen. 

Foto: Mads Åsmundsen

 

Følg meg gjerne på mine sosiale medier: 

Instagram: TRYKK HER 

Facebook:  TRYKK HER

Om du eller noen du kjenner har lyst til å samarbeide med meg, ta gjærne kontakt på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

"Jeg tenker det er like viktig å være vakker på innsiden"

Heihei!

Forrige tirsdag så ble jeg kontaktet av en journalist fra Fredrikstad blad. Ble intervjuet om misse konkurransen, og dagen etter var jeg i avisa! Alt dette skjedde så fort, og jeg er så glad! All denne oppmerksomheten er så spennedes og jeg gleder meg til fortsettelsen!

Fredrikstad blad har over 61 000 daglige lesere (tall fra 2018)! Tenk at så mange vet at jeg er med i denne konkurransen! 

I artikkelen så står det litt om meg, og hva jeg tenker om Misse konkurransen! At det er vanskeligere å skaffe sponsorer, nå som det er corona, og mer utfordrene å finne veldedighetsarbeid som kan passe med å holde restriksjonene for corona! Jeg forteller også litt om min treningshverdag, og hva jeg jobber som. 

 

https://www.f-b.no/amine-20-fra-hvaler-er-miss-norway-deltaker-jeg-tenker-det-er-like-viktig-a-vare-vakker-pa-innsiden/s/5-59-2136979 

her er linken til artikkelen i Fredrikstad blad! Håper dere har lyst til å lese den!

 

Hvis du ønsker å samarbeide med meg, ikke nøl med å ta kontakt, mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Følg meg gjerne også på instagram amine.storrod

Ha en fortsatt fin kveld videre <3

Min reise fra mobbeoffer til Miss Norway deltager! DEL 2

min-vei-fra-mobbeoffer-del-2 Photo: Anthony Simmons

Del 2

Her kommer del 2 fra Min reise fra mobbeoffer til Miss Norway deltager. Jeg anbefaler deg å lese den første delen HER før du leser denne. 

Når ting endret seg

Det ble besluttet at jeg skulle bytte ungdomsskole så jeg ikke havet på den samme skolen som mine tidligere mobbere skulle starte på.

Jeg husker så godt når sommerferien var snart over og jeg skulle starte på en ny ungdomsskole. Guud så jeg gruet meg, jeg var så redd for at det samme skulle skje igjen på den nye skolen. I tillegg slet jeg fortsatt med mye angst og depresjon.

Heldigvis hadde skolen og psykologen min startet en dialog for å til rette legge mest mulig for meg. Et av tiltakene var at jeg skulle få en kortere skoledag for å bli tilpasset alt det sosiale igjen. Dette er jeg så takknemlig for! Jeg hadde aldri greid å starte som en normal elev, da hadde jeg bare blitt sykere med angsten og depresjonen.

I løp av ungdomskolen vokste jeg veldig mye som person og ble mye sterkere psykisk. Jeg slet fortsatt med depresjon og angst, men jeg var heldigvis fri for all mobbingen fra barneskolen.

 

Fremtiden

Mobbe messing er alt fint nå, jeg blir ikke mobbet lenger og har ikke blitt det på mange år. Men det henger fortsatt igjen i kroppen, dette er nok så vanlig. Hvis du har blitt mobbet eller blir mobbet bygger du opp en forsvarsmekanisme som de fleste som ikke har opplevd dette ikke har noen anelse om. Du blir sterkere både psykisk og fysisk, du lærer også å ikke bli avhengig av andre. Ofte lærer du mer om livet enn de på din egen alder ikke får oppleve på minst 20 år. Du lærer også å se positivt på de fleste ting, for du vet at hvis du ikke tenker positivt vill ingen ting endre seg. Jeg har også en oppfatning av de som har vært gjennom mobbing blir ofte mye mer selvsikre og de blir ikke så fort sjalu. (Men det er min oppfatning ikke forskingsbasert)

Når det gjelder psykisk helse er dette noe jeg er utrolig opptatt av i dag! Jeg sliten enda litt med depresjon og angst, men dette har blitt så mye bedre etter jeg sluttet på skolen og fikk fokusere på meg selv og hva jeg ønsker for å få et godt og verdig liv! Så til alle som ikke føler seg tilfreds med jobb eller skole situasjonen det er ingen skam å snu! Du har bare 1 liv og da mener jeg at du skal gjøre det som gjør deg LYKKELIG! <3

 

Jeg håper dette var til inspirasjon for dere! Hvis du kjenner noen som er utsatt for mobbing, vær tilstede for dem!! Hvis du ikke kan hjelpe, snakk med kommunen din for råd. Ved mistanke om personene er til skade for seg selv eller andre ring umiddelbart 113!

Hvis DU ønsker å bli samarbeidspartner med meg, send meg en mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 -Karianne 

Følg meg gjerne på:

INSTAGRAM & FACEBOOK

 

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på