fbpx

Hvem er jeg?

Tenkte å skrive et lite innlegg der dere kan få et lite innblikk i hvem jeg er, hva jeg gjør, og rett og slett bare litt generelt om meg selv :)

For hvem er jeg egentlig? 

For å være helt ærlig, så er det et spørsmål jeg alltid har vegret meg for å svare på - for hvordan skal jeg egentlig best mulig beskrive meg selv og hvem jeg er?

Størsteparten av grunnen til at jeg har hatt vanskeligheter for å svare på det, er nok fordi jeg slettes ikke er helt sikker. Jeg tror nemlig veldig på at jeg er blitt formet av alle rundt meg, og at jeg derfor er mer et resultat av omverdenen enn meg selv. Samtidig så vet jeg at noe av det eneste som er konstant, er det at jeg er i endring hele tiden. 

Jeg er altså ikke den samme personen som jeg var for noen uker siden, noen år siden, eller bare noen dager siden - jeg har forandret meg litt, selv om det kanskje ikke er de største forandringene.

Kanskje er jeg i en slags eksistensiell krise (kall det «midtlivskrise» om du vil), hvor jeg rett og slett virkelig prøver å finne meg selv fullt ut? Ikke vet jeg 100%, men jeg vet i hvert fall de store linjene;

Jeg heter Kristin Elise Schade, men majoriteten av alle rundt meg, bruker bare Kristin. Jeg er 20 år gammel, men fyller nytt år allerede nå i mars (wihuuu), og jeg kommer fra den lille bygda Seljord i Vest-Telemark.

Det er nok ikke så mange som har hørt om Seljord, med mindre du er veldig glad i både danseband- og country-festival, men noen kjenner faktisk igjen stedet gjennom Selma (som er sjøormen vår (nesten samme greia som Loch Ness hihi))

For tiden går jeg ikke på skole, men har det man kan kalle en liten pause for å kunne fokusere på meg selv og hva som gjør meg godt.

På fritiden prøver jeg å jobbe frivillig, og har blant annet vært med å oversette og skrive artikler i Verdens Beste Nyheter, vært lokallagsleder for Nei til Atomvåpen, samtidig som jeg prøver å engasjere meg i både Rafto og Amnesty.

Mye av tiden går dermed fort bort til frivillig arbeid, men heldigvis er det noe som gir meg utrolig mye, og jeg stortrives med å prøve å gjøre en innsats for andre! (Drømmen er jo faktisk å bli menneskerettighetsadvokat, men det ligger nok noen år frem i tid)

Men ja, tilbake til min eksistensielle krise!!

Noe av det som er viktig for meg, er det å ikke nødvendigvis bare være på en jakt etter å finne ut hvem jeg er, men heller ha fokus på det at jeg er på en reise hvor jeg hele tiden prøver å utvikle meg, heller enn å fokusere på å hele tiden skulle definere meg.

Jeg er kanskje litt vel vanskelig nå, men jeg er redd for at dersom jeg klart definerer hvem jeg er, så vil det sette grenser for min utfoldelse og utvikling senere, i hvert fall i forhold til det som ikke stemmer overens med definisjonen jeg allerede har satt.

Hmm, dette ga vel egentlig ikke så mye mening kanskje? 

Vel, for å si det enkelt; jeg heter altså Kristin, er 20 år gammel, liker å jobbe frivillig med hjertesakene mine, og har et hode fullt av tanker!

Så håper jeg masse på at nettopp du har lyst til å følge meg videre på den reisen, og så vil jeg også ønske alle de andre, utrolig flotte deltagerne, masse lykke til!

 

Klem <333

 

Det perfekte missehåret (video!!)

Hei fine og gode dere<3

//sponset//

På Fredag tok jeg en dag på sporet, bokstavelig talt. Jeg reiste fra Vennesla til Lillestrøm for å besøke samarbeidspartneren til Miss Norway, Studio S. Style. Grunnen til at jeg reiste så langt var får å få tilrettelagt extensions, hvor Svetlana som eier butikken hadde bestilt inn et matchende clip-hår sett. Disse kan jeg bruke på fotoshooter, intervjuer og selvfølgelig under Miss Universe oppholdet<3

08.08 gikk toget fra Vennesla, hvor jeg bor! Etter nesten 5 timer kom jeg meg til Lillestrøm og møtte Svetlana på salongen. Dette var noe jeg hadde gledet meg veldig til, i og med at jeg endelig kunne møte henne igjen. Jeg ble møtt med et utrolig nydelig smil og en varm stemme. Svetlana som var en av dommerene i Miss Norway finalen 2020, har VIRKELIG peiling på alt innen hår og produkter. For meg som har ganske tynt hår, visste hun akkurat hvordan jeg burde stelle det og hvilke produkter jeg trengte for at det skulle se fyldigere ut<3

Prosessen:

Først ble håret mitt vasket for et bedre utgangspunkt å jobbe med. Deretter fønte Svetlana håret mitt og ga meg flere tips til hvordan jeg kan få fyldigere hår. Uten å si for mye av det som jeg viser og sier på videoen (som kommer lengre nede i innlegget), satt vi i extensionene og klippet dem til slik at de passet til meg. Fargen passet helt perfekt til mitt hår, og mengden/tykkelse kunne ikke vært bedre. Vi krøllet deretter håret og diskuterte de beste måtene å få de fineste krøllene på<3

Før/under/etter:

Litt om produktene:

Under timen min viste Svetlana meg hvilke ulike produkter og teknikker jeg kunne bruke for å få mere volum i håret. Dette var veldig lærerikt og virkelig noe jeg vil ta nytte av fremover. 

Alle produktene jeg bruker er fra Goldwell, og kan kjøpes på nett eller hos Studio S. Style i Lillestrøm. Produktene blir brukt av de beste stylistene og er av høy kvalitet. 

Det første produktet jeg skal snakke om er denne fantastiske hårsprayen, som er for alle typer hår. Denne hårsprayen holder bra på volumet og kan lett børstes og vaskes ut. Ofte de sprayene man kjøper på dagligvarebutikken sprayer på et lite areal og det kan ofte komme for mye spray på et lite område! Men Goldwell sin hårspray treffer et lagt større område av håret og har en myk spray-effekt.  

Dette produktet er det beste pudderet man kan finne for jenter som har tynt hår! Goldwell sitt ultra volume pudder skal legges i hodebunnen, spesielt der man skal feste extensionene for å skape volum og et bedre feste for klippene. Det skal kun påføres en liten mengde, og det vil gi fylde og hold i håret helt til du vasker det ut. Min favoritt!!

Så er det Goldwell sitt serum for splitte hårtupper! Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke er den flinkeste til å behandle håret mitt, men dette serumet skal hjelpe meg med å holde håret mitt sunnere. I utgangspunktet har jeg litt krusete tupper, men noen dråper av denne hjelper mye!:)

Det siste produktet er en Creative texture spray som også skal påføres i hodebunnen for et stødigere og røffere feste til extensionene. Har du tynt hår som meg så er denne perfekt å bruke for et naturlig og fyldigere resultat. Etter min mening, overraskende god effekt og tekstur!

Video!!!

Men nå skal jeg ikke la deg vente lengre! Jeg har lagd en video om hvordan man setter på extentions riktig, med hjelp av gode råd og veiledning fra Svetlana (Studio S. Style). Jeg håper dere liker videoen! Den er på engelsk slik at flere kan forstå den, også fra andre land. Jeg beklager for litt dårlig lydkvalitet under noen områder i videoen. 

 

Kontaktinformasjon:

Ønsker du også hjelp til extensions eller til hår generelt kan du ta kontakt med Svetlana på Studio S. Style!

Instagram: https://www.instagram.com/studiosstyle/ 

Facebook: https://www.facebook.com/StudioS.StyleFrisor?locale=nb_NO  

Nettsiden: www.studiosstyle.no 

Ønsker du å følge med på veien min til Miss Universe, kan du følge meg på sosiale medier: 

Instagram: https://www.instagram.com/sunniva_frigstad/ 

Facebook: https://www.facebook.com/Sunniva-Road-to-Miss-Universe-2020-106564227452195 

Ha en nydelig dag videre<3

Hvorfor meldte jeg meg på?

Etter at det ble offisielt at jeg er en av årets deltagere i Miss Norway har jeg fått masse meldinger fra venner og bekjente. Responsen har vært utelukkende positiv, og jeg setter enormt stor pris på alle meldingene om at folk heier på meg!

Hvorfor vil jeg egentlig være med på denne konkurransen? Jeg vil vise at man kan få til det man vil, og at man ikke skal se begrensninger. Heldigvis har ikke andres mening noe å si, og så lenge du gjør det du har lyst til så kan du klare hva som helst. Det vil jeg få frem med denne deltagelsen. Det aller viktigste om man skal lykkes med det man driver med er at man har troen på seg selv.

Foto: Fotograf Sturlason

Det jeg synes er bra med Miss Norway er at dette ikke er en konkurranse der det er om å gjøre å se penest ut. Miss Norway handler om å være en god rollemodell og et godt forbilde. Rett og slett et godt menneske. Det ønsker jeg å vise at jeg er. Samtidig synes jeg det er bra at Miss Norway er en konkurranse som ønsker å fremstå som seriøs og ordentlig. Gjennom denne konkurransen får vi som er deltagere muligheten til å formidle våre hjertesaker, hjelpe andre og å vokse som person. Jeg har allerede vært på mitt første missekurs. Der lærte vi mye nyttig, og jeg ser veldig frem til alt jeg kommer til å lære på veien videre.

Følg meg gjerne på Instagram: @juliedborresen og Facebook

Dersom du eller din bedrift ønsker å sponse meg eller få reklameplass i mine sosiale medier, send meg gjerne en mail på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..

Julie

Miss Norway 2021, Ida Angelica

Photo: Anthony Simmons Photo: Anthony Simmons

Jeg heter Ida Angelica Sand og er 18 år gammel, men fyller 19 i slutten av Januar. Først vil jeg bare starte med å takke for muligheten til å delta som deltaker på årets Miss Norway! Det betyr utrolig mye.

I fjor sommer tok jeg en spontan avgjørelse om å melde meg på Miss Norway 2021 og cirka et halvt år senere kom nyheten om at jeg hadde blitt tatt ut i første uttak! Dette er i seg selv en kjempestor seier for meg og jeg skal selvfølgelig gi alt for å komme videre i konkurransen. Akkurat nå har jeg ingen erfaring med skjønnhetskonkurranser, men jeg skal delta på mitt først missekurs i slutten av januar og ser frem til denne opplevelsen. Jeg gleder meg aller mest til å by på meg selv, utbringe budskap som jeg brenner for, og ikke minst – bli kjent med mange flotte mennesker!

Akkurat nå bor jeg på et tettsted rett utenfor Stavanger som heter Hommersåk. Jeg er opprinnelig fra Stavanger by, men jeg flyttet for meg selv da jeg var 17 år og jeg bor nå i en leilighet som jeg stortrives i. Jeg føler jeg får uttrykt meg på mange ulike måter. Sosiale medier har blant annet blitt en kjekk hobby hvor jeg får gjort dette. Til å begynne med var det tidsfordriv og en måte å holde meg oppdatert på, men nå er har det blitt en stor interesse som jeg håper jeg kan lære mer om. På Instagram, Youtube og Snapchat går jeg under navnet ‘Lord Angelica», noe som egentlig startet som en ironisk vits for meg og vennene mine, men etter hvert vokste det på meg. Nå føler jeg at dette navnet reflekterer meg selv og humoren min.

Vennene mine ville nok beskrevet meg som en åpen, sosial og kunstnerisk sjel. På fritiden liker jeg blant annet å male, lage leireskulpturer, og å trene, disse ferdighetene har jeg heldigvis fått utviklet i løpet av pandemien. Til tross for mine kreative interesser går jeg det siste året på laboratorielinjen på Stavanger Offshore Tekniske Skole - og stortrives! Til å begynne med gikk jeg på studiespesialisering, men fant raskt ut at en mer praktisk og alternativ utdanning er det beste for meg. For meg er det viktig at alle velger det som virkelig passer for dem selv og ikke tar valg basert på andres forventninger. I tillegg er det viktig for meg å ha genuine og styrkende relasjoner til andre mennesker og det er en av verdiene jeg håper å kunne formidle til dere.

Som en ung og ambisiøs jente vet jeg at jeg har mye å bidra med og dette ser jeg frem til å vise dere. Jeg vil også å ønske de andre deltakerne masse lykke til<3 vi ses.

Instagram: @lord.angelica eller link, her.

Jeg er med i Miss Norway 2021!!

Wææææ, kan dere tro det?? Jeg våknet i dag morges og sjekket mailen min (slik jeg alltid gjør, u know), og plutselig var det en mail der, med gratulasjoner om at jeg har gått videre i første uttak i Miss Norway 2021! Altså, jeg står i et virrvarr av følelser og tanker; jeg er glad, stolt, spent og samtidig litt engstelig - alt på en gang, og sannsynligvis enda litt flere følelser oppå der igjen!

Tenk at lille meg fra lille Seljord, er med i Miss Norway 2021? Jeg tror helt ærlig jeg fortsatt er litt i sjokk hahah. Jeg er derimot utrolig glad for å ha fått en sånn sinnsyk mulighet, og jeg gleder meg masse til å se hva som skjer videre, til å møte alle de andre deltagerne, og virkelig jobbe på!

Dette blir bare et lite innlegg for å titte innom og si hei, og så kommer det litt mer introduksjon om meg litt senere, og mye annet!

Masse gode klemmer fra meg <33

Min nye reise!

Min nye reise!

Hei hei!

Mitt navn er Stephany og jeg er ei 18 år gammel jente som har fått denne fantastiske muligheten, nemlig å delta på Miss Norway 2021! Opprinnelig er jeg født i vakre og tropiske Venezuela, men da jeg var 5 år gammel så flyttet jeg og Mamma til trygge og fine Norge fylt av muligheter jeg kunne gripe! 

Jeg er oppvokst i Norge med norske tradisjoner og sjansen til å leve privilegert, og dette er noe jeg ikke tar forgitt! Derfor er det veldig viktig for meg å gjøre noe ut av meg, gjøre det jeg har lyst til og aldri gi opp! For det er ikke alle som er like heldige som meg, som får en ny sjanse med null grenser! Jeg kan jo bli det jeg vil uten at fattigdom, krig og brudd på menneskerettigheter skal kunne stoppe meg! Jeg vil ikke kaste bort denne sjansen, derfor tar jeg valg som jeg vet vil gjøre med selv, familien min og verden stolt, samtidig som det tar meg et steg nærmere den personen jeg vil være.

Et av mine viktige budskap: Gjør det du kan og jobb for å få til det du drømmer om og det som gjør deg lykkelig. Ikke alle er født med denne muligheten, alt for mange i denne verden må jobbe for å overleve før de kan jobbe mot å virkelig leve. Ikke ta en sånn sjanse så mange skulle ønske de hadde, forgitt!

Mitt liv vil jeg bruke til mere enn å bare bygge meg selv. Jeg vil også bygge andre, og bygge samfunnet. Som kandidat har jeg muligheten til å være en god rollemodell og representant for Norge. Jeg håper du vil følge med på reisen min i denne konkurransen. Jeg har lyst til å fortelle dere mere om meg, mine interesser, hva jeg brenner for og hva jeg vil gjøre for at Norge og denne verden skal bli et bedre sted å bo!

Korte fakta: Oppvokst i Gjemnes, bor på Eide og går på Molde Videregående skole - Medier og kommunikasjon VG3! (Møre og Romsdal). Fullt navn: Stephany Gabriela Crespo La Rosa

Legger ved instagramen min: @stephanylarosa

link: https://instagram.com/stephanylarosa?igshid=efy1gsa1gq27

Mvh. Stephany La Rosa<3

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på