fbpx

Hææ, Miss Norway 2020?

ღ Hei alle dere fantastiske mennesker der ute ღ



For noen dager siden fikk jeg en mail hvor det sto at jeg hadde kommet videre i første uttak av MISS NORWAY 2020. Noe som var utrolig spennende og morsomt på samme tid. Det byr på en spennende tid fremover med samarbeidspartnere, kurs og knallhard jobbing frem mot uttaket til Semifinalen. Første kurs er vel gjennomført - Det var
utrolig hyggelig å få se og hilse på de andre deltagerne.De som deltok på kurset i går virket ut som en herlig gjeng. Gleder meg til å bli bedre kjent med jentene, og å få kunne dele opplevelser og minner
sammen med denne supre gjengen fremover.

 

Dere skal nå få bli litt bedre kjent med meg før jeg forteller om mine tidligere erfaringer og mine tanker rundt Miss Norway.

 

Mitt navn er Emilie Romfo Svenningsen. Jeg er en 19 år gammel jente fra Oslo. 

Favoritt farge: Rosa

Favoritt dyr: Gris (Tenk å ha en så nusselig nese)

Whitagram-Image.JPG

Fritid: I fritiden er jeg veldig glad i å trene og å være med venner. Er også veldig glad i å reise. 

Mine viktigste egenskaper: En god lytter, omtenksom, snill, ærlig og en god rollemodell. Stiller alltid opp for de rundt meg. 

Viktige saker for meg: Forskning på barnekreft, og å hjelpe de som ikke har det like godt som oss i Norge.

Modellbyrå: EBmodels

Tidligere erfaringer: Catwalk for Dani Abunar på Oslo Spektrum, Catwalk for Floke på Telenor Arena, og diverse photoshoots.
 

Mine tanker rundt Miss Norway

Jeg ønsker å vise at ikke alt handler om utseende, men at mye handler om de holdningene man har. Miss Norway handler om mer enn bare utseende. Det legges stor vekt på de holdningene og verdiene man står for. dette er med på å gi mange muligheter til å kunne utfordre seg selv og komme ut av sin komfortsone uavhengig av hvilken historie og kamp man har kjempet. "Alle har har en historie. Alle kjemper en ulik kamp". I dagens samfunn møter vi på mye mobbing, og mange kan gi etter. Noen kan fortelle deg at du for eksempel ikke er pen nok, eller at du kommer til å ende opp med en dårlig jobb. En jobb som er langt unna din drømmejobb. Ikke la andres meninger knuse dine drømmer. Hold på drømmen, jobb for drømmen. Vær sta og behold stå-på viljen og motivasjonen. Ikke bli den de vil du skal bli, bli den personen du selv ønsker å være og ha de verdiene du står for. Miss Norway er en fin anledning til å kunne vise sine verdier og forme den personen man selv ønsker å være. Jeg meldte meg på Miss Norway med et ønske om å være en god rollemodell og utfordre min komfortsone. Ser frem til å bli bedre kjent med resten av jentene som har gått videre i første uttak, og håper tiden fremover byr på en spennende tid og opplevelser for livet.  

 

✰Instagram: Emilieromfo

✰Epost: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

Whitagram-Image.JPG

Kampdag og tanker om gårsdagens misseskole!

God søndag alle sammen!

I går hadde vi video kurs med Knut Yrvin! For en utrolig lærerik opplevelse. Kurset handlet om hva Miss Norway og tittelen innebærer, og vi fikk mye informasjon om regler og retningslinjer. Det var så koselig å se noen av de andre deltakerne. Alle var så hyggelige og vakre. Vi snakket mye om hvordan få tak i sponsorer, frivillig arbeid og hva et godt forbilde er. Jeg føler jeg lærte veldig mye, og sitter igjen med en bedre oversikt etter gårsdagen. Vi fikk også innblikk i hvor mye organisasjonen gjør, med over 3000 timer med frivillig arbeid for å organisere konkurransen. For en flott jobb de gjør! 

Jeg ser frem til å lære mer, og komme i gang med veldedig arbeid. Dette blir spennende. 

Ellers har det vært en rolig formiddag. Jeg og kjæresten gikk ut å tok en kaffe i solen. Slik vi alltid gjør når det lades opp til kamp. I ettermiddag er det kamp på Fredrikstad stadion, FFK mot Brattvåg. Og jeg skal selvfølgelig se på. Krysser fingrene for seier.

 

Dagene kort oppsummert

Forigårs våknet jeg til en veldig fin e-post der det sto jeg hadde kommet videre. Dagen startet jeg med å løpe en tur i skogen med hunden min. Det er virkelig befriende, og været var helt herlig! Da jeg kom hjem igjen tok jeg en dusj og spiste frokost. Det ble egg og avokado for denne gang. Jeg øvde meg litt å gå på høye heler, og syntes jeg klarte det greit. Jeg må dog kjøpe ett nytt par som er høyere. 

Dagen i går startet med at jeg jobbet fra tidlig morgen og frem til 15:00. Da jeg kom hjem hjalp jeg mamma med å klippe hunden min Benny, og etter det gikk turen til skogen, alene denne gang. Jeg ble ganske så svett, og tok et lite stopp ved elven og drakk litt rent vann. Jeg elsker den ruten jeg løper, det er både oppoverbakker og nedoverbakker, samt ett rett terreng. Det jeg liker er at det er så fredelig her jeg bor, høyt oppe i Åsen. 

 Ha en god søndag videre <3

 

 

Dette må du ha på din bucketlist!

preike-1
Hei fine dere! håper det går bra med dere. Akkurat nå sitter jeg å ser på Norske talenter med mamma. I det siste har det gått i ett på jobben og med forberedelser til Miss Universe. Jeg elsker å ha en hektisk hverdag, men også ha tid for meg selv i blant til å slappe av og koble ut. Da pleier jeg å slappe av med en serie, trene eller gjøre yoga. Jeg slapper vel ikke akkurat ut når jeg trener, men hører på musikk og får koblet ut og tid med meg selv. Det er en verdi jeg setter veldig høyt og ta seg en liten pause i blant. Det er både godt og sunt for kropp og sjel.
 
Nå har jeg vært å filmet en god del og tatt bilder med min fantastiske fotograf - Frode Vestgarden som alltid stiller opp, selv på korte varsler. Og er utrolig flink til å forstå ideene mine, slik at videoene som filmes blir akkurat som i hodet mitt. Utrolig takknemlig for å ha han med på teamet! Filmen skal sendes inn til Miss Universe.
I går var litt av en dag! Jeg har lenge hatt lyst til å gå opp på preikestolen, men aldri tatt meg tid til å faktisk gjøre det. Jeg vil få med det fine stedet for å representere Norge med vår unike natur. Derfor valgte jeg å Frode ta turen til Stavanger og opp på preikestolen. Det var en fantastisk tur og virkelig tungt haha, men etter to timer var vi på toppen og klar for å ta på bunad. Hvis du har bunad selv, vet du kanskje hvor vanskelig det er å ta den på? Her måtte jeg ta den på uten speil på et trangt sted bak en stein haha med 10 grader, kaldt!
 
Jeg var veldig stolt da jeg kunne stå der i min bunad som Poppo (Bestemor) sydde til min komfirmasjon. Den er bare helt nydelig og hun har virkelig lagt sjelen sin i denne bunaden. Kunne ønske jeg kunne fortelle henne at bunaden hennes skal vises foran hele verden gjennom Miss Universe. Hun hadde syntes det hadde vært så gøy og stolt!
 
Om ikke du har vært på prekestolen må du ha dette på din bucketlist. Jeg følte jeg var litt tilbake på backpaking da jeg gikk opp der med sekken. Det var bare helt nydelig å gå opp dit og veien til prekestolen er virkelig noe for seg selv.
Planer i helgen
I kveld skal jeg få unnagjort litt hjemmelekser til Miss Universe, mens jeg ser på Norske talenter. Ellers skal jeg opp på høyt og lavt, klatret litt og kjøre zip lines! Forrige gang jeg var der syntes jeg det var så skummelt og turte ikke gå opp i den høyeste løypen de hadde. Jeg har jo siden da vært i noen klatre parker i Thailand og kjørt zip line i jungelen på Costa Rika. Angrer på at jeg ikke fikk filmet det, for det hadde vært så kult. Nå skal jeg opp dit og filme litt så jeg kan få vist en annen side av meg selv på Miss Universe.
Ha en fantastisk helg dere!

Miss Norway 2020

heisann, jeg har nettopp fått beskjed om at jeg er med videre i miss Norway 2020 konkurransen. Dette er så utrolig spennende, og jeg håpe på en super opplevelse. Siden jeg nettopp fikk mailen tenkte jeg å fortelle dere litt om meg selv, og hvilke forventninger jeg har til denne reisen opp mot konkurranse. 

Mitt navn er Noora Lindeflaten. Jeg er 19 år og kommer fra Stord, som er en øy mellom Bergen og Stavanger. I år flyttet jeg til Bergen sammen med kjæresten min for å studere datateknologi på UiB. Det jeg synst er supert med studiet mitt er at selv om mesteparten på studiet er menn, er det fortsatt en hel del smarte kjekke jenter der, og jeg håper i fremtiden at flere jenter vil velge informatikk fag og slikt. 

Jeg har alltid vert full av energi og gjennom hele oppveksten har jeg vert med på forskjellige aktiviteter som dans, korps, fotball, håndball, turn og cheerleading. De siste årene har jeg fokusert mest på egen trening, og jeg elsker å gå på treningssenter og lage mine egne treningsplaner og følge dem. 

Jeg har store forventninger fremover. Jeg tror dette kommer til å bli en av de beste opplevelsene jeg har hatt. Jeg er veldig opptatt av det å by på seg selv, og gjøre ting som ikke er helt innenfor komfortsonen. Det å gjøre ting som dette er med på å forme meg som person, og jeg er opptatt av å lære og feile så mye som mulig. 

Selv om jeg studerer noe som er sett på som det mest guttete faget her i landet så er jeg fortsatt superglad i å sminke meg i tillegg til at jeg er opptatt av mote. Jeg tror jeg kan være med på å vise at selv om man er jente så kan man gjøre akkurat hva man vil. 

Jeg gleder meg veldig til å dokumentere og dele reisen min til Miss Norway 2020! Jeg håper det blir spennende å følge med på!

-Noora 

Hvordan ha en stilfull, men miljøvennlig garderobe. Er det mulig?

Jeg vil fortelle dere om et prosjekt jeg har hatt det siste året. 

Jeg har bygget min egen kapsel garderobe. Det er dessverre en ting som ikke har fått nok oppmerksomhet i Norge syntes jeg.

Project 333 er det som har inspirert meg til å bygge min egen kapsel garderobe. Det består av at jeg har minst mulig plagg, som skal kunne gå til mest mulig av hverandre. 

Det er mer enn å kun ha lite klær, det er snakk om kvalitet, hva slags farger jeg skal gå etter, og hva som kler meg og min livsstil. 

Jeg har lært så mye av dette lille prosjektet mitt! Jeg har aldri vært så fornøyd med klærne mine og hvordan jeg ser ut, enn nå. 

Før kjøpte jeg klær basert på om jeg likte plagget. Det var ikke snakk om plagget passet de andre klærne mine, bare om prisen var verdt det. Jeg likte å gå gjennom butikker å finne pene ting til pene priser, problemet der er at man ender opp med masse klær man ikke bruker og at du da sannsynligvis støtter opp fastfashion. Jeg elsker fremdeles å gå gjennom butikker å titte på klær, men nå har jeg noen forholdsregler.

Nr.1 Trenger jeg det? Det viktigste spørsmålet er om du faktisk trenger det. Jeg har to forholdsregler der. Jeg har som regel en tanke om jeg trenger noe når jeg går inn i butikken(En liste eller noe) og når jeg finner noe jeg virkelig liker, så går jeg hjem og tenker på om jeg virkelig trenger den til neste dag. Har jeg fremdeles lyst på det, drar jeg tilbake og kjøper den. På denne måten kjøper jeg ingenting impulsivt, noe jeg har slitt litt med haha. 

Nr.2 Hva slags materiale er det laget av? Plaggene jeg velger ut har minst mulig syntetiske stoffer i seg. F.eks. Viskose, Polyester og Akryl. Altså fake og plastikk relaterte tekstiler. Det puster ikke og holder seg heller ikke pent så lenge, så vinn-vinn.

Nr.3 Passer det fargepaletten jeg har valgt til min garderobe? Jeg er en kald vinter, det vil si at jeg helst vil bruke kalde farger med myke/grå undertoner. Jeg har bestemt meg for å unngår sterke og knæsje farger, og heller går etter mer basic farger. F.eks. Grå, beige, hvit og sort. Jeg har også valgt grønt, pudderrosa og blå. Disse fargene passer perfekt til hverandre!

Nr.4 Hvordan er kvaliteten på plagget? Er stingene rette og tette? Jo tettere og mindre stingene er, jo sterkere er plagget satt sammen og sømmene er mindre sannsynlige til å revne. Man kan også se på bretten på f.eks. bukser. De fleste fabrikker har begynt å spare utgifter under produksjonen ved å bruke mindre tekstil på de mindre synlige delene av plagget, f.eks bretten på bukser og gensere. Selve tekstilen av plagget er også et tegn på kvaliteten. Jeg er veldig stor fan av bomull og ull. Lin er også greit, men det rynker seg så fort, men det er ett fantastisk alternativ under de varme sommerdagene! 

Nr.5 Hvordan er passformen, er det komfortabelt å gå med? Fremhever plagget fasongen din? Er det behagelig å gå med? Passer den rett og slett kroppen din? Er svaret ditt nei på noen av disse, dropp det. Som meg kan du ha tenkt, jeg kan jo alltids sy den inn, eller kanskje jeg går opp eller ned i vekt, kanskje jeg fremdeles vokser? Nei, passer den ikke nå, er det ikke verdt å kjøpe. Den ender bare med å ligge bakerst i skapet, ubrukt. 

 

Nå skal jeg fortelle dere om en ting jeg lærte nå i  vinter, noe jeg burde ha visst for lenge siden! Ull er faktisk varmt.

Plaggene jeg gikk rundt med i vinter, som skulle holde meg varm, var som regel 50% eller mer akryl. Jeg trodde jeg gikk rundt med god gammeldag ull, men nei, akryl.

Akryl ble min store fiende, jeg lette gjennom alle favorittplaggene mine, akryl over alt. Det ble et mareritt. Jeg fikset det ved å donere over halvparten av vinterplaggene mine.

Jeg bestemte meg på å punge ut og kjøpte en Acne cardigan og genser. Jeg kjøpte den brukt på tise, og det har blitt ett av mine favoritt plagg. Den er ikke i 100% ull, men den holder meg varm, og gjett hva. NULL AKRYL! 

 

Håper denne ranten min ikke ble for lang, gjerne gi tilbakemelding på om det er noe jeg kan gjøre bedre :) 

Send også spørsmål hvis du lurer på noe, jeg svarer med glede

xxxx

 

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på