fbpx

Vil vinne for den jeg er

28450473_10214100601821474_1526847443_n

Denne gangen skrev Akers Avis Groruddalen om meg!!

Legger ved linken til artikkelen her:
http://groruddalen.no/nyheter/vil-vinne-for-den-jeg-er/19.23910
(Legger også ved bilder av innlegget lenger ned)

Lørdag for cirka en uke siden møtte jeg en journalist fra Akers Avis Groruddalen på Furuset, og det var kjempe hyggelig! Vi satt og bare pratet, og hun spurte litt forskjellige spørsmål om meg, konkurransen og min hjertesak.

”Jeg vil være et forbilde for de jentene som ser seg i speilet og ikke tenker de er bra nok. Jeg vil at de skal kunne se meg og tenke at hvis hun kan gjøre det, så kan jeg også gjøre det.”

Vi snakket også en del om at jeg er fra Tveita eller Groruddalen, og hvordan det har vært. Det er jo fortsatt dessverre sånn at en del der ute har sine fordommer mot Østkanten i Oslo; at det er mye gjenger, narkotika og slikt. Men jeg personlig har ikke opplevd at dette er et større problem her enn andre steder og har heller ikke blitt berørt av disse problemene.

Jeg snakket også om det å være seg selv. Jeg skriver kun blogginnlegg om saker/hendelser som har mye å si for meg og som jeg synes er viktig å få frem. Jeg legger ut bilder som representerer den jeg er som person; det er ikke en ”fasade” jeg holder oppe, jeg er bare meg selv, og om jeg vinner eller ikke vinner Miss Norway 2018 så vil jeg at det skal skje på premisset av at jeg har vært meg selv hele veien.

Har du lyst til å bli min sponsor /samarbeidspartner. Eller er du en fotograf som er interessert i å ta bilder? Kanskje kjenner du noen som er interessert?
Ta gjerne kontakt med meg på mail: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Du kan også kontakte meg på mine sider på sosiale medier:
Instagram: Nadiahelena95
Facebook: Official Nadia Helena

Kisses, Nadia Helena!

Derfor valgte vi å ikke støtte elefantridning

28309035_1775506082493104_118807592_n

Hei fine dere!

Tenkte jeg kunne skrive litt om hva vi har opplevd på reisen så langt. De siste dagene vi hadde i Thailand, var vi både i klatrepark,på sjøen, dykket og fikk med oss en scootertur på øya Koh Chang. Trodde egentlig klatreparken skulle være litt skumlere siden jeg har høydeskrekk. Faktisk så føler jeg høydeskrekken min har gått over. Hvis man har frykt for noe i livet, så må man bare utfordre seg selv. Det var både høye broer, ziplines og balanserings-utfordringer, men det jeg synes var verst, var å fysisk hoppe utfor en slags planke som var i festet i treet jeg stod på. Med bare sikring som var festet til et tau rett over meg. Det var langt ned og jeg måtte få tak i et tau og dra meg over på andre siden. Dette var veldig gøy.

Videre har vi vært på dykketur. For en fantastisk opplevelse! Vannet var veldig kaldt, men vi fikk sett mange fine fisker og det var helt nydelig å se på. Vi tok også en dag på scootere, hvor vi kjørte rundt på øya og så på fine strender og den fantastiske naturen som befinner seg på øya Koh Chang. Etter at vi hadde utforsket det vi kunne på øya, tok vi oss tid på standen.

Det eneste vi ikke gjorde var elefantridning. Jeg ønsker ikke å støtte denne industrien hvor elefanter blir holdt i fangenskap og misbrukt. Derfor valgte vi å ikke gjøre dette. Selvfølgelig så finnes det jo industrier hvor elefantene har det bra og lever i det frie. Dette kunne jeg gjerne vært med på, men ikke elefanter i fangenskap.

Turen fra Thailand til Kambodsja var tolv timer med buss. Her så vi veldig mye fattigdom, noe som er helt forferdelig. Kambodsja er ett av verdens mest fattige land i verden, så det å få sett dette med egne øyne får meg til å innse hvor urettferdig verden faktisk er. Noe må gjøres, for vi har altfor mye og de for lite. Vi setter ikke nok pris på de ressursene vi faktisk har.

På slutten av turen i Kambodsja var vi på Angkor Wat. Utrolig mange fine templer. De var helt nydelige å se på! Først hadde vi guide, hvor vi fikk lære litt om historien bak templene. Mot slutten bestemte vi oss for å heller gå alene slik at vi fikk sett det vi ønsket å se. Håper dere har en fantastisk dag videre!

Følg meg gjerne på andre sosiale medier
Instagram: helene_abildsnes
Facebookside:

https://www.facebook.com/Helene-Abildsnes-Veien-til-Miss-Norway-2018-

Ønsker du et samarbeid med meg og god markedsføring? Gjerne kontakt meg på mail for å høre hva jeg kan tilby: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

 

 

Min presentasjonsvideo

28053095_1119074118235535_799609955_n

Videoen er endelig her, og jeg har lengtet etter å vise dere hva vi har jobbet med. Som jeg nevnte i sist innlegg har jeg vært på film innspilling med Max og Endre Igland som har spilt inn min presentasjonsfilm. Jeg har hatt med meg ett fantastisk team som har gjort drømmen min til realitet. Jeg er stolt av alle som har vært med å skape denne filmen sammen med meg.

Hele helgen var veldig bra, og det var spennende å se hvordan en idé utviklet seg til ett ferdig produkt. Det har vært så gøy å kunne jobbe med dyktige fotografer som har hjulpet meg til denne flotte videoen. Vi var ute i mange timer for å spille inn, og til tross for storm var humøret på topp hele helgen. Vi brukte været i Bergen for alt det var verdt, og jeg synes det er utrolig å se hvilken effekt det fikk i videoen. Til tross for ujevnt og glatt underlag fikk vi spilt inn alt vi trengte. Jeg setter stor pris på all tålmodighet og kreativitet disse menneskene har tatt med seg inn filmen.
De fantastiske kjolene er fra Inistyle. Da jeg kom inn for å finne kjoler fikk jeg kjempe god ekspertise som visste akkurat hvilken kjole som fremhevet min kropps fasong, samt hvilken farge som kledde mine trekk. Jeg følte meg helt nydelig i kjolene, og videoen hadde aldri vært det samme uten. Så tusen millioner takk til Inistyle for håndplukkede nydelige kjoler.

Når det kommer til musikk har jeg samarbeidet med Mads Jamne (zerval) som produserer helt unik musikk. Musikken er så bra, og passer personligheten min utmerket. Jeg hører på den hver dag så det var ingenting som var mer naturlig for meg enn å bruke det i filmen.

Så var det over til min fantastiske frisør, Sita. Ikke bare måtte hun stå opp før fuglene for å sette opp håret mitt, men det var så vakkert utført. Jeg tror helt alvorlig aldri jeg har vært så fin på håret før. God service og utrolig fint ferdig produkt.

Activities for the girls and preparations!

God Morning!

The impressions are many here in Kisumu. It is a lot to take in and it is quite bittersweet. The past days have been super busy. On Sunday we did all the shopping of food for the street kids that we will feed later on today. I went with a girl called Shila to the local market to get everything we needed. It was very intresting to walk with her and see how she did shopping. But it was quite hard in 34 degrees. We drove a tuk-tuk back and forth which was an experince in itself. By shopping at the local market we could pay a fraction of what we do in Norway! It took us almost the whole day to shop. In the afternoon we preapred 200 blessing bags for the street kids, which consisted of a soap, toothbrush and toothpaste and a t-shirt. I cant wait for Sunday to come so we can help the street kids. At night Emily flew in to join me on the trip. Im so happy that she is here!

Yesterday we had an activity day for the girls at Familia. We spent the Whole day with them. First we had a coloring session. Where They helped us create a poster to the blessing bag event. And then we gave them all swimming suits and took them swimming in a pool at the hotel in the city. They were so happy!! I was in the water for hours with them and teached them swimming. We were singing and playing for hours. We also took them for lunch in the local market and eat pila. So much happiness. It mean so much for me to see them so happy. They appriciated those little things so much.

In the evening we went to a birthday party! Which was very nice.

Intervju med NRK

Nytt intervju - denne gangen med NRK Trøndelag. Jeg hadde en veldig hyggelig samtale på telefonen tidligere - og nå kan du lese hele saken her! 

Nå ligger også intervjuet ute på forsiden av NRK.no, noe som er veldig gøy!

Det som virkelig betyr noe

Nytt sted - da blir det automatisk en god del å gjøre. Jeg må inrømme at det meste går veldig automatisk etter å ha flyttet ganske ofte, men det er egentlig bare bra. Jeg tilpasser meg heldigvis veldig fort. 

Som jeg har nevnt er mental helse veldig viktig for meg, og angående selektiv mutisme har jeg nå brukt mye tid på å støtte og være en del av nyoppstartede nettsider og andre steder på sosiale medier der det er flere som prøver å gi resten av verden mer kunnskap. Fra å bare få mail fra andre deler av verden har jeg nå fått flere muligheter til å hjelpe mer til her i Norge. Jeg kommer selvfølgelig til å dele det med dere når alt er klart!

Ellers fikk jeg også en kjempefin mail fra en far i Nederland. Det er slike ting som betyr noe. 

Her er noen få setninger fra en mye større tekst som jeg har skrevet til noen andre som gjerne ville dele litt av min historie på deres side:

Hver eneste lille seier hjelper, hver eneste lille utfordring. Små skritt betyr alt når det kommer til denne lidelsen. Små skritt og utfordringer i trygge rammer. 

Det var aldri nok kunnskap og informasjon om selektiv mutisme, ikke i skolen og ikke hos de profesjonelle i mental helse. Så vi klarte det på egenhånd. Det er ikke slik det skal være, man skal ikke bli tvunget til å kjempe seg gjennom noe slikt helt alene.

Det største og viktigste steget man kan ta er å gå ut av din komfortsone, og det gjelder ikke bare for denne lidelsen - det gjelder for alt her i livet. Ingenting vil forandre seg hvis ikke du forandrer noe. Du klarer ikke å endre på noe hvis du vil være komfortabel resten av livet ditt. 

Det er en tøff reise, men det er verdt det. Du får et helt liv som premie. Et liv du aldri trodde du kunne ha. Kanskje du bare drømte om det, slik som jeg også gjorde. 

Alle sammen burde få muligheten og hjelpen til å kunne bruke stemmen sin. 

Jeg heier på dere!

Påmelding for 2026 er avsluttet!

Vårt løpende uttak for 2026 er nå avsluttet og vi holder på å fullføre kursingen. Vi kommer tilbake med påmelding for 2027 når dette er klart. For å forberede deg til å delta neste år, les gjerne bloggene til årets deltakere, og kom på finalen i august. Semifinaleuttak blir gjort i mars og finaleuttak i april. Følg med!

Hilsen fra Teamet

Logg inn

Meld deg på