fbpx

Hvorfor meldte jeg meg på Miss Norway?

Det hele begynte sommeren 2020. Korona gjorde at mye av sommerens aktiviteter ble avlyst. Jeg skulle til Romania med skolen og til Slovakia med familien, men istedenfor ble jeg sittende hjemme i Norge. Ikke kunne jeg møte alle av vennene mine heller til tider, og tiden gikk fort forbi uten at jeg følte meg nyttig. Så en dag kom jeg over Malin Svimbil, deltager i miss Norway 2017 og Brun og blid modell vinner og frontfigur i 2019. Det fanget oppmerksomheten min. Jeg hadde hørt om Miss Norway året før og hadde veldig lyst til å melde meg på, men ettersom jeg kun var 17 år var jeg for ung, men bestemte meg for at dette skulle jeg melde meg på så fort jeg lovlig kunne.

Jeg meldte meg på brun og blid modell konkurransen, og jobbet nærmest dag og natt for å få flest mulige stemmer, og endte opp med å vinne i måneden juli, og kom videre til semi finalen. Dette inspirerte meg masse, og jeg bestemte meg for at dette var noe jeg ville gjøre mere av. Så jeg begynte å lese om Miss Norway. Jo mer jeg leste om konkurrasnen, jo mer interessert ble jeg. Dette var en konkurranse som paset meg perfekt, og satte ting jeg bryr meg om og liker i fokus. Med en kombinasjon av hardt arbeid og hjertesaker var jeg ikke i tvil, og jeg meldte meg på i august 2020. 

Så, hva vekket interessen min for miss Norway? Jeg interesserer meg for å jobbe hardt med ting jeg brenner for. Jeg har alltid ønsket å ha en stemme og å ha en positiv påvirkning på andre, noe jeg håper å få gjennom denne konkurransen. Samtidig ønsker jeg å bruke denne muligheten for å utvikle meg selv og komme utenfor komfortsonen. Jeg gleder meg til å lære masse nye ting, som ikke bare hjelper meg i konkurransen men også videre i livet. Dette blir nok en helt unik opplevelse, som jeg ikke kan vente med å få oppleve!

To dager siden hadde jeg og 10 andre deltagere vårt første kurs! Hvor vi lærte en hel masse om hvordan det er å være med i konkurransen. Kurset var kjempe lærerikt, og det var skikkelig koselig å få sett litt mer av de andre deltagerne! Jeg ser allerede nå at dette kommer til å bli en vanskelig konkurranse, og jeg tviler ikke på at de andre jentene kommer til å få gjort mye bra!

 

Følg meg gjerne på mine sosiale medier

Instagram: TRYKK HER 

Facebook:  TRYKK HER

 

Husk å lev!

God kveld alle sammen!

jeg vil først meddele at jeg var på Misseskole i går, og det var veldig spennende og hyggelig. jeg møtte noen av de andre deltagerne på Zoom, og jeg er imponert over den fine gjengen med søte og snille jenter som er med i konkurransen<3 . jeg fikk også mye mer respekt for konkurransen, jeg ser at det er beinhardt med arbeidet med sponsoroppdrag osv., samtidig som det virker som en fantastisk reise. Denne konkurransen handler faktisk ikke bare om å se pen ut, men går mye ut på hva man gjør for hverandre, og hva slags menneske man er. Jeg kan ikke vente med å utfordre meg selv i Miss Norway, dette blir nok litt av en reise. 

Videre vil jeg sende en hilsen til alle dere som er flinke med korona-restriksjonene. Dette er vanskelige tider for alle, og da er det fint å huske at vi alle er i samme båt. I tillegg vil jeg minne om at denne tiden trenger ikke å være mørk og dyster. Jeg vil minne alle på å leve litt også, da i form av å finne på hyggelige aktiviteter. I dag var jeg og min familie på en hyggelig familietur til hovedstaten, og jeg ser hvor mye dette gjør for samholdet i familien. En familie som før alltid hadde ting å gjøre, har plutselig mer tid til å se hverandre, og det syntes jeg er en positiv del ved koronasituasjonen. Det viktig å fokusere på det positive, og for meg har dagens utflukt vært en gave. Derfor anbefaler jeg alle om å ta seg en tur ut i solskinnet, enten med eller uten familie. Dette får iallfall meg til å smile mer:-)

Mange koronaklemmer fra Rebecca <3

NÅ STARTER MIN REISE MOT MISS NORWAY 2021! STAY TUNED

Anthony-photo-withe-jumpsui_20210110-142918_1 Photo: Anthony Simmons

Velkommen til Karianne`s Miss Norway 2021 Blogg!!

Hei! Mitt navn er Karianne Gustavsen jeg er en 22 år gammel jente fra Stavanger/Rogaland. Vennene mine vil beskrive meg som utadvendt men samtidig litt sjenert i visse sammenhenger, spesielt nye situasjoner.

I hverdagen bor jeg sammen med familien min på Hundvåg i Stavanger kommune, her har jeg bodd hele livet og trives egentlig veldig bra.  I Jobb/Skole sammenheng har jeg nå friår, jeg har tidligere gått på reiseliv på Godalen VGS. Noe som jeg likte veldig godt! Men kroppen min var ikke alltid enig med meg i den situasjonen, noe jeg har tenkt og skrive et blogg innlegg senere om.

Jeg har også jobbet deltid som modell siden 2016, dette er noe jeg virkelig ELSKER! Rett og slett drømmejobben spør du meg!

 Hadde det vært opp til meg hadde jeg satset på fulltid som modell, men det satser jeg på i fremtiden når jeg har blitt litt bedre.

Som alle andre har jeg også mine daglige kamper og usikkerheter, jeg er endelig på bedringens vei etter over 10 år med depresjon og angst. Dette har vært en UTROLIG tøff reise samtidig som den ikke er over enda. En av grunnene for at jeg valgte å melde meg på Miss Norway 2021 var nemlig å bevise for meg selv at jeg er god nok som den jeg er. Samtidig for å sette fokus på mental helse, noe som jeg synes er ganske tabu belagt selv i 2021.

I løp av deltagerparioden skal vi presente og jobbe med forskjellige hjertesaker, da skal jeg jobbe mye med mentale helse organisasjoner. Noe som jeg er utrolig frem til <3 

Jeg gleder meg utrolig mye til å delta i årets Miss Norway, og ikke minst dele reisen min med dere. Håper dere ønsker å følge med videre!

PS: Jeg beklager hvis det er noen skrive feil! Jeg har dysleksi, men prøver mitt beste for dere. 

Stor klem Karianne <3

Følg meg gjerne på sosiale medier:

Instagram TRYKK HER Facebook TRYKK HER

Første dag med kurs

Fotograf Stian Hogstvedt

Hei fine dere!

Den 09.01 hadde vi det første Miss Norway kurset. Det var så kjekt å hilse på så mange av de andre deltakerne! Alle sammen var så flotte; både på innsiden og på utsiden :) Vi fikk masse nyttig informasjon om veien videre, hvordan vi skal jobbe, og det som skal skje fremover. Selv om kurset varte i åtte timer, fløy tiden forbi så raskt. Da vet man at man koser seg!

Etter kurset kjenner jeg meg enda mer motivert, og så spent for å være med på Miss Norway!

Mvh Anita

Kontakt info:

Ønsker du å være en sponsor? Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Instagram @Anahitathefirst

 

Fotograf Stian Hogstvedt (insta @Hogstevdtphotography)

Mitt første blogg-innlegg og litt om meg! Amine

 

Hei, jeg heter Amine, jeg er 20 år og kommer fra Hvaler. For noen dager siden så fikk jeg beskjed om at jeg har gått videre til første uttaket i Miss Norway 2021! Så utrolig spennende og gøy! jeg gleder meg masse til å bli kjent med deltakerene og ikke minst lære masse nytt.

Jeg er en blid og imøtekommende jente med store drømmer! Jeg er oppvokst på Hvaler, ytterste øya på en gård. Men med lang vei til trening og jobb, valgte jeg å flytte til Fredrikstad. Jeg driver aktivt med kunstløp, så mye av hverdagen min går til trening. Jeg elsker alt med aktivitet, og sitter sjeldent stille! Jeg konkurrerer i klassen Senior, og har kvalifisert meg til NM i flere år. Hvis alt går etter planen (covid-19) så skal NM arrangeres i slutten av mars. Det er noe jeg ser frem til å gleder meg til. 

På jobb-fronten så jobber jeg i klesbutikk, og er bartender og servitør på nattklubb. Her står altså verden aldri stille! hihi

Nå er jeg ferdig med mitt første Misse-kurs! Det foregikk over zoom, som så klart er veldig covid-vennlig. Det var utrolig motiverende og lærerikt. Jeg ble kjent med noen av deltakerene som var både nydelige på innsiden og utsiden! I tillegg fikk vi masse gode tips av fjordårets vinner Sunniva.

Gleder meg masse til fortsettelsen, og jeg håper dere vil følge meg videre i denne spennende reisen!

 

Følg meg gjerne på min instagram: Amine.storrod

 https://www.instagram.com/amine.storrod/ 

Klem fra meg

 

Miss Norway 2021, Sharu

 

Hei fine dere!

Det er med stor glede jeg annonserer mitt medlemskap i tittelen om Miss Norway 2021. Mandag den 04.01.2021 fikk jeg mail om at jeg er en av deltakerne i Miss Norway 2021. Denne mandagen har alt i alt vært fullt av happiness. I og med at det er første gang jeg skriver et blogginnlegg så er det greit å bli kjent med meg. Mitt navn er Sharuni Manokaran, og jeg er 22år gammel kvinne fra Tigerstaden (Oslo). Jeg er medisinstudent i Polen og trives godt der nede! jeg har vært i Norge siden Februar 2020 på grunn av korona og har siden hatt online undervisninger. Det var da jeg fikk ideen om å meldte meg på til Miss Norway 2021.

Jeg gleder meg masse til å møte de andre fantastiske kandidatene, og skape gode minner. Sammen skal vi være med på kurs og delta på flere artige ting. Jeg er så glad for at dere skal bli med meg gjennom denne fantastiske veien! Dere skal få høre hvordan det er å være medisinstudent i utlandet samtidig være en del av Miss Norway 2021 <3 

Følg meg gjerne på Instagram: Sharu98._

 

 

 

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på